Geen geluid over HDMI met Gigabyte GA-H55M-UD2H

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 09:52
Ik heb een Gigabyte GA-H55M-UD2H mobo via HDMI aangesloten op mijn Samsung LE37B530.
Ik krijg prima beeld door, maar qua geluid hoor ik niks. In de Realtek driver kan ik kiezen tussen Digital Audio en Digital Audio (optical). Onder Windows kan ik echter kiezen tussen SAMSUNG, Luidspreker, Realtek Digital Audio en Realtek Digital Audio (optical). Als ik dan SAMSUNG instel als standaard gaan daar wel leuk groene balkjes bouncen, maar nog steeds geen geluid. Ook alle andere opties geven geen geluid door.

Overige specs:
Product
be quiet! Pure Power L7 300W
Gigabyte GA-H55M-UD2H
Intel Core i3 530
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G
Lian Li PC-C37B
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Scythe Big Shuriken
Bekijk collectie

Het enige topic op Google wat ik hierover kon vinden is deze: GA-H55M-UD2H no sound

Ik heb naast de nieuwste Gigabyte drivers, ook de driver die daar genoemd wordt gedownload, maar helaas geen effect. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Het lijkt me dat de GPU waarvan jij gebruik maakt, in tegenstelling tot de AMD-kaarten, geen audio meezend over de HDMI-uitgang, tenzij er een optie is om het digitale signaal op het moederbord door te linken. In dit geval zou je dus waarschijnlijk de gewone SPDIF moeten gebruiken voor het doorzenden van je geluid.

Ik kan er echter naast zitten, niet al te veel directe kennis van Intels laatste oplossingen op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Ik heb af en toe hetzelfde probleem, heb dezelfde processor en hetzelfde moederbord, wel een andere tv.

Als ik de tv selecteer in windows, dan werkt het geluid wel. Heb je misschien een printscreen van je settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
ik had soortgelijke problemen met een ander moederbordje. wat hielp, was de allernieuwste chipset drivers downloaden (dus niet alleen de GFX drivers) .. dan zou er een nieuwe audio device bij moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
@dahakon: Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat een H55 + i3 juist geschikt was voor video + geluid over HDMI omdat deze opstelling dan ook DTS HD & Dolby Digital True HD kan versturen via HDMI.

@Mathieuh: Ik heb de TV als standaardapparaat. Staat jou tv ook in de Realtek driver? Screens zal ik morgen posten.

@DrClaw: Ik heb de chipset en graphics driver beide opnieuw geïnstalleerd via de Gigabyte website maar zonder resultaat. Weet iemand misschien waar ik andere/oudere drivers kan vinden? Anders moet ik even een DVD speler zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
Ok, laat maar. Alles werkte al vanaf het begin, alleen de HDMI poort die ik op de TV gebruikte verwachte zijn geluid vanaf de minijack. Andere HDMI poort was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soms zit het in een klijn hoekje :D

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 11:59 ]

Pagina: 1