Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:47
Hallo tweakers
Ik wil Vista x64 en W7 x64 installen. ik heb de dvd's

Nu heb ik een dvd-rom op ide
en 2 sata hdd's op sata

bios sata aan en staat compatible
en voor de dvd rom heb ik zoals ik kan zien een marvell ide driver (controller) in me bios
die ik aan heb staan op ide en boot rom erbij anders zie ik ze niet in me f8 boot menu

Ik heb geen vermedlingen naar raid of ahci gemaakt in me bios

VRAAG:
Maar nu vraagt de dvd van W7 of Vista maakt niet uit welke,
om een compatible driver voor de dvd rom denk ik dat ie zegt.(omdat ik de hdd,s wel kan zien namelijk)

In de install van w7 en vista voor de daadwerkelijke instal echt begint
krijg ik een optie om een driver te instaleren en dit MOET (anders kan ik niet volgende klikken)
en ik kan gewoon naar een map klikken op de hdd ik heb alle w7 x64 en vista x64 drivers en .inf files van de asus site al geprobeerd

maar niets werkt en hij kan geen compatible driver vinden mijn dvd blijft dood in de verdere install zo ong bij 15%
is het de driver??
-Marvell 6121 Intel(R) of
-Matrix Storage Manager Driver V8.9.0.1023 of
-Intel(R) AHCI/RAID Driver Disk alleen geen floppydisk in me pc
deze divers allemaal staan op een map maar die zijn niet ok zegt het install process

alles nieuw drivers en bios

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
probeer het eens met een andere dvd speler, heb dit ook wel eens gehad, gezeik tijdens installatie, andere speler en gezeik weg.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-08 15:22
zet je sata ook anders, met compatible krijg je niet je optimale prestaties op de harde schijf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
compatible of enhanged ide maakt geen verschil hij blijft om het stuurprogramma vragen voor dvd-rom
maar ik zie de drive's wel in de lijst waar ik de driver kan kiezen

alleen ik zou niet weten welke driver heb ze allemaal al geprobeerd

@nedernakker ik heb geen extra ide dvd-rom speler

weet iemand nog een andere oplossing of heeft iemand de W7 x64 of Vista x64 ide driver voor mijn p5q-deluxe

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als het goed is heb je een cdrom bij je moederboard gekregen en daar moeten de drivers voor je Marvell ide controller op staan. Je moet dus de Marvell pakken want de Asus boarden werken meestal met een Marvel of J-Micron controller voor het ide gebeuren, plus zoals bovenstaand moet je je s-atacontroller op AHCI zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
de cdrom heb ik geprobeerd er staat een marvel map op, met drivers voor marvel-NCU maar tijdens de install van w7 vind hij geen drivers
wel zie ik de dvd-rom drive in de lijst om drivers te selecteren en boot hij ook van dvd-rom drive waarom heeft w7 die ide marvel NCU drivers nodig (is het misscien een totaal ander probleem)

AHCI heb ik ook geprobeerd, geen resultaat ide ook geen resultaat

moet ik nu @#$%^%^$# een sata dvd-rom kopen om dit te instaleren op dit bord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een dvd-brander met sata II kopen of veel zoeken op internet.

Misschien helpt het om alles in het biosscherm op automatisch te zetten.
En misschien maakt het verschil als alles op ide gezet wordt.
Misschien helpt het om het systeem te testen met alleen de dvd-brander aangesloten.
En anders kan er een poging gedaan worden met de dvd-brander en 1 harde schijf aangesloten.
En het lijkt handig om de pogingen te concentreren op Windows 7.

Misschien is de dvd-rom verouderd.
Het kan helpen bij het zoeken om de modelcodes en de fabrikanten te weten van het moederbord en de dvd-rom-speler.

Een voorlopige optie kan zijn om een harde schijf aan te sluiten op een andere computer en daar Windows 7 op de harde schjf te zetten. Als de harde schijf aangesloten wordt op de eerste computer kan Windows 7 drivers zoeken en misschien werken.

Het is ook wel handig om te weten wat er in het biosscherm staat bij de vermelding van de dvd-rom-schrijver en de harde schijven.

Eventueel kan met Ubuntu getest worden of de dvd-rom-lezer wel werkt.

