Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:37
Hallo,

Aangezien we nu thuis een oude TV met home cinema hebben staan, wordt het tijd om deze combinatie te gaan vervangen. Nu zijn we van plan ook over te stappen naar HD-TV.
Om nu optimaal gebruik te kunnen maken van het digitale geluid dat hierbij geleverd wordt, is het noodzakelijk een nieuwe home cinema set aan te schaffen, en dan ook met een receiver.

Mijn oog is gevallen op de Harman Kardon CINESTAGE 200BK.
Deze bestaat uit een DVD-speler, boxencombinatie en een Harman Kardon AVR 139 receiver.

Waarom deze set?
Deze oogt naar mijn mening aardig en is niet bijster duur.

Echter heb ik nog wel een aantal vragen over de receiver.
-Is het mogelijk om via deze receiver ook naar de radio te luisteren?
(Dit zou natuurlijk weer een extra apparaat schelen)
-Is deze receiver geschikt om via HDMI-IN het beeld en geluid te scheiden (en het geluid dan over de boxen te versturen en het beeld via HDMI-OUT naar de TV)?

Mochten beide antwoorden negatief beantwoord worden, welke set (of losse onderdelen) raden jullie mij aan?

Enkele vereisten:
-Luisteren naar de radio moet mogelijk zijn
-Beeld en geluid moeten gescheiden kunnen worden vanuit een HDMI-IN
-Het liefst niet minder dan drie HDMI-IN poorten
-Prijs niet meer dan €600

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Met een beetje Googlen heb je al wat info...

5 x 40 Watt muziekvermogen
digitale FM/AM tuner, 30 voorkeurzenders
progressive scan, HDTV ready
Dolby Digital, DTS en Dolby Prologic II
weergave van MP3, WMA en DivX Ultra
Logic 7 Cinema / 5.1 channels

incl. 4 satellietspeakers, centerspeaker
incl. 100 Watt actieve subwoofer
3 x HDMI ingang en 1 x HDMI uitgang
incl. afstandsbediening

http://www.itsonline.nl/A...INESTAGE-200BK/59/010875/

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:15
mikevh schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:51:
-Is deze receiver geschikt om via HDMI-IN het beeld en geluid te scheiden (en het geluid dan over de boxen te versturen en het beeld via HDMI-OUT naar de TV)?
Harman Kardon heeft vanaf de AVR 255 pas HDMI Processing, de AVR 155 heeft HDMI Switching/Pass Through. Dus neem aan dat een AVR 139 ook gewoon HDMI Switching heeft. Dus niet het vermogen om audio van het HDMI signaal over de speakers te laten klinken en het beeld naar de HDMI Out te sturen.

Er zijn maar weinig receivers die geen ingebouwde FM/AM tuner hebben met een xx aantal voorkeurzenders. Dus een receiver vinden zonder tuner zou haast lastiger zijn dan eentje met ingebouwde tuner.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:45
Wat mis je als je geen HDMI processing hebt? Waneer kom je de beperking tegen van die 135?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:37
Bedankt voor de reacties!

Het is mij duidelijk dat ik niet moet gaan voor de Harman Kardon CINESTAGE 200BK, aangezien deze geen HDMI processing biedt.
Dan zal ik nog verder zoeken!

@Remco Tr: zonder HDMI processing ben je genoodzaakt een digitale geluidsaansluiting te leggen tussen bijvoorbeeld een DVD-speler en de receiver.
Dit is in principe geen probleem, echter zou het mooier zijn om minder kabels te hoeven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:15
Remco Tr schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:58:
Wat mis je als je geen HDMI processing hebt? Waneer kom je de beperking tegen van die 135?
Zoals gezegd heb je met HDMI Processing genoeg aan één HDMI kabel vanaf een apparaat. Over deze HDMI kabel gaat dan beeld en geluid. De receiver kan dan het geluid afsplitsen en laten klinken over de speakers. Beeld wordt niets mee gedaan en naar de HDMI Out gezonden. Met HDMI Switching moet je zoals gezegd altijd een andere kabel leggen voor de audio.

Maar dan wat jij wilt weten, wat je mist:
Sowieso heb je met HDMI Processing dus maar een enkele kabel nodig en met HDMI Switching komt er daar nog een kabel bij. Dus HDMI Processing is een mindere kabelbende achter de receiver. Ander voordeel omdat je minder kabels nodig hebt is dat je andere ingangen van de receiver niet gebruikt en eigenlijk zo meer ingangen hebt. Ook heb je met HDMI Processing gewoon de mogelijkheid om DTS HD Master Audio en Dolby TrueHD/Plus af te spelen. Deze audio gaat alleen over HDMI, dus dan moet de receiver wel HDMI Processing hebben. Met HDMI Switching kan je maximaal een optische- dan wel digitale coax kabel leggen voor de audio. En met dergelijke kabels heb je dan maximaal DTS en Dolby Digital.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:45
Heel duidelijk!! Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!
Ik ben nieuw op dit forum dus zal me snel even voorstellen.
Mijn naam is Bernard uit Hulshout en ben van plan een 5.1 surround-systeem te kopen.
Doel is het aan te sluiten op men TV (Sony 40NX7) en tevens men PS3, digicorder van Telenet en eventueel een DVD-speler op aan te sluiten.

Ik ben geinteresseerd in dit zelfde systeem "harman kardon avr 139" in combinatie met een boxenset SCS 200.5 van JBL.

Ik ben niet echt vertrouwd met het hele audio-gebeuren. Wel weet ik wat ik goed klinken vind ;)

Kan iemand bevestigen dat wat ik wil mogelijk is met deze set (ben wat in de war door het HDMI Processing & Switching verhaal) en kan iemand me iets vertellen over de kwaliteit van zowel receiver als boxen?
Ik ben eveneens niet vertrouwd met het merk Harman Kardon. Ik kreeg het aangeraden van een verkoper, op zich een toffe kerel die de indruk wekt dat hij weet waarover hij praat, maar dat wil niet noodzakelijk iets zeggen natuurlijk :-)

Op verschillende websites vind je een overload aan informatie, maar over deze set vind ik niet speciaal veel om eerlijk te zijn.

alvast bedankt voor jullie reacties !!!! :)

groeten,
Bernard
Pagina: 1