ja, daag.
Waarom geen green versie? Dat zijn juist stille schijven!
Zelf ben ik zeer te spreken over de 1TB wd green
Die WD greens zijn goed voor dataopslag, maar ze zijn niet van de snelste (5,400RPM).
Je kan het beste een SSD kopen van 80GB (genoeg voor OS + apps) en dan eentje van 1 a 2TB voor opslag.
Vergeet je backups niet.
Je kan het beste een SSD kopen van 80GB (genoeg voor OS + apps) en dan eentje van 1 a 2TB voor opslag.
Vergeet je backups niet.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ah, daarom dus geen green 
Tja, ik ga er vanuit dat je 1TB ook voornamelijk voor opslag gebruikt. Dus dan zou ik inderdaad een snelle hdd voor het systeem gebruiken (of 10.000 rpm raptor of ssd ofzo)
Tja, ik ga er vanuit dat je 1TB ook voornamelijk voor opslag gebruikt. Dus dan zou ik inderdaad een snelle hdd voor het systeem gebruiken (of 10.000 rpm raptor of ssd ofzo)
Green is green voor een reden. 5,400 toeren wil zeggen: minder snelle zoektijden. In doorvoer zal het niet zoveel uitmaken. Dus voor data op zich is dat geen probleem.
Maar een OS = veel kleine bestandjes, dus doorvoer is niet belangrijk maar zoektijden. Dus daar faalt die WD dus
Maar een OS = veel kleine bestandjes, dus doorvoer is niet belangrijk maar zoektijden. Dus daar faalt die WD dus
ja de 1tb is meer voor opslag, aangezien mijn hdd's nu bijna volzitten..... 
maar green is dus gewoon goed genoeg voor muziek/foto's en onderenderen? enigste verschil met andere is rpm en dus lees/schrijf tijden??
maar green is dus gewoon goed genoeg voor muziek/foto's en onderenderen? enigste verschil met andere is rpm en dus lees/schrijf tijden??
[ Voor 47% gewijzigd door [Remmes] op 06-03-2010 18:07 ]
ja, daag.
Die WD's zijn anders nog vrij snel voor zo'n lage rpm.Remmes_NT schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:03:
Als het alleen voor opslag is zou ik lekker voor die WD green gaan. Je gaat het toch niet terug winnen in "snelheid". Lezen en schrijven zit tussen de 70 - 90 MB/s. Snel zat! voor alleen dataopslag
Dan is een 'Green' dus een perfecte oplossing...Remmes_NT schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:03:
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
ok, nou bedankt dan maar weer :):P eens kijken voor een WD
ja, daag.
heb je mischien link naar de exacte hdd?vandevorst schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:18:
Waarom geen green versie? Dat zijn juist stille schijven!
ja, daag.
Deze:
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB
Of de 1.5TB (15 euro duurder ongeveer)
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD15EARS
Voor andere varianten:
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=wd+green
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB
Of de 1.5TB (15 euro duurder ongeveer)
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD15EARS
Voor andere varianten:
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=wd+green
lol er zijn meerdere soorten vandaar, ikzelf ben niet te lui om te zoeken hoorSnake schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:14:
[...]
*duwt pap in de mond*
http://tweakers.net/price...tpM57JuQ_uXOU3p9cHxUuD3Bw
ja, daag.
Seagate's Barracuda 7200.12 1tb niet iets?
ik heb dr zelf 2 in mn mediacenter zitten, en ze zijn heel stil (je hoort alleen ff n klein opspin geluidje als ik ze aanspreek, tijdens gebruik gewoon hartstikke stil, en ik heb helemaal *niets* gedaan aan demping..
Hmm, ik heb ook een barracuda 7200.12 in mn desktop maar ik vind hem extreem lawaaiig voor een moderne schijf, al is het nog net geen raptor. Veel kliks bij seeks etc. De WD green in mijn HTPC is wel echt heel stil.AlexanderB schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:12:
Seagate's Barracuda 7200.12 1tb niet iets?ik heb dr zelf 2 in mn mediacenter zitten, en ze zijn heel stil (je hoort alleen ff n klein opspin geluidje als ik ze aanspreek, tijdens gebruik gewoon hartstikke stil, en ik heb helemaal *niets* gedaan aan demping..
Samsung Spinpoints komen ook altijd als één van de stilste naar voren uit tests.
Maar als je echt stil wilt kun je idd beter voor zo'n green geval gaan.
Maar als je echt stil wilt kun je idd beter voor zo'n green geval gaan.
"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."
Pagina: 1