[Windows 7] Windows Mail start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Vanochtend startte ik mijn PC en ik kreeg een blue screen. Hartstikke leuk. Ik rebootte gewoon en hij startte weer op... so far so good.

Alles werkt weer... MAAR... bij het opstarten van Windows Mail gebeurd er niets. Ik krijg geen errormelding of iets dergelijks... het proces wordt wel gestart... maar hij start gewoon niet op. Het proces draait dus maar er is niks te zien. In de taskbar verschijnt het programma niet.

Ik heb al:
- Wat Windows Mail bestanden van een andere PC gehaald en die op deze PC gezet
- Een uur gesurft voor een oplossing maar iedereen krijgt errormeldingen en dergelijke, ik krijg die niet

Edit: Heel vreemd! Als ik op een "contactpersoon" klik (in de lijst bij C:\Program Files\Windows Mail\wab.exe) start hij wel gewoon een nieuwe mail die wel in een venster opent.

[ Voor 16% gewijzigd door Barca op 07-03-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Zeker weten dat dit alleen bij mail gebeurt? Het klinkt mij in de oren alsof er ergens een probeelm is geweest met Explorer of een ander systeem-bestand verantwoordelijk voor de GUI.

Wel veel meldingen van blue-screens in deze topics de laatste tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijke oplossing, download Windows Live Mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
vgroenewold schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:52:
Zeker weten dat dit alleen bij mail gebeurt? Het klinkt mij in de oren alsof er ergens een probeelm is geweest met Explorer of een ander systeem-bestand verantwoordelijk voor de GUI.

Wel veel meldingen van blue-screens in deze topics de laatste tijd..
Verder werkt alles goed, godzijdank.
Al gedaan en yup die gebruik ik nu maar ik vind het helemaal niks. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Barca schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:27:
Vanochtend startte ik mijn PC en ik kreeg een blue screen. Hartstikke leuk. Ik rebootte gewoon en hij startte weer op... so far so good.
Pak een herstelpunt van voor je BSOD? :)
Simpelste aanpak denk ik.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:21:
Pak een herstelpunt van voor je BSOD? :)
Simpelste aanpak denk ik.
Ook geprobeerd maar die werden blijkbaar niet aangemaakt. :( Ik had dat dus uitgevinkt ooit. Erg dom ja, ik weet het... maar dat lost mijn probleem niet op. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja :P
Maar buiten dat: Windows Mail zit helemaal niet in Windows 7, daar is juist Live Mail voor in de plaats gekomen.
Hoe heb je dan WM erop gekregen, een inplace upgrade of iets anders?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows Mail is nog wel aanwezig in Windows 7, alleen niet normaal te starten. Je moet iets van Vista halen om 'm alsnog te kunnen starten. Kijk maar eens in je Program Files map, staat gewoon Windows Mail tussen, met de .exe als verborgen bestand. Via Google kan je vinden hoe je dat aan de praat krijgt.
Ik denk zelf dat er een update is geweest waardoor deze combinatie niet meer werkt. De work-around die uitgevoerd is met bestanden van Vista zijn blijkbaar vervangen of werken niet meer en daarmee dus ook geen Windows Mail meer.
Waarom heb je geen andere client geïnstalleerd die wel updates krijgt en net zo lekker werkt? Windows Live Mail is troep, dat heb je al genoemd, maar er is ook nog Thunderbird en anderen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:57:
Windows Mail is nog wel aanwezig in Windows 7, alleen niet normaal te starten. Je moet iets van Vista halen om 'm alsnog te kunnen starten. Kijk maar eens in je Program Files map, staat gewoon Windows Mail tussen, met de .exe als verborgen bestand.
Dat heb ik gezien ja.
Via Google kan je vinden hoe je dat aan de praat krijgt.
Nou dan kan jij beter zoeken dan ik... want ik heb dat dus niet gevonden. Ik surf me suf nu nog steeds maar helaasch.
Ik denk zelf dat er een update is geweest waardoor deze combinatie niet meer werkt.
Dat zou goed kunnen ja.
Waarom heb je geen andere client geïnstalleerd die wel updates krijgt en net zo lekker werkt?
Omdat ik Windows Mail gewoon lekker vindt en vond werken.

Ik heb nu ook apart weer Windows Mail gedownload en geinstalleerd maar het probleem blijft. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

http://social.answers.mic...c7-4abf-81ca-b321a4ccbf6d bijvoorbeeld?
Zoeken op 'windows 7 mail client' geeft al wat hits die je kunnen helpen ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:28

Woohooo

Smilie, James Smilie

Mail bestanden ook al hernoemd?

C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail ff hernoemen naar .old map oid en dan starten.
Mocht dit werken kan je ze daarna weer importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Barca schreef op zondag 07 maart 2010 @ 15:09:
[...]

Dat heb ik gezien ja.

[...]

Nou dan kan jij beter zoeken dan ik... want ik heb dat dus niet gevonden. Ik surf me suf nu nog steeds maar helaasch.

[...]

Dat zou goed kunnen ja.

[...]

Omdat ik Windows Mail gewoon lekker vindt en vond werken.

Ik heb nu ook apart weer Windows Mail gedownload en geinstalleerd maar het probleem blijft. :(
Vergeet ook de registerinstellingen niet. Voor een handleiding om windows mail te installeren vanaf een windows vista installatie zie: http://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_functies.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Barca,

Het ziet ernaar uit dat ik het zelfde probleem heb als jij. Ben al een tijdje bezig om het op te lossen maar tot nu toe zonder succes. Mocht jij wel meer succes hebben dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiPo69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Hi guys, ik had precies hetzelfde probleem. gelukkig had ik mijn systeem herstel wel aan staan. Meer geluk dan wijsheid. Enfin ik ben teruggevallen naar de situatie voor een " essentiële" Windows update welke gistermiddag op mijn laptop (met Win 7) geactiveerd is geweest. Daarna werkte Windows Mail ook niet meer.
Die windows update gooit dus roet in het eten. Zou MS er lucht van hebben gekregen dat veel gebruikers Windows Mail onder Win 7 activeren? Da's natuurlijk niet fijn voor dat Windows Live mail. Toch al niet zo'n succes.
Probeer deze "update"dus op te sporen onder de geïnstalleerde programma's. Misschien staat ie daar tussen als je geen systeem hertel kunt doen.

Veel succes.

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://www.microsoft.com/...ty/bulletin/ms10-030.mspx
Maar die update (KB978542) uninstallen werkt bij mij iig niet. Waarschijnlijk omdat hij de vorige Win7 versie van msoe.dll terugzet, ipv de versie van Vista die je er zelf overheen hebt gezet.

.edit: gewoon de oude vista msoe.dll eroverheen keilen werkt overigens wel gewoon :)
Hier staan eventuele downloads: http://www.sevenforums.com/tutorials/5481-windows-mail.html
Maar dit is dus wel een dll met de security fix er niet in. Waarschijnlijk wil je de nieuwe vista versie van msoe.dll die in KB978542 zit.

[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 14-05-2010 03:00 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here! Na de windows updates van enkele dagen geleden doet mijn Windows mail het ook niet meer.
Ik heb bovenstaand advies opgevolgd, de oude DLL weer gedownload en geplaatst en het werkt. Bedankt!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiPo69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Ook mijn Windows Mail werkt weer (nadat wederom de essentiel update was geinstalleerd)! DLL vervangen zoals beschreven. Bedankt voor deze tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Hee same problem here!! Ga het ook even proberen. Waarschijnlijk een Windows Update.
Pagina: 1