Waarmee kan ik het beste video converteren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169769

Topicstarter
Mijn WD TV Live speler speelt de VIDEO_TS directories belabberd af. Ook heb ik een aantal .img bestanden waar de WD al helemaal geen raad mee weet.

Met welke software kan ik dit het beste converteren? Mijn favoriete bestandsformaat is momenteel .iso, daar heeft de WD namelijk (gelukkig) geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56

job

Een dvd omzetten naar een iso noem ik geen converteren. :)
Van een dvd een iso maken is niets anders dan een image maken.

Maar om je een tool te wijzen die ik altijd gebruik om van dvd-films een iso te maken is imgtool
http://www.afterdawn.com/...tools/imgtool_classic.cfm

[ Voor 31% gewijzigd door job op 06-03-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het niet over een DVD, maar over een VIDEO_TS directory, of ziet zo'n programma dat als hetzelfde.

En werkt dat programma ook met .img bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299488

Anoniem: 169769 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:44:
Ik heb het niet over een DVD, maar over een VIDEO_TS directory, of ziet zo'n programma dat als hetzelfde.

En werkt dat programma ook met .img bestanden?
Even voor de duidelijkheid.
de Video_TS directory staat de gehele film in, incl. Audio (waarom het video heet, weet ik ook niet)
een .IMG bestand is gewoon een image van 1 of meerdere bestanden in 1 bestand plaatsen. Bijna geen enkele programma/dvd speler zal een .iso of een .img kunnen afspelen alvorens uitpakken,
Een .IMG bestand moet je uitpakken met bijv. MagicIso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan zal de WD TV Live speler een uitzondering zijn ;-).

Gek genoeg heb ik geen enkel probleem met .iso bestanden. Terwijl de VIDEO_TS directory regelmatig problemen oplevert. Ieder bestand wordt per stuk afgespeeld bijvoorbeeld. (waardoor je tussen de 3 a 10x per film het volgende .VOB bestand moet selecteren alvorens 'ie verder speelt)

Maar als ik jullie begrijp is dat dus puur toeval. Want als ik die Vob bestanden in een ISO file zet, zou de WD precies dezelfde problemen moeten hebben.

Waar kan ik de VOB bestanden dan beter in omzetten? (zodat de WD er beter mee omgaat)
(Liefst ook dat ik bijvoorbeeld de menu's er uit kan slopen, want daar kan de WD ook niet mee omgaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05 09:05
Nero heeft bijv. zo'n virtuele brander welke een .iso creeert. Als je die video_ts map in een video-dvd zet en hem dan als .iso 'brand' op je HD, dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Probeer trouwens eens om het video_ts.vob bestand af te spelen ipv de afzonderlijke vts_xx.vob bestanden. Wellicht dat dat ook de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56

job

Anoniem: 169769 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:44:
Ik heb het niet over een DVD, maar over een VIDEO_TS directory.
Dat is dus de directory die op een dvd staat.

imgtool pakt die directory en maakt er een dvd iso van.
Rvanlaak schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:03:
Probeer trouwens eens om het video_ts.vob bestand af te spelen ipv de afzonderlijke vts_xx.vob bestanden. Wellicht dat dat ook de oplossing is.
Ik neem aan dat je het ifo bestand bedoeld? Dat is namelijk het bestand wat je nodig hebt om de dvd als geheel af te spelen. Dat is als het ware de 'inhoudsopgave' van een dvd.
video_ts.vob is een los mpeg bestand zonder info.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 07-03-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299488

Anoniem: 169769 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:57:
Dan zal de WD TV Live speler een uitzondering zijn ;-).

Gek genoeg heb ik geen enkel probleem met .iso bestanden. Terwijl de VIDEO_TS directory regelmatig problemen oplevert. Ieder bestand wordt per stuk afgespeeld bijvoorbeeld. (waardoor je tussen de 3 a 10x per film het volgende .VOB bestand moet selecteren alvorens 'ie verder speelt)

Maar als ik jullie begrijp is dat dus puur toeval. Want als ik die Vob bestanden in een ISO file zet, zou de WD precies dezelfde problemen moeten hebben.

Waar kan ik de VOB bestanden dan beter in omzetten? (zodat de WD er beter mee omgaat)
(Liefst ook dat ik bijvoorbeeld de menu's er uit kan slopen, want daar kan de WD ook niet mee omgaan)
Zoals al eerder aangegeven zijn er enkele die het wel kunnen, maar grotendeels toch niet.
Hoezo speelt hij Video_TS directories dan belabberd af, wat doet hij wel of niet?

Met DVD shrink kan je een DVD rippen, inkorten menu eruit halen etc.etc.

Wat staat er nu dan in je .iso bestand? Bijv. te openen met PowerIso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:18
Met het programma tsMuxeR misschien?

Hiermee kun je diverse content (H264,MS VC-1,MPEG-2) verliesvrij omzetten naar TS formaat.
Ook losse DVD/VOB files kan je hiermee converteren naar een enkel TS bestand wat de WD TV probleemloos moet kunnen afspelen.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2qi49b9.gif
Pagina: 1