Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik ben al enkele dagen op zoek naar een dolby set. Aangezien mijn tv een Samsung is had ik graag bij hetzelfde merk gebleven. Wat voor mij heel belangrijk is, is dat de set over bluetooth beschikt en dat ik zowel mijn desktop, laptop als decoder van digitale tv erop kan aansluiten.

De laptop heeft enkel een HDMI en een hoofdtelefoonuitgang, geen optische of coax.
De decoder van digitale tv heeft een HDMI en optisch digitale uitgang.
Mijn desktop heeft ook zowel een HDMI als optisch digitale uitgang.

Het probleem is dat Samsung geen enkele complete set heeft (versterker + boxen) met hdmi ingang, ze hebben enkel 1 HDMI uitgang. Zelfs met hun optische ingangen zijn ze vrij gierig. Ik heb vooral gekeken naar de ht-x620 en ht-x720 (2.1 zonder bluray), maar zelfs duurdere sets met blu-ray speler (ht-bd1255, ht-bd7255 en ht-tx725) hebben 0 HDMI ingangen.

Sony heeft diverse sets met 3 HDMI ingangen + nog eens 2 optische, een coax en nog RCA audio inputs, is er een reden waarom Samsung dit niet doet?

Bij een 2.1 set is er geen probleem, ik kan alles via hdmi op mijn tv aansluiten, en van daaruit optisch naar de versterker. Maar stel nu dat ik een 5.1 set wil, wat dan? Mijn tv (en vele andere) geven slechts een 2.0 signaal door via hun optische uitgang, dus dan MOET ik wel via mijn versterker gaan, en gelijk welke samsung set heeft slechts 1 optische ingang (heb er al 2 nodig en dan is de laptop nog niet aangesloten. Het is vooral op de laatste dat ik blurays kijk en HD geluid wil).

Dus als ik het goed versta heb ik enkele keuzes:

1) Ik koop toch samsung, maar dan ben ik verplicht een 2.1 te nemen, tenzij ik wil gaan knutselen met switches door gebrek aan meer ingangen. Niet interessant
2) Ik neem een ander merk, maar sony bv is een pak duurder en dan moet je die bluetooth adapter nog apart kopen. Niet interessant
3) Ik koop de versterker en boxen apart, maar dat zal ook heel wat duurder zijn, en dan zit je met een nog grotere combinatie van verschillende merken, en is alles niet op elkaar afgestemd zoals bij een set waarschijnlijk wel het geval is. Liever niet

Heb ik echt niks over het hoofd gezien? Er zijn zoveel leuke 5.1 sets met tallboy speakers voor dezelfde prijs van een samsung ht-x620, ik zou het echt jammer vinden als ik die laatste MOET nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Hmm, voor wat ik uit maak uit jouw post is dat de enige reden waarom je een samsung wilt is omdat je ook een tv van samsung hebt. dus in principe enkel omdat dat (misschien) mooier uit ziet.

Om eerlijk te zijn zou ik toch eens beginnen rond te neuzen naar andere merken die wel aan jouw eisen voldoen. Ik denk dat je jezelf behoorlijk te kort zou doen als je een set koopt die visueel of gevoelsmatig misschien goed bij jou past maar feitelijk inferieur is aan de andere toestellen die je voor hetzelfde geld kunt kopen.

Verder is het zeker geen slecht idee om een losse versterker en boxen te kopen, op die manier kun je zelf de keuze maken tussen wat je goed vindt klinken in tegenstelling met een complete set, als je die niet zo heel goed vindt klinken houdt het al direct op.

Maar over wat voor bedrag hebben we het eigenlijk dat je er voor over hebt?

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Home theater-systemen: Samsung AV-R720R <= url: 7.1Ch AV-ontvanger van 850 W (7 x 100 W plus 150 W actieve subwoofer) met HDMI-schakelaar (twee ingangen).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien beter eventjes wachten tot wanneer Samsung Europe nieuwe modellen uitbrengt zoals de amerikaanse Pioneer AV Receivers VSX-520K en VSX-820K, HDMI 1.4: 3x, 4x en beide zijn Bluetooth ‘ready’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je nou bij deze informatie? De nieuwe modellen HW-C500 of HW-C560 (laatste met speakers) 5.1 of de HW-700 of 760 =7.2 hebben wel 5 1.4 poorten aan boord inclusief trueHD en de hele mikmak. Wehkamp verkoopt ze zelfs!!!!!!

Zit zelf keihard te twijfelen tussen de c500 en de onkyo 508. Iedereen is net als ik een beetje huiverig voor samsung maar dat kan best nog wel is onterecht zijn gezien er niks op hun producten is aan te merken de laatste vele jaren! Tevens heb ik ook zon tv en anynet en draadloze speakers en 1 afstandsbediening maken de keuze er g moeilijk. Zeker omdat internet vol geschreven staat over de onkyo's en er geen één review te vinden is van de sammy's!!!!!!!!!!!

