3 monitoren / 1videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

• locutus72
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-10-2025
is er iemand die mij kan vertellen wat je nodig hebt om 3 beeldschermen aan te sturen met 1 videokaart?

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 17:13
google?

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 11:31

EnnaN

Toys in the attic

Ik zou zeggen: een videokaart die 3 uitgangen heeft, een besturingssysteem die deze kaart ondersteunt, een computer om die kaart in te stoppen en 3 beeldschermen.

sig

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-02 17:37
iets meer inzet wordt hier op GoT wel van je verwacht.
van mij mag dit topic op slot. O-)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Dan moet je de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif gebruiken ipv de reply-knop

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 07-03-2010 12:08 ]

• locutus72
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-10-2025
thnx O-)

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:31
Een kaart uit de HD5xxx serie van ATi, met EyeFinity support, wat wil zeggen minimaal 1DP uitgang. Ook heb je 1 monitor nodig met een DP.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

EnnaN schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:02:
Ik zou zeggen: een videokaart die 3 uitgangen heeft, een besturingssysteem die deze kaart ondersteunt, een computer om die kaart in te stoppen en 3 beeldschermen.
Veel kaarten ondersteunen maar twee outputs. Dus dat gaat in veel gevallen niet werken. Als je gebruikt maakt van een displayport-aansluiting (mits aanwezig uiteraard) kan je wel vaak drie monitoren op één kaart aansluiten.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wat AlexV zegt, en anders een Matrox Triple Head 2 Go (Digital)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

De laatste serie kaarten van AMD/ATI ondersteunen eyefinity. Daarmee kun je 3 of 6 monitoren aansturen vanaf 1 enkele kaart. Echter is het dan wel een vereiste dat tenminste 1 (of 2?) van die monitoren aangesloten wordt middels displayport. Deze aansluiting is nog niet zo wijdverbreid in monitorland.

Als je hier op GOT zoekt naar topics aangaande eyefinity/3 displays dan kom je wel e.e.a. tegen.

Overigens kun je ook best met 2 grafische kaarten werken. Maar gezien je karige openigspost heb ik geen idee wat je hebt, wat je wilt en wat voor budget je ervoor hebt.

--------
tjonge... Het wordt tijd voor een typecursus want ik krijg het niet aangetikt en nu ben ik weer spuit 11..
:(

[ Voor 9% gewijzigd door JvW op 07-03-2010 12:17 . Reden: Te laat.. Te laat... Te laat.... ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

nVidia gaat in de nieuwe serie ook ondersteuning voor meerdere monitoren toepassen, in de 480 en 470. Gaat wel duur worden denk ik.

edit: maar wie weet brengen ze nogwel budgetkaartjes uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 12:46 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Zoals al aangestipt, we verwachten op GoT dat je een stuk meer moeite doet als je een topic opent, sowieso door een uitgebreide en duidelijke topicstart te maken. Denk daarbij aan de volgende dingen:
  • wat voor drie monitoren heb je/wil je aansluiten en welke aansluitingen hebben die?
  • wat wil je ermee doen? Zware 3D of alleen maar desktop/plaatjes tonen?
  • wat voor moederbord heb je, welke types slot (AGP, PCI(-X), PCIe) heb je ter beschikking?
Stuk voor stuk info die wij (of jijzelf trouwens) nodig hebt om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Daarnaast verwachten we dat je duidelijk maakt dat je zelf enige inspanning getoond hebt voordat je hier een vraag deponeert. Dat doe je niet door te melden dat je gegoogled hebt, maar door duidelijk aan te geven:
  • waar je gezocht hebt
  • op welke zoektermen
  • wat je vond (incl links naar de pagina's!)
  • wat dan nog onduidelijk was - waarom die info niet voldoende was
Dit vragen we niet als loze eis. Als we weten hoe je gezocht hebt kunnen we gericht aangeven hoe je het anders had kunnen doen en zelf de info vinden. Zo krijg je niet alleen je antwoord, maar ook goede tips om het volgende keer zelf sneller te vinden :)

Maar goed, hier doe je dat niet, met als gevolg dat mensen die willen reageren niets beters kunnen verzinnen dan melden dat je veel te weinig info geeft, of lukraak technische tips geven waar je al dan niet wat aan zou kunnen hebben (afhankelijk van je eisen en mogelijkheden). Dat gaat nergens heen, dus ik sluit dit topic.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.