Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348983

Topicstarter
Hoi,

wij gebruiken al jaren een Canon Ixus 30 met een 2GB memorykaartje (SD). Enkele weken geleden heb ik een memory camcorder gekocht waar ik, voor de time-being, even die 2gb kaart van de canon in heb gedaan. Nu herkend de foto camera de kaart niet meer. Zegt dat ie op slot zit (gechecked, is niet waar). Kaart op de pc geformateerd maar nog steeds geen resultaat. De kaart is wel te gebruiken, want in de camcorder ging alles prima.

Iemand een oplossing?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 10:19

Caveman

whahoehaha

Hoe heb je hem geformateerd, fat of fat32 ? Probeer hem eens te formateren op fat voor de camera. Kun je hem in de camera wel formateren ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Caveman schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:24:
Hoe heb je hem geformateerd, fat of fat32 ? Probeer hem eens te formateren op fat voor de camera. Kun je hem in de camera wel formateren ?
Ik heb hem FAT geformateerd op de pc (via de cardreader). Via de camera is het niet mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 10:19

Caveman

whahoehaha

Hmmm, je zou nog met checkdisk oid kunnen kijken of het kaartje in orde is. Maar op het moment doet ie het dus wel in de camcorder maar niet in de camera ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, de kaart doet het wel in andere aparaten (ook mijn eos bijv)

Het lijkt dus een soort error te zijn in de camera zelf. Heb alleen geen idee hoe je de camera kan "resetten" hoewel ik dus eigenlijk niks vreemds met de camera zelf gedaan heb (voor zover je iets geks kan doen met een compact camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:26
Heb je een ander kaartje in de camera kunnen gebruiken? Om te checken of de ixus nog normaal werkt? Klein ouder kaartje, soms willen oudere camera's geen 2GB of meer ,meer herkennen.
Alsof USB 1.1 niet met USB 2.0 om kan gaan.
Dat had ik met een coolpix 4200. Die vulde een 2GB kaart tot een kwart en ging toen zieken.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geen kleinere "normale" kaarten liggen dus heb uit een erg oud toestel een 64 mb (ja echt) en een 512 mb geprobeerd, geen resultaat.
Pagina: 1