Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348923

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb op mijn zolderkamer internet verbinding d.m.v. een ethernet adapter. Via het lichtnet komt het signaal naar boven waar ik met een netwerk kabel mijn computer heb verbonden. Dit werkt prima alleen heb ik een vraag.

Is het mogelijk om een draadloze router aan deze ethernet adapter te koppelen, zodat ik op mijn zolderkamer een draadloos netwerk heb? Dit zou namelijk handig zijn aangezien ik naast mijn desktop ook nog een laptop en een xbox heb die ik graag permanent aan het internet wil kunnen hebben.

Groeten Tim 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:57

allure

Titaan fase 2/3

Ja dit kan, je moet als je een draadloze router gaat gebruiken de DHCP uitschakelen op DIE router. En je moet de WAN op deze router NIET gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Of je router instellen als Accespoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
ThinkPadd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:14:
Of je router instellen als Accespoint
Of het gewoon gelijk goed doen en een accesspoint kopen, in plaats van een router die je helemaal niet nodig hebt.

Ik snap die obsessie van mensen met draadloze routers niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Access points zijn tegenwoordig vaak nog duurder dan een complete draadloze router... Goede reden lijkt me?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 16:50
CherandarGuard schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:16:
[...]

Of het gewoon gelijk goed doen en een accesspoint kopen, in plaats van een router die je helemaal niet nodig hebt.

Ik snap die obsessie van mensen met draadloze routers niet..
Een draadloze router is vaak goedkoper dan een los accesspoint. Daarnaast heeft TS in dat geval naast draadloos ook nog vaste netwerkaansluitingen, als ie een accesspoint koopt zal ie zn pc ook moeten voorzien van een wifi kaartje, de enige aansluiting is dan nl nodig voor het accesspoint.
Met een router heeft ie dus ook nog eens 2 vrije poortjes.

Het is alleen iets meer instelwerk (router instellen als accesspoint) maar daar staat hier een hele mooie handleiding voor online (eigen topic zelfs).

Ik zie het nut eigenlijk andersom niet: Waarom een los AP kopen als een router je meteen switchpoortjes extra geeft en goedkoper is? (en mits goed geconfigureerd, gewoon een luxe-AP is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor alle reacties! Dan zal ik morgen eens even op zoek gaan naar het topic van jou DJSMiley;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar kan ik die handleiding router instellen als accespoint vinden? heb je een linkje? :?
DJSmiley schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:21:
[...]

Een draadloze router is vaak goedkoper dan een los accesspoint. Daarnaast heeft TS in dat geval naast draadloos ook nog vaste netwerkaansluitingen, als ie een accesspoint koopt zal ie zn pc ook moeten voorzien van een wifi kaartje, de enige aansluiting is dan nl nodig voor het accesspoint.
Met een router heeft ie dus ook nog eens 2 vrije poortjes.

Het is alleen iets meer instelwerk (router instellen als accesspoint) maar daar staat hier een hele mooie handleiding voor online (eigen topic zelfs).

Ik zie het nut eigenlijk andersom niet: Waarom een los AP kopen als een router je meteen switchpoortjes extra geeft en goedkoper is? (en mits goed geconfigureerd, gewoon een luxe-AP is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 16:50
Anoniem: 348923 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:12:
Waar kan ik die handleiding router instellen als accespoint vinden? heb je een linkje? :?
[...]
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
pinockio schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:21:
Access points zijn tegenwoordig vaak nog duurder dan een complete draadloze router... Goede reden lijkt me?
En als je een router instelt als accespoint dan kun je misschien op de LAN poorten die je nog over hebt ook nog bedrade apparaten aansluiten (is sneller dan via draadloos, al vraag ik me af of je dat verschil gaat merken met zo'n Internet over power netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04

Rmg

allure schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:12:
Ja dit kan, je moet als je een draadloze router gaat gebruiken de DHCP uitschakelen op DIE router. En je moet de WAN op deze router NIET gebruiken.
och zolang je beide routers niet in dezelfde range (subnet) ip adressen uitdelen werkt dat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Raz- schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:39:
[...]

och zolang je beide routers niet in dezelfde range (subnet) ip adressen uitdelen werkt dat prima
Behalve dan dat je apparaten op het deel voor je router niet meer bij je apparaten erna kunnen komen, en vice versa in bepaalde gevallen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1052241

Hallo.
Ik heb jaren geleden een set ethernet adapters van Sweex gekocht, ben er best tevreden mee, ik wil er een bijpassende bij kopen, maar waar moet ik op letten en waar zijn deze nog te koop.
Wie kan mij helpen
b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 1052241 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:13:
Hallo.
Ik heb jaren geleden een set ethernet adapters van Sweex gekocht, ben er best tevreden mee, ik wil er een bijpassende bij kopen, maar waar moet ik op letten en waar zijn deze nog te koop.
Wie kan mij helpen
b.v.d.
Ik zou erop letten om zelf een topic te maken met voldoende info; dit topic is al 8 jaar oud en mogelijk is er in de tussentijd hele andere technieken en modellen uitgekomen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1052241 welkom op Tweakers

Het is niet toegestaan om topics te kicken en te kapen, maak dus even een nieuw topic aan. Maar let dan wel op het volgende: Het algemeen beleid #quickstart.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.