Toon posts:

FSB kelderd na standby

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 304951

Topicstarter
Ik heb een probleem waar ik me aan irriteer. Ik heb mijn opteron 175 overgeklokt, en weet er een, naar mijn smaak schappelijke, 2,75 Ghz uit te persen.
Hiervoor heb ik mijn FSB in de bios op 250 gezet. Als ik in windows zit, het apparaat in standby zet, en em er vervolgens weer uithaal dan draait de cpu ineens nog maar op 2,1 Ghz. Ik heb ik everest gekeken waar hij dit rare getalvandaan haalt. Hij vindt het nodig om de FSB terug te schroeven naar 192. Dat is lager dan de originele instelling.
Als ik het apparaat opnieuw opstart loopt ie weer op 2,75 Ghz. Ik irriteer me hieraan, want ik ben nogal fan van standby. Ik hou niet zo van wachten op opstarten. vandaar. Als iemand enige notie heeft over hoe dit op te lossen... ik sta open voor suggesties.

Setup:

DFI lanparty nf4 Ultra-D
Opteron 175

[Voor 2% gewijzigd door Apen-nootjes op 10-03-2010 16:56. Reden: LS en groeten]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-08 17:44
Iets in BIOS misschien? Cool an quiet ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dat heb ik uiteraars uitgezet. Schijn niet zo best te werken in combinatie overklokken.

[Voor 4% gewijzigd door Apen-nootjes op 10-03-2010 16:56. Reden: LS en groeten]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
staat Speedstep toevallig aan? Die throtteld je cpu terug als hij loopt te iddelen namelijk, daarvoor moet je denk ik even in je bios kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
In de BIOS staat "thermal trottling". Bedoel je die? Die heb ik al disabled staan.

[Voor 4% gewijzigd door Apen-nootjes op 10-03-2010 16:56. Reden: LS en groeten]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-12 23:17

Dark

who tweaked the light?

standby en oc werkt niet lekker op dat dfi bordje...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Yeah, ik had gehoopt dat de bios update het probleem zou verhelpen. Maar niks hoor. Ik heb één ander forum in het engels gevonden waar iemand hetzelfde probleem met een asus plank beschreef. Daar wist ook niemand wat.

[Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 10-03-2010 16:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-08 17:44
Tweakers groeten elkaar altijd en overal en constant, dus het is niet nodig om er nog groeten bij te zetten, al is dat wel aardig natuurlijk ;)

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 14:31
Probeer hibernate ipv stand-by?

Topicstarter
Daar was ik nog niet opgekomen. Ga ik eens proberen.

[Voor 42% gewijzigd door Apen-nootjes op 10-03-2010 16:55. Reden: LS en groeten]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 13:33

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi boeja,

Welkom op GoT, hier op GoT groeten we elkaar niet, dat doen we automatisch door hier een berichtje te plaatsen, bij deze wil ik je dan ook vriendelijk doch dringend verzoeken om geen L.S. of Lectori Salutem meer boven je posts te zetten, ook afsluiten met iets in de trand van 'met vriendelijke groet' of je naam is niet gewenst, dus ook dit niet meer doen a.u.b

Ook de berichten die uitzonderlijk over het LS geneuzel gingen weg gehaald

[Voor 10% gewijzigd door Apen-nootjes op 10-03-2010 16:55]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee