[Windows 7 64-bit] Allerlei blue screens

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb een systeem samengesteld en in elkaar geschroefd (zie configuratie hieronder). Er draait windows 7 professional 64 bit op. Ik het de meest recente lan en geluid drivers van Asus gedownload, en van ATI de meest recente drivers voor de videokaart. De BIOS staat op alle default instellingen.

Nu gebeurde het volgende. Ik kon gewoon werken met het systeem en een game spelen. Dit duurde ongeveer 2,5 uur. Daarna hield het systeem er mee op, met een blue screen (de eerste melding weet ik niet meer). Als ik vervolgens probeer op te starten, gaat het telkens tijdens het starten van windows fout met een blue screen, maar de stop error lijkt te varieeren. Ik heb o.a. het volgende voorbij zien komen: 0x51, 0x50 en 0x7e. Deze meldingen zijn 1 voor 1 wel op te zoeken in google, maar het biedt weinig houvast, als de error telkens wijzigt.

Heeft iemand een idee waar ik dit probleem moet zoeken?

Configuratie:
  • AMD Athlon II X3 435 / 2.9 GHz - Socket AM3 - L2 1.5 MB ( 3 x 512 KB ) - Box
  • ASUS M2A74-AM SE - Moederbord - micro ATX - AMD 740G - Socket AM2 - UDMA133, SATA-300 (RAID) - Ethernet - video - High Definitio
  • OCZ Value - Geheugen - 2 GB - DIMM 240-pins - DDR2 - 800 MHz / PC2-6400 -CL5 - 1.8 V - niet-gebufferd (2 maal)
  • Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB
  • Sony NEC Optiarc AD-7240S - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 24x24x12x - Serial ATA - intern - 5.25" - zwart
  • LG W2343T-PF - LCD-scherm - TFT - 23" - breedscherm - 1920 x 1080 / 60 Hz - 300 cd/m2 - 1000:1 - 30000:1 (dynamisch) - 5 ms - 0.
  • AOpen ES 45F - Midtowermodel - ATX - voeding 350 Watt - USB/Audio
  • Microsoft Wireless Optical Desktop 2000 - Toetsenbord - draadloos - RF - 105 toetsen - ergonomisch - muis - USB draadloze ontvan
  • Club 3D HD 4670 - Grafische adapter - Radeon HD 4670 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR3 - Digitale Visuele Interface (DVI), HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

In CSL zijn we vies van software, daarom verhuist dit topic naar Windows Clients ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29
begin eerst mee eens met een memtestje :)

www.memtest86.com

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de bios geactiveerd voor 64 Bit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:31:
Is de bios geactiveerd voor 64 Bit ?
Uhu?

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt,

Virtualisatieoptie in het bios kan aan
64bits is altijd aan... anders kan die nog geeneens een 64 bits OS installeren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

lier

MikroTik nerd

Staat het geheugen op de QVL lijst van het moederbord ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
lier schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:41:
Staat het geheugen op de QVL lijst van het moederbord ?
Ik kan de exacte typering van de geheugen module op dit moment niet achterhalen (ik ben niet bij de PC), maar ik zie wel allerlei ddr2 800 modules van ocz op de qvl lijst staan, ook met juiste voltage en cl. Vooralsnog ga ik er vanuit dat deze geheugenmodule te gebruiken is met dit moederbord. Maar wel iets om in het achterhoofd te houden. Hoewel het voor mij niet verklaart dat de computer er na 2,5 uur opeens mee ophoudt en daarna windows niet meer volledig wil starten. Het klinkt bij nader inzien ook een beetje alsof er iets corrupt in de windows installatie is geraakt.

Edit:
De combinatie van dit moederbord en geheugen wordt volgens mij ook in de best buy guide gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door KopjeThee op 06-03-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Dat lijkt me inderdaad een goede start. Ik kan dat helaas nog niet direct uitvoeren, omdat ik niet bij de PC ben. Hoewel ik alleen de oude versie kan gebruiken ivm de (vreemde) 4GB bug die ze noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Nog een specifieke extra vraag. Zou die 350 watt voeding voldoende zijn voor de configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kopje thee:
Welke bios versie staat erop?
Want op de website van ASUS staan diversen bios die problemen geven.
De nieuwste is de 1202, deze lost een instabiel systeem op en voegt nieuwe cpu's toe.
Ook geheugen problemen worden opgelost.
En voor de juiste ondersteuning van jou CPU heb je deze bios (1202) nodig.

Je geheugen zijn denk ik van het type: ocz2p8004gk, deze komen voor op de lijst van de gebruiksaanwijzing.
Maar zeker weten doe ik niet of jij dit type heb.

Je voeding zal full load ongeveer 295 Watt kunnen leveren, met een peak naar 350 Watt.
En als alles in jou PC op volle toeren staat te draaien zou de voeding het met gemak aankunnen.
Dus zwaar genoeg.

Want je CPU max 95 Watt, Moederbord max 35 Watt, HDD 5 Watt, DVD/RW 7 Watt, Geheugen max 5 Watt per reep, HD4670 max 110 watt = Max 262 Watt.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 08:46 . Reden: Antwoord op de voeding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 07:47:
@Kopje thee:
Welke bios versie staat erop?
Want op de website van ASUS staan diversen bios die problemen geven.
De nieuwste is de 1202, deze lost een instabiel systeem op en voegt nieuwe cpu's toe.
Ook geheugen problemen worden opgelost.
En voor de juiste ondersteuning van jou CPU heb je deze bios (1202) nodig.

Je geheugen zijn denk ik van het type: ocz2p8004gk, deze komen voor op de lijst van de gebruiksaanwijzing.
Maar zeker weten doe ik niet of jij dit type heb.

Je voeding zal full load ongeveer 295 Watt kunnen leveren, met een peak naar 350 Watt.
En als alles in jou PC op volle toeren staat te draaien zou de voeding het met gemak aankunnen.
Dus zwaar genoeg.

Want je CPU max 95 Watt, Moederbord max 35 Watt, HDD 5 Watt, DVD/RW 7 Watt, Geheugen max 5 Watt per reep, HD4670 max 110 watt = Max 262 Watt.
Bedankt voor de BIOS tip!
Qua voeding: Hoe kom je aan die 295Watt? Dan ga je uit van ongeveer 85% efficientie.
Dat lijkt me erg hoog. En er is natuurlijk ook nog een CPU fan die stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

KopjeThee schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:13:
Qua voeding: Hoe kom je aan die 295Watt? Dan ga je uit van ongeveer 85% efficientie.
Dat lijkt me erg hoog. En er is natuurlijk ook nog een CPU fan die stroom verbruikt.
Normaal gesproken wordt bij voedingen aangegeven hoevel stroom ze kunnen leveren aan de pc, niet hoeveel ze uit het stopcontact kunnen trekken. Het rekensommetje gaat dus de andere kant op. ;)
De voeding kan als het goed is 350W leveren, dus trekt bij 80% efficiëntie dus 438W (350/.8) uit het stopcontact.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

350 Wat is de maximale waarde die de voeding kan leveren, maar echt gezond is dat voor de voeding.
En trouwens de fabrikant telt alle lijnen bij elkaar op.
En een koeler trekt hooguit 2 Watt, die tel ik voor het gemak even niet mee.
Daarnaast was het een antwoord op je vraag en ik heb de moeite genomen om even de gobale waardes van je onderdelen op te zoek.
Als dat zelf had gedaan, dan je zelf het antwoord in kunnen vullen.

