Website maken voor mededelingen bord

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:44
Binnenkort gaan we waarschijnlijk nieuwe computers aanschaffen voor onze democratische basisschool. Ik wil dan de oude computers gebruiken om in iedere ruimte één neer te zetten als mededelingenbord.
Een simpele webpagina maken die steeds refresht met de mededelingen lukt me wel. Die maak je in principe op één pc en de rest van de pc's kijkt gewoon op de opgeslagen pagina.

Wat ik er ook in wil is een knop waarin je naar het aanwezigheid/afwezigheid scherm gaat en waar je kan zien en veranderen van iedereen of hij/zij aanwezig/afwezig is met de tijden erbij. Hiervan weet ik echter niet hoe ik dit moet gaan doen.

Wat ik zou willen als je op de knop drukt van aanwezig/afwezig is dat je een pagina krijgt met alle namen van de begeleiders en leerlingen van school, met daarachter of ze aanwezig of afwezig zijn en daarachter waar ze zijn indien aanwezig (waar ze zijneventueel alleen voor de begeleiders, zodat ze makkelijk te vinden zijn)
Dan zou ik nog op de namen willen kunnen klikken om makkelijk jezelf aan en af te kunnen melden.
Als je op je eigen naam klikt kan je:
-met 1 druk op de "binnenkomst knop" je 's ochtends bij binnenkomst aanmelden, de tijd van binnenkomst wordt direct geregistreerd.
-Als je tussendoor het schoolterrein verlaat om naar de winkel of naar het bos te gaan (dan ben je wel aanwezig op school, maar niet in het gebouw) druk je op de "tussendoor uit knop" waarmee je tijd dat je van het plein gaat direct geregistreerd wordt.
-Als je terug op school komt druk je op de "weer terug knop" waarmee je meldt dat je weer op schoolterrein bent en op welke tijd dat is gebeurd.
-Als je naar huis gaat klik je op de "naar huis knop" en wordt je tijd van het verlaten van school geregistreerd.
-Zeggen in welke ruimte je bent, zodat je makkelijk te vinden bent.

Dan zou het helemaal mooi zijn als er op het einde van de week een overzichts documentje geprint kan worden met daarin van alle leerlingen (niet van de begeleiders!) het aantal uren aanwezig die week (misschien per dag er ook bij als detail). Dan kan je gelijk zien wanneer er leerlingen te weinig uren hebben gemaakt die week en dat de week erop laten inhalen, zodat ze aan de leerplichtwet blijven voldoen.

Is zoiets mogelijk om te maken? Of bestaan er programma's met deze functies van mededelingenbord en aanwezig/afwezig en uren enzo? Ik kon in ieder geval niets vinden via google, maar misschien weet ik geen goede zoektermen hiervoor, hahaha. En als het mogelijk is, hoe dan precies? (Ik heb ooit 10 jaar geleden toen ik op de middelbare school zat een online basiscursus html gedaan en dat is al mijn html kennis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DannyXP1600 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 04:48:
Binnenkort gaan we waarschijnlijk nieuwe computers aanschaffen voor onze basisschool. Ik wil dan de oude computers gebruiken om in iedere ruimte één neer te zetten als mededelingenbord.
Een simpele webpagina maken die steeds refresht met de mededelingen lukt me wel. Die maak je in principe op één pc en de rest van de pc's kijkt gewoon op de opgeslagen pagina.
Die ene PC heet een 'webserver'. Ik hoop ten minste dat je dat bedoeld ;)
Wat ik er ook in wil is een knop waarin je naar het aanwezigheid/afwezigheid scherm gaat en waar je kan zien en veranderen van iedereen of hij/zij aanwezig/afwezig is met de tijden erbij. Hiervan weet ik echter niet hoe ik dit moet gaan doen.
[...]
Dit ga je met HTML niet redden en zo te lezen kun je dat beter uitbesteden. Je hebt dan namelijk ook server-side oplossingen nodig met een database erachter. Dat wordt dus programmeren en als je slechts met moeite wat HTML in elkaar geknutseld krijgt, zal PHP/ASP en SQL waarschijnlijk wat te hoog gegrepen zijn, neem ik aan :)

Maar zoek je niet gewoon een in-/uitklok systeem? Dat moet je dan maar even los zien van dat mededelingenbord.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

DannyXP1600 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 04:48:
Is zoiets mogelijk om te maken? Of bestaan er programma's met deze functies van mededelingenbord en aanwezig/afwezig en uren enzo? Ik kon in ieder geval niets vinden via google, maar misschien weet ik geen goede zoektermen hiervoor, hahaha. En als het mogelijk is, hoe dan precies?
Om het simpel te zeggen: ja, dat is mogelijk. Of er kant en klare software voor is; waarschijnlijk wel. Maar we zijn er niet om voor je te zoeken. We hebben het in de Devschuur over zelf programmeren. Aangezien je zelf al aangeeft dit niet te kunnen, heeft het topic verder weinig nut en gooi ik het op slot. Het is nu meer een scriptrequest en daar doen we niet aan.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.