Ik wil gebruikers een bestand laten importeren in MySQL dmv PHP.
Het bestand uitlezen lukt, alles wordt in variabele gestoken en de variabelen worden goed weggeschreven in de database.
Tijd om het script dus uit te breiden:
Bestaat deze lijn nog niet in MySQL
-> insert de gegevens
-> anders update de gegevens
Code die ik nu heb is
Ik hoop dat ik nergens een haakje of een ' teveel weggedaan heb, in mijn origineel script heb ik er een aantal echo's tussenstaan om tussentijds te controleren of alle variabelen wel nog goed zijn en de insert en update query's zijn ook langer.
Jullie snappen het plaatje wel dat ik bedoel: ik lees de lijn uit, steek de index in een variabele: is de variabele blanco dan zitten de gegevens nog niet in de database...
Of hebben jullie een ander voorstel om ofwel insert ofwel voor update te kiezen.
Het bestand uitlezen lukt, alles wordt in variabele gestoken en de variabelen worden goed weggeschreven in de database.
Tijd om het script dus uit te breiden:
Bestaat deze lijn nog niet in MySQL
-> insert de gegevens
-> anders update de gegevens
Code die ik nu heb is
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| //we controleren of er een lijn in de database zit met de inhoud van vorige variabelen $check = "SELECT * FROM $tabelnaam WHERE voorwaarde1 = '$var1' AND voorwaarde2 = '$var2'"; $resultcheck = mysql_query($check) or die (mysql_error()); $row = mysql_fetch_array($resultcheck); $row = $row['kolomindex']; if(!isset($row)) { //code wanneer de regel nog niet in de database zit. $insert = "INSERT INTO $tabelnaam (aanslagjaar) VALUES ('$inhoudcookie')"; $resultinsert = mysql_query($insert) or die (mysql_error()); } else { //code wanneer de regel wel al in de database zit. $update = "UPDATE $tabelnaam SET Statusid = '$status' WHERE aanslagjaar = '$inhoudcookie'"; $resultupdate = mysql_query($update) or die(mysql_error()); } //en we kunnen helemaal opnieuw beginnen |
Ik hoop dat ik nergens een haakje of een ' teveel weggedaan heb, in mijn origineel script heb ik er een aantal echo's tussenstaan om tussentijds te controleren of alle variabelen wel nog goed zijn en de insert en update query's zijn ook langer.
Jullie snappen het plaatje wel dat ik bedoel: ik lees de lijn uit, steek de index in een variabele: is de variabele blanco dan zitten de gegevens nog niet in de database...
Of hebben jullie een ander voorstel om ofwel insert ofwel voor update te kiezen.
le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.