Maargoed, in lijstje op de site van Asus staat, dat jou CPU vanaf bios 1202 wordt herkend alszijnde de juiste.
Dus hij best werken met een oudere bios, maar er kunnen dan ook fouten onstaan.
Je heb echt bios 1202 nodig om je moederbord en cpu correct aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DaMarcus schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:09:
In CSL zijn we vies van software, daarom verhuist dit topic naar Windows Clients ;)
random errors hebben doorgaans een hardwarematige oorzaak dus toch een tik naar PMG dan :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:50:
350 Wat is de maximale waarde die de voeding kan leveren, maar echt gezond is dat voor de voeding.
En trouwens de fabrikant telt alle lijnen bij elkaar op.
En een koeler trekt hooguit 2 Watt, die tel ik voor het gemak even niet mee.
Daarnaast was het een antwoord op je vraag en ik heb de moeite genomen om even de gobale waardes van je onderdelen op te zoek.
Als dat zelf had gedaan, dan je zelf het antwoord in kunnen vullen.

Maargoed, in lijstje op de site van Asus staat, dat jou CPU vanaf bios 1202 wordt herkend alszijnde de juiste.
Dus hij best werken met een oudere bios, maar er kunnen dan ook fouten onstaan.
Je heb echt bios 1202 nodig om je moederbord en cpu correct aan te sturen.
Ja, natuurlijk heel erg bedankt voor het opzoeken van het verbruik van de onderdelen! Mijn opmerking was echt niet vervelend bedoeld hoor! En nogmaals voor de BIOS tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Ghost Dog schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:24:
[...]

Normaal gesproken wordt bij voedingen aangegeven hoevel stroom ze kunnen leveren aan de pc, niet hoeveel ze uit het stopcontact kunnen trekken. Het rekensommetje gaat dus de andere kant op. ;)
De voeding kan als het goed is 350W leveren, dus trekt bij 80% efficiëntie dus 438W (350/.8) uit het stopcontact.
Ach natuurlijk. Ik ga mij diep schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorstel voor een aanpak:

1. een antistatische armband gebruiken
2. backup maken
3. stekker uit het stopcontact halen en biosinstellingen terugzetten naar de beginwaarden
4. stekker in het stopcontact steken en een biosupflash uitvoeren
5. stekker uit het stopcontact halen en alle stekkertjes loshalen
6. alle geheugenmodules en de videokaart uit het moederbord halen
7. stekkertjes van de voeding, de processor, de processorkoeler en de computerkast aansluiten
8. stekker in het stopcontact steken, de computer aanzetten en luisteren of het moederbord piept en kijken wat er in het biosscherm staat
9. voor elke handeling de stekker uit het stopcontact halen en na de handeling de stekker weer in het stopcontact steken
10. 1 geheugenmodule in slot A1 steken.
11. luisteren of het moederbord piept bij een start en kijken wat er in het biosscherm staat
12. videokaart plaatsen en aansluiten
13. luisteren naar piepjes bij de start en het biosscherm bekijken
14. 1 harde schijf aansluiten met de voedingskabel en de datakabel
15. luisteren naar piepjes en naar het biosscherm kijken
16.1 dvd-schrijver aansluiten
17. luisteren naar piepjes en naar het biosscherm kijken
18. Windows 7 opnieuw installeren
19. memtest uitvoeren

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Er zijn weer wat nieuwe ontwikkelingen. De BIOS was niet de meest recente, dus die heb ik ge-update naar 1202. Ik heb gezien dat het type geheugen niet op de QVL voorkomt. Memtest (met beide modules geinstalleerd) liep in sommige gevallen gewoon vast (bleef haken op een bepaald percentage). Het probleem leek in eerste instantie door 1 van de geheugenmodules te komen, als ik die wegliet was er geen probleem. In beide geheugen slots niet, dus het leek niet te komen door een slot op het moederbord. Dus die module heb ik teruggestuurd. Maar helaas na enige tijd (+/- 2 uur) kreeg ik wederom bluescreens, met de overgebleven geheugenmodule. Memtest gaf ook allerlei foutmeldingen. Dus de 2e geheugenmodule heb ik ook teruggestuurd. Ik heb nu een module besteld die wel op de QVL voorkomt (Kingston value ram). Maar ik ben niet helemaal gerust of ik hiermee het probleem oplos.

Heeft iemand toevallig nog een andere ingeving? Of is het waarschijnlijk dat ik hiermee het probleem oplos?
Pagina: 1