Edit: Mijn excusses, ik heb met enige tekorten aan slaap veel te snel mijn luie oogleden over het topic laten scheren in mijn eigen zoek tocht. Mijn bijdrage kan dus als niet verzonden beschouwd worden.

Heb overgens wel de knoop doorgehakt en een c500 gehaald. Na 2 uur kloten met de instellingen hoorde ik de bas uit mijn veel duurdere staanders, futuristisch spul hoor. Niet echt de tijd om de volume knop open te draaien die er niet is...tiptoetsen of ab only maar de eerste uh zevende indrukken zijn positief :X Owww uh en itt vele foute info sites...geen trueHD etc op deze versie zo te zien. Das dan wel weer een beetje jammer maar goed zien wel waar het schip strand!

Nog een hele late edit:

Excuus ingetrokken want ik had het wel goed gelezen :z Raakte even in de war door het stukje sony waar ik dacht te lezen 3 hdmi in en 2 out maar dat was optisch out.

De sammy's hebben zoals gezecht 4 1.4 hdmi ingangen en 1 uit, 3 optische en één coaxiale in. Dus er is vast wel een manier om je spullen aan te sluiten anders ligt het probleem echt aan u ;)

Edit 2: Veeeeeeeeeeeel later, DTS-HD mstr en zijn dolby broer aanwezig. Denk zeg het ff laten we geen valse info achterhouden. Zelfs samsung's klantenservice wist het niet in het begin dus vandaar de verwarring. Was dus een goede gok...future proof en alles aan boord.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 05:02 ]

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-08 06:22
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:11:
...geen trueHD etc op deze versie zo te zien. Das dan wel weer een beetje jammer maar goed zien wel waar het schip strand!

..........

Edit 2: Veeeeeeeeeeeel later, DTS-HD mstr en zijn dolby broer aanwezig. Denk zeg het ff laten we geen valse info achterhouden. Zelfs samsung's klantenservice wist het niet in het begin dus vandaar de verwarring. Was dus een goede gok...future proof en alles aan boord.
Dus dit betekent dat alle HD formaten zoals DTS HD Master / DTS 5.1 / DTS ES / DTS 96/24 en Dolby Digital Plus / Dolby TrueHD / Dolby Digital EX / DPL IIz aanwezig zijn op de HW-C500?

Ik weet namelijk niet wat je allemaal onder broer verstaat.

Ben namelijk zelf aan t denken of die receiver niet mooi combineert met een Mordaunt Short Alumni setje..

Over de MS ben ik er al redelijk uit, weet alleen niet zeker of ik deze zal nemen of het dubbele uitgeven voor een Marantz 1501 slimline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Dolby broer doelde ik uiteraard op Dolby TrueHD dat zijn immers de belangrijkste codecs voor je lossless HD audio.

Ik heb geen media welke aanspraak maken op die andere genoemde maar ze staan wel op het display van de avr!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:46:
Met Dolby broer doelde ik uiteraard op Dolby TrueHD dat zijn immers de belangrijkste codecs voor je lossless HD audio.

Ik heb geen media welke aanspraak maken op die andere genoemde maar ze staan wel op het display van de avr!!!
Dat ze op het fysieke display staan (dat klopt) wil nog niet zeggen dat de versterker Dolby TrueHD en DTS Master ondersteunen. In de handleiding wordt er geen enkele melding van gemaakt en het display in de handleiding toont de betreffende logo's ook niet. Ik kan dit helaas niet testen omdat ik deze versterker gekocht heb voor bij mijn PC en deze is alleen via SPDIF verbonden met de versterker.

Dat de HW-C500 geen DTS-MA en Dolby TrueHD ondersteunt is in principe ook geen probleem want de meeste Blu-Ray spelers kunnen deze formaten omzetten naar LPCM en dat via HDMI naar de versterker sturen. En wie zich zorgen maakt over jitter bij LPCM over HDMI die adviseer toch echt naar een andere prijsklasse te gaan kijken....

Tevens ben ik van mening dat als je in de prijsklasse van deze Samsung zit met bijbehorende speakers dat je geen verschil zult horen tussen DTS en DTS-MA. Tussen Dolby en Dolby TrueD zeer waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RogerSch schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:26:
[...]

Dat ze op het fysieke display staan (dat klopt) wil nog niet zeggen dat de versterker Dolby TrueHD en DTS Master ondersteunen. In de handleiding wordt er geen enkele melding van gemaakt en het display in de handleiding toont de betreffende logo's ook niet. Ik kan dit helaas niet testen omdat ik deze versterker gekocht heb voor bij mijn PC en deze is alleen via SPDIF verbonden met de versterker.

