Ik heb voor mijn schoonouders een pc samengesteld. Alles werkt prima, maar er is 1 ding waar ik niet uitkom. Ze willen via de onboard videokaart met hdmi de pc aansluiten op de tv. Geen enkel probleem, ware het niet dat de tv pas na een reboot herkend wordt. Dan werkt alles zonder problemen, audio en video op 1080p. Als ik probeer via catalyst control center (of gewoon het ding van windows zelf) om de beeldschermen te detecteren blijft de standaard desktop monitor het enige wat verschijnt. Na reboot met de kabel erin werkt alles wel gewoon meteen. Is dit normaal gedrag? Limitatie van HDMI? Limitatie van windows?
Nuttige specs:
Onboard AMD Radeon HD4200 op windows 7 x64.
Ik heb gepoogd te googlen op 'hdmi plug and play' en 'hdmi requires reboot', maar misschien zie ik iets over het hoofd. Volgens mij is het voor iedereen óf dusdanig normaal om te rebooten dat het nergens vermeld wordt, óf niemand heeft er ooit last van gehad.
Nuttige specs:
Onboard AMD Radeon HD4200 op windows 7 x64.
Ik heb gepoogd te googlen op 'hdmi plug and play' en 'hdmi requires reboot', maar misschien zie ik iets over het hoofd. Volgens mij is het voor iedereen óf dusdanig normaal om te rebooten dat het nergens vermeld wordt, óf niemand heeft er ooit last van gehad.