Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Hoi!

Na het lezen van de startpost ben ik gaan kijken naar een geschikte SSD om eventueel op te nemen in een redelijk goedkope opstelling die ik voor iemand aan het samenstellen ben. De PC inclusief beeld en toetsenbord kost op dit moment 555 euro, en de SSD die ik erbij heb gekozen is de Vertex van 30GB (100 euro). Hier staat het lijstje: gallery: Ge64

Ik zou denken dat met deze SSD de computer in een klap van middelmatig naar supersnel zou vliegen bij alledaags gebruik, en dat het het dus veel meer waard is om deze SSD erin te stoppen dan een betere CPU. Mijn grootste vraag is, heb ik dat goed, en is het verschil zodanig groot dat het het in dit geval waard is 100 euro (20%) extra te besteden hieraan?

Aangezien niet alles op deze SSD zou passen vraag ik me ook dit af: is Windows (7) in staat om op een makkelijke manier de SSD slim (optimaal) te gebruiken? Dat wil zeggen, dat het niet allerlei bloat erop gaat zetten, en dat je bijvoorbeeld eenvoudig de My Documents mappen naar de harddisk kan verplaatsen, en is hier ergens een goede guide voor?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

Op alles, Ja. Guide nee hoezo? Kijk in SSD topic voor meer informatie. Win 7 en SSD zijn voor elkaar gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is compleet zinloos hier iets over te zeggen als niet bekend is waarvoor het systeem zal worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De map Mijn Documenten kan je in elk OS van windows zeer makkelijk verplaatsen.
Rechter muisknop op de map min documenten eigenschappen en tada !

Een SSD zal wel meer snelheid opleveren dan een "gewone" hardeschijf, maar ook stiller en zuiniger.
Wat voor processor heb je nu dan?
En wat versta je onder alledaags gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 01:25:
Het is compleet zinloos hier iets over te zeggen als niet bekend is waarvoor het systeem zal worden gebruikt.
Aanzetten, browsen en emailen, word en excel. Af en toe Photoshop en waarschijnlijk enkele games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ge64 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 02:49:
[...]

Aanzetten, browsen en emailen, word en excel. Af en toe Photoshop en waarschijnlijk enkele games.
Games?
Photoshop?
Denk toch wel dat je processor in zo'n geval wat belangrijker wordt, dan leek op het eerste oog.
Wat voor processor heb je nu? Plaats dan even je system configuratie zoals het nu is? Dan kunnen we wat nu kunnen we nog niks.
Maar game & Photoshop vergen ook power van de processor.
En aan welke games denk je ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
welke games? AoE2/CS/WC3? of Crysis/Supreme commander?

als het lichte games zijn zou ik voor SSD gaan..
of ff doorsparen ;-)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:30
Zo wie kan hier nog meer niet slapen? VERKOUDEN!
En idd we moeten toch echt wat meer specs weten willen we je verder kunnen helpen :) .
Patience zal wel lukken met onbaord, solitaire ook wel en schaken ook wel .
Alleen die andere spellen allemaal niet vrees ik zonder grafische kaart.

@hierboven, het is voor iemand anders, toch?

edit:\ check ook meteen even of het memory supported wordt door het mobo en cpu, lees het net in een ander topic }:O

[ Voor 23% gewijzigd door alaintje op 07-03-2010 03:07 . Reden: off-topic zooi kleiner gemaakt, stikt van de typfouten en editje ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

ik denk dat degene heel blij zou zijn met een SSD. 30 GB is wel aan de kleine kant, ik zou dan gaan voor een 64 GB model, bv Corsair Reactor, en een mooie 500GB Spinpoint F3 voor opslag van data.
En om fatsoenlijk te 'gamen' kan de onboard Ati 4200 als snel te tort schieten. Maar bedoel je daar Modern Warfare2 mee of Patience? Want voor nieuwere games moet je wat meer power meebrengen (ati 5770 bijvoorbeeld, 140 euro).
:)

edit: en dat geheugen werkt prima op dat bord, ik heb zelf enkele configs gebouwd met deze basis.

[ Voor 10% gewijzigd door bratos op 07-03-2010 10:30 ]

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een ssd gaat absoluut helpen om het systeem sneller te maken. Ik heb zelf ook een Vertex 30GB in eerst een Samsung NC10 netbookje met een Atom N270 en nu een Samsung X120 met een Celeron CULV 1,2GHz. Niet de snelste systemen (vooral de Atom is baggertraag) die beide erg opknapten van de ssd-kuur.

Je zou ook de Intel X25-V 40GB kunnen overwegen. Die is een paar euro goedkoper en heeft een capaciteit van 40GB. De lagere schrijfprestaties van de X25-V zijn bij een bootdrive van ondergeschikt belang.

Verder mooi gebruik van nieuwe wenslijstfunctie _/-\o_ .

[ Voor 5% gewijzigd door Femme op 07-03-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ik dacht dat ik op die manier naar de specs kon linken, bij mij werkt het in ieder geval. Anders even kort:

- De goedkoopste AMD X4
- 4GB DDR3
- HD 5670 1GB

Het wordt geen game-pc, dus ik verwacht niet dat hij alle nieuwste spellen (MW2 e.d.) op ultra-high full-hd nog 70fps kan draaien, maar dat hij de komende jaren (3-5) aan de minimumsysteemeisen van de meeste games voldoet. Ik neem aan dat je met deze setup best wel Supreme Commander kan gaan spelen met behoorlijk fatsoenlijk beeld.

Het gaat er dus vooral om dat het voor een heel redelijk bedrag heel lang meegaat, maar dat je dus op dit moment toch echt merkt dat je nu een hele snelle computer hebt gekocht. Daarom dacht ik aan een SSD.

30GB lijkt misschien aan de kleine kant maar ik denk niet dat ik het budget nog verder kan rekken.

Edit:
Femme schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:00:
Verder mooi gebruik van nieuwe wenslijstfunctie _/-\o_ .
Ah, deed ik het dus toch goed :)

Edit2:
Femme schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:00:Je zou ook de Intel X25-V 40GB kunnen overwegen. Die is een paar euro goedkoper en heeft een capaciteit van 40GB. De lagere schrijfprestaties van de X25-V zijn bij een bootdrive van ondergeschikt belang.
Ik had deze ook gezien, maar de schrijfsnelheid is wel erg laag maar ook de lees-snelheid is een stuk lager. Ik vraag me af of 30GB niet genoeg is. Hoeveel GB ben je ongeveer kwijt aan Win7 + Office?

[ Voor 26% gewijzigd door Jeroen op 07-03-2010 11:08 ]

Pagina: 1