TV-out kabels, zie door de bomen het bos niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 08:27
Hallo,
Ik wilde graag een schermpje met composiet in op mijn pc aansluiten. Stom genoeg was ik de verloopjes die bij mijn graka zaten (Club3d 6600LE) kwijt. Het ging om een din naar composiet verloopje en een din naar s-video/component/composiet blok. Dus ik had een simpel S-video (gewone 4-pins) naar composiet verloopje gekocht. Dit geeft echter geen beeld (het schermpje wordt wel herkend maar geeft alleen strepen en geen duidelijk beeld. Dus ik had een 7pins din naar composiet verloopje gekocht, met deze aangesloten werd het schermpje helemaal niet herkend. Maar na een beetje verdiepen begrijp ik er niets meer van. Er zijn apparte verloopjes voor ATI en Nvidia, met 7 o 9 pinnen, met of zonder video in. Wat moet ik nou hebben om gewoon een simpel composiet-signaaltje uit de gaka te trekken? De kaart zelf heeft een 7-pins uitgang. Het ligt niet aan de resolutie want op een Geforce 2 doet ie het prima @ 800x600.

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Kan je wat meer info geven over het scherm dat je wil gebruiken? Wat voor ingangen heeft het? RGB of YPrPb?

Als je zegt dat je kaart een 7 pins s video uitgang heeft, dan is dat een ingang :) S-video is altijd 4 of 7 pins,
4 zijnde een uitgang en 7 een ingang. De 9 pin variant van nvidia is een speciaal formaat voor VIVO (video in, video out).

Wat heb je nog van connectors naast die S-video en DVI of VGA? Vind moeilijk specs van je kaart online.

EDIT: sorry voor de verwarring, het is wel een s-video out.. meestal zijn die 4 pins. Heb nog een topic gevonden waarin hetzelfde probleem beschreven wordt en je zou de originele kabel nodig hebben. De pinout is waarschijnlijk anders.

[ Voor 20% gewijzigd door freekdl op 07-03-2010 00:50 ]

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 08:27
De kaart heeft DVI, VGA en 7pins din en het scherm heeft alleen composiet