Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervanh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-04 13:00
Hallo,

Ik zoek een programma die het mogelijk maakt om de GPS ontvanger van mijn telefoon te gebruiken op een laptop. Ik ben op internet wel "GPS2Blue" tegen gekomen, maar dit werkte niet goed. Ook heb ik Franson GpsGate geprobeerd, maar ik zoek eigenlijk een gratis programma. Ik heb een HTC TyTN II, met Windows Mobile 6.1 Professional. Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je moet het zelf maar even opzoeken, maar bij XDA developpers hadden ze iets om de HTC Shift vanuit de Windows Vista kant te laten connecten met de GPS aan de Windows Mobile kant. Aangezien ze een USB connectie faken tussen die twee kanten zou dat ook bruikbaar moeten zijn voor een telefoon met Windows Mobile en een laptop. Je moet zelf maar even opzoeken hoe ze dat precies doen, ik heb het zelf ook niet getest verder.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:55
GpsGate is zo'n beetje HET programma wat hiervoor wordt gebruikt. Veel alternatieven zijn er volgens mij ook niet omdat GpsGate het prima doet.

Misschien kun je wat met Portsplitter, maar ik heb geen idee of die ook naar buiten toe werkt (van je telefoon naar buiten). Die gebruik ik op de telefoon van m'n pa (Samsung i780) omdat TomTom de GPS ontvanger niet ziet. Ik open in Portsplitter de GPS ontvanger, en laat hem die doorsturen naar een andere poort. Die poort open ik dan in TomTom.