Dat de HW-C500 geen DTS-MA en Dolby TrueHD ondersteunt is in principe ook geen probleem want de meeste Blu-Ray spelers kunnen deze formaten omzetten naar LPCM en dat via HDMI naar de versterker sturen. En wie zich zorgen maakt over jitter bij LPCM over HDMI die adviseer toch echt naar een andere prijsklasse te gaan kijken....

Tevens ben ik van mening dat als je in de prijsklasse van deze Samsung zit met bijbehorende speakers dat je geen verschil zult horen tussen DTS en DTS-MA. Tussen Dolby en Dolby TrueD zeer waarschijnlijk wel.
Beste Roger, als oud man voel ik mij nu redelijk gekleineerd............zo oud ben ik ook weer niet hoor haha ;)

To the point: Deze avr wordt zonder speakerset verkocht (tenzij je de 560 koopt....welke niet te vinden is/was in de buurt...laatste keer dat ik keek). De C500 kakt native zowel dolby als DTS in ware lossless formaat uit dat heb ik persoonlijk empirisch vastgesteld (dit is inclusief verlichting display en zonder blu-ray....wat dan wel...AAATTTIIIII HD) :> ;)

Verder (gezien dit voor de HD liefhebber de belangrijkste codecs zijn) ga ik er van uit dat de rest ook wel werkt (mits één van de bastards persé 7.1 wilt uikakken...MMMaaaarrrr hebben we het door met een downsample naar 5.1???).

Eensch dat het zeer slordig is van samsung dat men zelf niet eens op de hoogte is van de capaciteiten van hun eigen apparatuur (ik heb heb meerdere mails gestuurd naar diverse continenten gezien hun firmware upgrade bijv. voor deze avr niet voor deze was maar voor de 7.1 versie 8)7 ). Anyways...ik heb een stel magnat concept 5 staan met (cheap) kenwood surround setje en met name transformers 2 geeft wel degelijk een duidelijk verschil tussen standaard 5.1 surround of DTS-HD. Ik weet, het is eng...heb zelf getwijfeld over samsung...........ONTERECHT.

Op dezelfde speakers heb ik jaren lang een pioneer (middenklasser, vergeef mij het type) en een Denon 425r uit dezelfde tijd gehad.....sammy whoops ass.

Ligt wel voornamelijk aan je speakers maar uiteindelijk ben je beter af met deze avr dan met zijn veel duurdere overgehypte broeders. En dan bedoel ik dat niet als flame...WANT....maatje heeft de Onkyo 5 serie met bijgeleverde speakerset en dat komt niet in de buurt (hij deelt mijn mening). Geld ook voor een Harman Cardon (van net voor de tijd van HDMI aansluitingen) met instap infinity surround.....Moraal, samsung heeft een 'yoko' start gemaakt en moet nog steeds boeten...vergeet die tijd.

Gouden tip: Je bent veel beter af met een relatief goedkopere (av-)receiver en een stel aardige speakers dan de eerste de beste so called high-end player met kak speakers. Zet ik bij als kanttekening...een beetje meer vermogen had gemogen maar goed dat is ook weer afhankelijk van je 'basis speaker'. Mijn speakers eten de volledig geclaimde 100w itt de andere 2 welke verzopen in de magnats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 02:54:
Beste Roger, als oud man voel ik mij nu redelijk gekleineerd............zo oud ben ik ook weer niet hoor haha ;)
Dat was niet de bedoeling. Ik begin zelf ook al op leeftijd te raken. (40+)
[...]

De C500 kakt native zowel dolby als DTS in ware lossless formaat uit dat heb ik persoonlijk empirisch vastgesteld (dit is inclusief verlichting display en zonder blu-ray....wat dan wel...AAATTTIIIII HD) :> ;)
Dan zal ik eens een keer op een rustige zondagmiddag de versterker naar de woonkamer slepen en dat eens uit proberen!
[...]
transformers 2 geeft wel degelijk een duidelijk verschil tussen standaard 5.1 surround of DTS-HD.
Was dat "standaard 5.1 surround" dan max. bitrate DTS (ongeveer 1500 Kbit) of Dolby Digital? Dat je verschil hoort met Dolby Digital ben ik direct met je eens.
[...]
Ligt wel voornamelijk aan je speakers maar uiteindelijk ben je beter af met deze avr dan met zijn veel duurdere overgehypte broeders. En dan bedoel ik dat niet als flame...WANT....maatje heeft de Onkyo 5 serie met bijgeleverde speakerset en dat komt niet in de buurt (hij deelt mijn mening). Geld ook voor een Harman Cardon (van net voor de tijd van HDMI aansluitingen) met instap infinity surround.....
Dat is ook het probleem van vandaag. Men wil nog steeds even veel geld uitgeven voor 5 speakers met subwoofer dan vroeger voor 2 speakers..
En dat goede speakers erg belangrijk zijn dat ben ik volledig met je eens. Ik heb zelf nu oude, en recentelijk gemodificeerde, BNS Soundcolumn luidsprekers. 4* Type II voor Front en Rear en 1* type I liggend als center speaker. De rear speakers heb ik tweedehands gekocht en toen ik deze ging ophalen was de vrouw van de vorige eigenaar aan het "klagen" dat de oude Soundcolumns toch wel beter klonken dan het Infinity Surround set die men nu had. Haha...

