Alarm stoort wlan.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:24
Iemand ooit gehoord van alarm-infrarood melders die het wlan signaal verstoren?
Ik heb al gegoogled maar kan er zo gauw niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43

job

Wireless werkt o.a. op ongeveer 2.4 GHz. Deze frequentie is voor iedereen gratis en legaal tot een bepaalde signaalsterkte te gebruiken en veel apparatuur zit dan ook op deze frequenties: draadloze koptelefoons, dect-telefoons, babyfoons. En deze storen elkaar dus ook.

Infrarood is een hele andere frequentie, dus zou dit niet moeten storen.

edit: ah hieronder wordt het uitgelegd hoe en wat :)
Storing is dus mogelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 06-03-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Gebruik gewoon een ander kanaal dat voldoende uit de weg ligt van het kanaal waarop het alarm werkt. Kanaal 1 bijvoorbeeld. Standaard gebruikt de meeste WLAN 6 of 11.

Het is niet het infrarood dat stoort (dat detecteert enkel) maar de draadloze verbinding naar de centrale.

[ Voor 24% gewijzigd door YellowOnline op 06-03-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dat kan zeker helpen, maar staan infraroodzenders met wifi in contact met het alarmsysteem?
Dat lijkt me erg onbetrouwbaar en makkelijk te beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-11-2024
Dit klopt.
In sommige gevallen stoort het radar element van de detector de signalen. Die zitten ook rond 2.4Ghz.
zo een radar element zit in dual detectoren. Die reageren op IR warmte van de mensen/dieren en het radar element die reageert op beweging. Als je Wifi en detectoren wilt, dan moet je detectoren kopen met enkel en alleen een PIR element (IR dus).

Bij draadloze detectoren storen ze niet het wifi want de communicatie frequentie naar de centrale zit maar in de 800 of 600Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
Het zou heel goed kunnen, een kennis van me had ook ineens grote problemen met zijn wifi na de installatie van een draadloos beveiligingssysteem. Een pc op de 1e verdieping kon met geen mogelijkheid een stabiele verbinding krijgen met de router beneden. Een kabeltje naar boven en een accespoint 'boven' het beveiligingssysteem hebben dat overigens zonder verdere problemen opgelost.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

speedy090 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:39:
In sommige gevallen stoort het radar element van de detector de signalen. Die zitten ook rond 2.4Ghz.
zo een radar element zit in dual detectoren. Die reageren op IR warmte van de mensen/dieren en het radar element die reageert op beweging. Als je Wifi en detectoren wilt, dan moet je detectoren kopen met enkel en alleen een PIR element (IR dus).
Hebben we het dan over huidige modellen die nog verkocht worden?

Ben daar wel benieuwd naar :)
Met de hoeveelheid draadloze netwerken van tegenwoordig moet je hier toch problemen mee krijgen.
Is het niet je eigen netwerk, dan dat van de buren.. of door al die draadloze netwerken welke gemeentes nu zelf aan het aanleggen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-11-2024
Ja recente modellen ook. Maar er zijn 1001 soorten detectoren op de markt met radar detectie. Sommige storen Wifi anderen niet. Ik als installateur heb het nog nooit voorhad en er staan redelijk veel detectoren met radar bij onze klanten.

Het verhaal heb ik wel al hoort bij een collega installateur. Toe die de detectoren wegnam waren de problemen van wifi opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Het gaat hier inderdaad ook om Duo-detectoren die gewoon bedraad zijn aangesloten op de centrale.
We hebben al heel wat van die dingen opgehangen ook op plaatsen waar een wlan was maar nog nooit eerder meegemaakt dat het stoorde. Eens moet de eerste keer zijn blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er worden inderdaad nog bewegingsdetectoren verkocht die op 2,45GHz zitten. Of zelfs 3 methodes van detectie hebben: 10GHz en 2,45GHz radar en IR.
.
Zie b.v. http://www.elkron.com.uy/i_IM610.pdf

Geen idee of die nog bruikbaar zijn in een met wifi signalen vergeven omgeving. Maar ze zullen vast wel storen op een 2,45GHz 802.11 b/g/n netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Zoals ik al zei: we gebruiken die detectoren al enkele jaren, al zeker ettelijke honderden van die dingen geplaatst en nooit problemen mee gehad.
Vervelend is het wel, vanaf nu zul je er altijd in je achterhoofd rekening mee houden. Mijn baas moet maar 'ns op zoek naar dectoren met een andere radar frequentie.
Pagina: 1