Toon posts:

Laptop te traag ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

De laatste tijd begin ik mij ontzettend te irriteren aan mijn laptop. Het is een vrij nieuwe acer met prima specs. Het is het model : Acer Aspire 5536G-744G50MN LED, specs:

5536G-744G50MN LED features:

* 15,6 inch entertainmentlaptop
* LED-verlicht breedbeeld (16:9)
* 2,2 GHz AMD Turion X2 Dual-Core processor RM-74
* ATI Radeon HD 4570 videokaart met 512 MB aan DDR2-geheugen
* Combodrive voor lezen/branden cd's/dvd's
* 802.11b/g/n Wireless LAN
* 0,3 megapixel webcam
* HDMI-aansluiting
* Windows Vista Home Premium

Normaal zou ik hier prima modernwarfare 2 op moeten kunnen spelen, maar dat is niet het geval. En zelfs bij youtube schokt hij al de pan uit wat zeeeer frustrerend is. Ik heb al van alles gezocht en gedaan (nieuwe drivers windows opnieuw noem het maar op), maar ik krijg het niet voor elkaar. Op mijn oude computer medion md8080 met 3ghz en veel slechtere vid kaart draait modern warfare 2 beter dan op mijn huidige laptop. Dit kan toch niet normaal zijn? Weet iemand van jullie misschien waar dit aan kan liggen? Bvd!

/edit: OS windows 7 ultimate 32 bits

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:56
De ventilator kan natuurlijk vuil zijn, deze kun je misschien even schoonmaken.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-12 13:20
hij staat niet op powersaving? en je internetverbinding wordt ook niet volgetrokken door andere gebruikers?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:49
Pure specs zeggen natuurlijk helemaal niks. Als jij op een i7 Folding@Home gaat draaien op alle cores kun je natuurlijk ook niet tegelijk Crysis gaan draaien.

Probeer eens een verse installatie, en kijk dan eens hoe hij draait.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-12 13:22

Haan

dotnetter

Mogelijke oorzaken die ik zo even kan bedenken:
- processor werkt niet op 100% op het moment dat het nodig is (deze klokt zichzelf in principe terug bij weinig CPU belasting)
- acer software meuk / andere software die voor vertraging zorgt.

Kijk ook eens hoeveel geheugen er in gebruik is, als dat meer is dan er fysiek in je laptop zit (het mist nu in je lijstje met specs), gaat dat ook zeer ten koste van performance

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-12 10:44

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik zou inderdaad een verse installatie van Windows aanraden, dan zit je niet met al die acermeuk etc.

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12 15:13

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

tja, ik zie ook niets in je startpost over geheugen wat erin zit, maar ga er vanuit dat het toch wel 4gb ( of 3 gb dan, omdat je 32bit draait..) is dan? Zo niet, zoek dan daar je reden.. Windows zelf heel al weinig moeite met de eerste gb.. en cod6 zet zelf ook moeiteloos 1 gb vol..

nvm.. in de specs van het apparaat zie ik dat er standaard 4gb in zit.. hm..

[ Voor 12% gewijzigd door KermieCow op 07-03-2010 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er staat al een verse installatie van windows 7 op, toen ik hem kocht met acer meuk stond er vista op. Verder staat er hitman pro en avg free op, en volgens die programmas staan er ook geen virussen oid op.. Ik heb ook een widget runnen op de achter grond met cpu en ram usage, RAM usage atm = 44% en cpu usage 35% (youtube draait in ander venster mee. Als ik dit venster er voor klik ipv GOT, schiet cpu usage omhoog naar 47% dit lijkt mij ook wat aan de hoge kant niet? Als ik verder task manager open staan er niet rare programmas tussen de lijsten..

/edit; power staat op balanced niet op powersaving.
/edit 2; aan de internet connectie kan het ook niet liggen.. gemiddeld 1.3mb per sec download en piek van solms 2.83 mb(nieuwsgroepen)..
/edit er zit idd 4 gb geheugen in waarvan 3 gbg ebruikt wordt (32 bits) er zit wel een sticker op de laptop met x64, houdt dit in dat het officieel 64 bits laptop is oid?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 14:53 ]

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Denk een soort driverconflictje o.i.d. als het eerder wel prima werkte. Ik zou gaan voor de reinstall van windows.

Patient gamer

Verwijderd

Opties:

biosinstellingen naar de fabrieksinstelling terugzetten
biosinstellingen op auto laten staan
Bios updaten.
Alle andere programma's uitzetten en verwijderen behalve het besturingsprogramma en het spel
Kijken of de geheime en verborgen Acerrecoverpartitie van de harde schijf gehaald is
Alle automatische updateinstellingen uitschakelen van Windows, Adobe, browser etcetera
Energieschema op hoog zetten
Defender uitzetten
Defragmentatie uitzetten
Restorepoint uitschakelen
snelheidstest voor de harde schijf uitvoeren
de firewall nakijken
wisselen tussen ide en sata en ACHI
drivers vernieuwen
internetverbinding met snoer
memtest draaien
Windows 7 64 gebruiken
Windows 7 specifatie op hoge snelheid zetten
Chrome en Firefox proberen
maximaal 1 browservenster open
garantietermijn in de gaten houden

De bedoeling van deze voorstellen is om het spel te draaien met zo min mogelijk belasting en de snelst mogelijke instellingen.
Een video van youtube draait voor zover bekend en over het algemeen zonder haperen op een gemiddelde laptop.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 21:06 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:26
Bij trage laptops altijd eerst de temperatuur checken. Hete chips schakelen terug in snelheid.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Je hebt dus windows 7,
Mijn ervaring en van mede-studenten is dat AVG op Windows 7, je OS enorm vertraagt.
Gooi AVG weg, niet alleen uitzetten maar ook helemaal verwijderen, ook uit je register. en probeer het dan eens?

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12 14:06
En als je hem van "balanced" op "high performance" zet?
Heb toevallig nog een laptop "gerepareerd" die ook traag was, bleek simpelweg die optie te zijn. Daarna alles weer prima in orde.

Verwijderd

1) Malware bytes overheen halen (gratis)
2) installeer Avira (free-av.com) Gratis
3) Memtest je ram
4) Schroef je Laptop open haal je keybaord eruit, demonteer je Fan, en zuig je rooster voor de "fan" schoon.
5) Bios update
6) DirectX 10+ update
7) Omegadrivers/ Catalyst driver downgrade of upgrade voor stabiliteit check.
8) Chipset drivers laatste?
9) HDD Surface check (Ultimate boot CD)

Uh ja meer weet ik ff niet uit me hoofd.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 00:20 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 00:17:
..
4) Schroef je Laptop open haal je keybaord eruit, demonteer je Fan, en zuig je rooster voor de "fan" //
..
Uh ja meer weet ik ff niet uit me hoofd.
Niet elke laptop hoeft zover uit elkaar om de fangrill schoon te maken.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-12 11:21

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Toevallig heb ik net gisteren de laptop van mijn vriendin stofvrij gemaakt (lekker dikke plak stof op het rooster :X).
Hiervoor moest ik de achterkant losschroeven (20 schroefjes ofzo), daarna kon ik zo bij de fan en koeler. Ik heb de koeler ook even losgehaald, en wat Arctic Cooling MX-2 tussen koeler en CPU gestopt. 8)
Keyboard eruit halen is dus lang niet altijd noodzakelijk.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Pagina: 1