Ter informatie: De modificatie van de Soundscolumns hield in dat ik de Vifa Polypropyleen Dome tweeter vervangen heb door een Vifa Silk Dome Tweeter met dezelfde eigenschappen en afmetingen. En het wisselfilter is opnieuw opgebouwd met "wat" betere componenten.
Origineel filter:
Afbeeldingslocatie: http://www.tg-acoustics.com/nl/upgrade/upgrade_html_m6a8bb015.jpg

Nieuw filter:
Afbeeldingslocatie: http://www.tg-acoustics.com/nl/upgrade/upgrade_html_m60185134.jpg

Met dank aan TG Acoustics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59
RogerSch schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:23:
[...]

Dat was niet de bedoeling. Ik begin zelf ook al op leeftijd te raken. (40+)

[...]

Dan zal ik eens een keer op een rustige zondagmiddag de versterker naar de woonkamer slepen en dat eens uit proberen!

[...]

Was dat "standaard 5.1 surround" dan max. bitrate DTS (ongeveer 1500 Kbit) of Dolby Digital? Dat je verschil hoort met Dolby Digital ben ik direct met je eens.

[...]

Dat is ook het probleem van vandaag. Men wil nog steeds even veel geld uitgeven voor 5 speakers met subwoofer dan vroeger voor 2 speakers..
En dat goede speakers erg belangrijk zijn dat ben ik volledig met je eens. Ik heb zelf nu oude, en recentelijk gemodificeerde, BNS Soundcolumn luidsprekers. 4* Type II voor Front en Rear en 1* type I liggend als center speaker. De rear speakers heb ik tweedehands gekocht en toen ik deze ging ophalen was de vrouw van de vorige eigenaar aan het "klagen" dat de oude Soundcolumns toch wel beter klonken dan het Infinity Surround set die men nu had. Haha...

Ter informatie: De modificatie van de Soundscolumns hield in dat ik de Vifa Polypropyleen Dome tweeter vervangen heb door een Vifa Silk Dome Tweeter met dezelfde eigenschappen en afmetingen. En het wisselfilter is opnieuw opgebouwd met "wat" betere componenten.
Origineel filter:
[afbeelding]

Nieuw filter:
[afbeelding]

Met dank aan TG Acoustics..
Hoi RogerSch,

Heb je de Samsung nog naar je woonkamer gesleept en de DTS-HD en Dolby True-HD geprobeerd? Ik zit zelf namelijk ook naar deze Samsung te kijken en dit is toch nog 1 van de dingen die ik niet duidelijk kan krijgen.

Misschien kun je me ook vertellen of de analoge signalen die binnenkomen (component, composiet) ook via de HDMI poort naar de TV gestuurd worden?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLass schreef op zondag 12 december 2010 @ 16:13:
[...]

Hoi RogerSch,

Heb je de Samsung nog naar je woonkamer gesleept en de DTS-HD en Dolby True-HD geprobeerd? Ik zit zelf namelijk ook naar deze Samsung te kijken en dit is toch nog 1 van de dingen die ik niet duidelijk kan krijgen.

Misschien kun je me ook vertellen of de analoge signalen die binnenkomen (component, composiet) ook via de HDMI poort naar de TV gestuurd worden?
Hey nog een wantrouwer! Wat win ik er in godsnaam mee om op een forum te 'pochen' over een instap avr??? Neem nou maar van deze eigenaar aan die de c500 vanaf dag 1 in huis heeft dat iig DTS-HD master en dolby truehd ondersteunt worden (meer lampjes zien oplichten maar die interesseren me niet). Ik heb dit niet enkel gecontroleerd met mijn htpc i.c.m. een HD5770 maar ook met een ps3 slim (de fat ondersteunt geen bitstreaming). Kanttekening: de EDID heb ik wel aangepast i.c.m. de Ati. Of de nieuwe Catalyst het probleem verholpen heeft weet ik niet? Anyways met een slim werkt het out of the box. Met een fat kun je overigens ook precies dezelfde kwaliteit behalen met lpcm enkel licht het logo van de HD variant dan niet op.

Daarnaast als jij de tv met de avr verbonden hebt via HDMI dan wordt alles doorgestuurd uiteraard. Is tegenwoordig een halve dedicated 'pc' zo'n avr die dat allemaal keurig voor je regelt!!!
Pagina: 1