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Raar

Ik kan xp wel installeren, zonder ook maar een driver extra toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
mell33 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:19:
Raar

Ik kan xp wel installeren, zonder ook maar een driver extra toe te voegen.
versier een andere dvd speler...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:17
nedernakker schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:42:
[...]

versier een andere dvd speler...
Of een ander Win7 dvd, als je XP wel gewoon kunt installeren, en Win7 begint (maar maakt het niet af) met installeren denk ik eerder dat de dvd niet goed is, anders zou XP ook niet werken.

Er schijnt ook een manier te zijn om Win7 vanaf een USB stick te installeren misschien is dat een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
boers706 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:36:
[...]

Of een ander Win7 dvd, als je XP wel gewoon kunt installeren, en Win7 begint (maar maakt het niet af) met installeren denk ik eerder dat de dvd niet goed is, anders zou XP ook niet werken.

Er schijnt ook een manier te zijn om Win7 vanaf een USB stick te installeren misschien is dat een optie.
het zit hem in de speler, zijn al meerdere topics over geweest, heb het zelf ook gehad, je kan ook proberen je cdrom speler even als master of slave te zetten (dus net het andere van wat hij nu staat) of op cable select,

verder zou ik anno 2010 toch adviseren een sata spelertje te halen, voor die 20 euro's spaar je jezelf een hoop gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
nou hij is geinstalleerd met vista x64 sp2

heb de 40pins kabel van de cd-rom vervangen door een 80pins en hij doet het

W7 x64 lukt nog steeds niet (vraagt nog steeds om driver) :(

[ Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 08-03-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Misschien toch wel een belangrijke vraag namelijk heb je een kopie van Win7 of gaat het om een legale Win7, want wanneer het om een kopie gaat dan is gewoon iets mis met de dvd of de image-file waarvan de dvd gekopieerd is.

Zeker nu je schrijft dat zowel XP als Vista ( na een 80pins bandkabel aangesloten te hebben ) gewoon werkt, lijkt het mij voor bijna wel 100% duidelijk dat het aan de dvd zelf ligt. Normalitair gesproken zitten namelijk in Win7 alle drivers inclusief bv de raid-drivers, althans ik heb zelf alles onder raid-0 staan en er was geen enkele extra driver voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool

En installeren vanaf USB ... is nog eens sneller ook. Als de installatie dan nog steeds mekkert over drivers, controller disablen en drive loskoppelen. Na de installatie weer aansluiten.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Het zijn copy's van orginele windows dvd's, slipstreamt door mijzelf, en orginele liggen veilig.

Het was de kabel, of het feit dat ie niet goed ingeplugd was (die andere dan heh)
Ik heb hem nog niet getest. |:( blij dat het de kabel was trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
fijn dat vista het doet, maar het werkt dus nog steeds niet helemaal goed, want die win7 dvd doet het nog steeds niet.

wat roel zegt heeft er niks mee te maken, want die drivers zijn alleen nodig als je of een losse sata controller kaart gebruikt (of scsi of iets dergelijks) of als je raid/ahci wilt draaien op de onboard controller. voor gewone sata schijven en dvd spelers in ide modus moet hij zonder drivers ze gewoon detecteren.

test die image eens in een andere pc, dan wete je zeker of het nu de speler, kabel of image is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vragen over opslagmedia & I/O controllers horen in... Opslagmedia & I/O Controllers :z

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Hoera,, ik heb het gevonden
het was een combinatie van een 2 dingen

1. de 40-Fkabel vervangen door 80-kabel (waarschijnlijk is die stuk. test ik later)
het kan ook zijn dat ik hem nu beter geplaatst heb

2. toen de 40-kabel nog op de dvd-rom zat, heb ik W7 gebrand waarschijnlijk met fouten, maar niets gemerkt.

Nu lukt het wel, met Vista en W7, beiden x64 en opnieuw gebrand en geen drivers nodig,

Bedankt allemaal voor het meedenken naar de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
nedernakker schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 06:35:
wat roel zegt heeft er niks mee te maken, want die drivers zijn alleen nodig als je of een losse sata controller kaart gebruikt (of scsi of iets dergelijks) of als je raid/ahci wilt draaien op de onboard controller. voor gewone sata schijven en dvd spelers in ide modus moet hij zonder drivers ze gewoon detecteren.
Lees even goed wat ik schrijf namelijk precies hetzelfde wat jij dus nu schrijft, en er geen extra drivers nodig zijn bij install van Win7.
Pagina: 1