Karaoke machine - info gewenst

Pagina: 1
Acties:

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:08

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Topicstarter
Mijn Vietnamese verloofde wil graag dat er een karaoke machine in huis komt. Op zich best vermakelijk dus dat moet mogelijk zijn. Helaas heb ik niet zo heel veel verstand ervan dus heb ik wat vraagjes.

Natuurlijk heb ik gezocht en ook wel het één en ander gevonden (waaronder karaoke amplifier), maar alles wat ik hier op GoT kan vinden is vrij oud.

- Zijn er hier op GoT mensen die zo'n ding hebben en zo ja, waar gehaald en hoeveel betaald?
- Wat is er werkelijk nodig? Ik heb gezien dat sommige karaoke machines kunnen werken met een al aanwezige DVD speler (en die heb ik). Is dat een goed idee of moet ik ook weer een speler aanschaffen?
- Zijn er nog meer punten waar ik op moet letten?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

Dido

heforshe

Met het risico dat ik ga vloeken in de kerk van de echte karaoke-aanhangers, maar is een PS2 of 3 met Singstar een optie? Dan heb je buiten de karaoke-mogelijkheid ook meteen de mogelijkheid eens wat anders op het ding te spelen, mocht daar de behoefte toe ontstaan :P

Wat betekent mijn avatar?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

'karaoke-machine' == dvd speler met microfooninput (een of twee) en karaokedvd's. (Of, als je wat meer old-school bezig wilt zijn, laserdiscs).

M.a.w: als je al de mogelijkheid hebt om DVD's te spelen en tegelijkertijd door een microfoon te bléren (redelijke kans dat je wel even een mic moet kopen) ben je er al.

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 06-03-2010 22:31 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:53
Wat voor muziek wil ze zingen?
Ik weet bijv dat ze in China van die dedicated karaokespelers hebben met x duizend liedjes. Ik denk dat ze die dingen in Vietnam ook hebben.

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Jimster schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:39:
Wat voor muziek wil ze zingen?
Ik weet bijv dat ze in China van die dedicated karaokespelers hebben met x duizend liedjes. Ik denk dat ze die dingen in Vietnam ook hebben.
Van alles wat, maar de liedjes zijn los verkrijgbaar, dat is het probleem niet.

En die karaokespelers zijn inderdaad uitstekend verkrijgbaar in Vietnam en we hebben erover gedacht om er daar één te kopen en mee te nemen, maar daar waren wat problemen mee als gewicht (in het vliegtuig) en de wens dat ik dat ding ook kan bedienen zodat een Nederlandstalige of Engelstalige bediening wel gewenst is

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Dido schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:27:
Met het risico dat ik ga vloeken in de kerk van de echte karaoke-aanhangers, maar is een PS2 of 3 met Singstar een optie? Dan heb je buiten de karaoke-mogelijkheid ook meteen de mogelijkheid eens wat anders op het ding te spelen, mocht daar de behoefte toe ontstaan :P
Wat is Singstar :? Mogelijk is het inderdaad een optie.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:12

sanzut

It's always christmas time

gewoon googelen helpt natuurlijk;
http://www.singstargame.com/nl-nl/

Kan je niet gewoon twee microfoons op je audioset of PC aansluiten?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:53
Mocht je een X360 hebben, dan heb je de game Lips.

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Natuurlijk kan ik Google gebruiken, ik kom al een paar jaar op GoT. Het was meer een opmerking dat een linkje wel handig was geweest. Maar Dido is net als ik een programmeur en gediplomeerd lui kreng :+
Kan je niet gewoon twee microfoons op je audioset of PC aansluiten?
Nee, dat kan niet.
Jimster schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:33:
Mocht je een X360 hebben, dan heb je de game Lips.
Sorry, geen X360.

[ Voor 15% gewijzigd door Freee!! op 07-03-2010 12:42 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

Dido

heforshe

Maar, nu heb je dat linkje gehad, is singstar geen optie? Een PS2 kun je volgens google al voor 100 euro bij BOL bestellen.
Nu weet ik niet of de populaire Vietnamese meezingers daar ook voor te verkrijgen zijn, maar dat is vast uit te vinden.

Wat betekent mijn avatar?

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Freee!! schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:26:
..maar de liedjes zijn los verkrijgbaar..
In welk formaat koop je die dingen dan?

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Dido schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:53:
Maar, nu heb je dat linkje gehad, is singstar geen optie?
Naar wat ik ervan begrepen heb niet echt.
Een PS2 kun je volgens google al voor 100 euro bij BOL bestellen.
Ik heb al aanbiedingen voor karaoke machines gezien die nog goedkoper zijn, maar zonder Singstar is die PS2 dus niet echt relevant.
Nu weet ik niet of de populaire Vietnamese meezingers daar ook voor te verkrijgen zijn, maar dat is vast uit te vinden.
Valt vast wel wat te regelen indien nodig (bestandsconversie is te doen).

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:52
http://performous.org/ is een opensource versie / clone van singstar en draait zowel op linux als windows. Wij draaien het op onze media center en gebruiken twee goedkope usb microfoons van het programma sing-it. PS2 en andere bestanden kan je vaak simpel converteren naar singstar formaat (mp3 + avi + textbestand)

Het leuke aan singstar en clonen is dat je een score krijgt voor hoe goed je zingt. Daarnaast zijn er erg veel nummers beschikbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door djexplo op 07-03-2010 17:14 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 18:22
Opa_vertelt schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:05:
[...]

In welk formaat koop je die dingen dan?
CDG, of via internet MP3+G, een mp3 file met losse karaoketrack.
Nederlandstalige zijn er weinig te vinden, maar zowat iedere engelse plaat zijn er wel nummers te vinden.

Misschien ook zorgen dat je karaokespeler die formaten aankan? MP3+G zit ook vaak in een zipfile.
Pagina: 1