Geheugen, maakt het merk veel uit?

Pagina: 1
Acties:

• _soh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 20:14
Zoals het onderwerp al zegt, maakt het uit wat voor geheugen je hebt? Of is dat te verwaarlozen?

't is trouwens "het merk" maar ja, lekker boeie

Lightning_crew

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Als je niet overklokt is het te verwaarlozen. Als je dat wel wilt doen, is merk geheugen (goed geheugen) van groot belang

Geen inspiratie

Verwijderd

Ik kan wel een heel lul verhaal houden. Maar als je ff op de search kijkt dan staat daar al kweenie hoevaak zo'n verhaal dus ff search doen in het vervolg (ik vergeet het zelf ook wel is).

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Martij heeft het prachtig verwoord, sluit ik me bij aan.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Toen ik net nieuw OEM geheugen had gekocht (256mb) bleef me pc foutmeldingen geven . ik heb wel drie keer nieuw gehad , maar het bleef het niet doen . toen uiteindelijk omgeruild voor 256mb Kingston en nooit meer problemen.

het bleek dat mijn mamabord die OEM reepjes niet luste:)

Maar die 256 kingston presteerd erg leuk*D

• _soh
  • Laatst online: 31-05 20:14
Op donderdag 08 maart 2001 12:20 schreef Sykesman het volgende:
Toen ik net nieuw OEM geheugen had gekocht (256mb) bleef me pc foutmeldingen geven . ik heb wel drie keer nieuw gehad , maar het bleef het niet doen . toen uiteindelijk omgeruild voor 256mb Kingston en nooit meer problemen.

Thanks, dan koop ik dus geen OEM, maar merk. Bedankt iedereen, niemand hoeft meer te reageren.

Lightning_crew

Verwijderd

kom op soh gaan we ff nieuw geheugen kopenB-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)

• smaij
  • Laatst online: 09:57
wat is oem....

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:18

klaaz

it's me!

Wat is prestatie als je niet overclockt?
Dan werkt cheapass geheugen ook hoor...
(als je mainbord het maar slikt)

Verwijderd

Welk geheugen (PC 133 SDRAM) raden jullie aan om te overclocken?

Alvast bedankt. :)

Verwijderd

Kingston, Infineon..

Mushkin of Dane electric.

(D.E. is lekker goedkoop)

Of Crucial.. hah ;)

Crucial is lekker goedkoop in de UK. :Y)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
OEM = Original Equipment Manufacturer

Een goed voorbeeld is een OEM muis van Logitech, die hebben geloof ik een zwart logo bovenop i.p.v. het groen/zwart/rode logo, die verkoopt Logitech bijvoorbeeld aan leveranciers om rechtstreeks bij complete nieuwe pc's bij te leveren enzo..

Je bespaart jezelf vaak wat geld omdat er geen luxe doos bijzit, vrijwel geen software (if any) en dat soort spul..

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

En nou snap ik het even niet meer:

OEM betekent dus dat het direct uit de fabriek verkocht wordt, dus waarom is het dan slechter??? :?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

Pfff wat een kolder zeg. Ik gebruik altijden no-name geheugen voor mijn dual BP6 met twee 366@550...

Reepjes ooit gekocht
64 MB 100
64 MB 100
128 MB 133
128 MB 133

allemaal noname, allemaal verschillend, en werkt perfect. Het kan dus wel hoor. Maar je moet een beetje geluk hebben.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Ja, maar daar kun je moeilijk op rekenen... Trouwens, er zitten infineon chippies op mijn dane-elec bankjes (twee pc133 128 mb)

>:)

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 20:30 schreef smaij het volgende:
wat is oem....
DUH !!!!!!!

• Aars
  • Laatst online: 16-01 13:59
Op vrijdag 09 maart 2001 18:10 schreef SoDM2k het volgende:

[..]

DUH !!!!!!!
lang geleden ( misschien kort geleden ) vroeg jij je ook nog af wat OEM was dus stfu plz

-

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb zelf infineon, is echt perfect. Heb in een andere PC 512 Mb 100 Mhz. merkloos zitten. Het draait perfect op 115 Mhz *D

• Dukey
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Transcend is ook een van de betere merken:)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op vrijdag 09 maart 2001 17:27 schreef psy het volgende:

allemaal noname, allemaal verschillend, en werkt perfect. Het kan dus wel hoor. Maar je moet een beetje geluk hebben.
Niet met je eens. Je heb pech als geheugen niet goed werkt, maar OEM doet ook altijd z'n werk wel goed hoor (geen fouten enzo) je hoeft dus geen geluk te hebben om goed OEM geheugen te hebben...

Verwijderd

het merk dus :)

*poef*

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 17:27 schreef psy het volgende:
Pfff wat een kolder zeg. Ik gebruik altijden no-name geheugen voor mijn dual BP6 met twee 366@550...

Reepjes ooit gekocht
64 MB 100
64 MB 100
128 MB 133
128 MB 133

Ben ik het wel mee eens, tot het verschijnen van de KT133 en de AMD'tjes was dat waar.

Maar probeer nu maar eens drie van die reepjes te laten lopen in een KT7A en een TB1200.... dawordalheelsneleenprobleem.. ;)

Verwijderd

Goed geheugen is een pre: Al is het maar omdat het meestal langer garantie heeft :)

Maareh: Op dit moment moet je zeker voor A-merk gaan: Met deze geheugenprijzen betaal je maar een tientje of twee meer voor bijv. een Infineon module ipv onbekend blabla.

Ik raad Infineon aan!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op vrijdag 09 maart 2001 10:09 schreef dawuss het volgende:
En nou snap ik het even niet meer:

OEM betekent dus dat het direct uit de fabriek verkocht wordt, dus waarom is het dan slechter??? :?
Het hoeft niet slechter te zijn, maar vaak is het gewoon zonder al die reclame en promotie poespas erbij...Geen doosje, gewoon in een zakje met een floppy erbij ;)

Oh ja, Merk geheugen is vaak veel beter, omdat er vaak betere chips opzitten: snellere, stabielere, etc.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

De kwaliteit van een dimmetje is ook sterk afhankelijk van het PCBje meer minder layers
lange korte traces

Ik heb muskin 6layer handpicked chippies voor gegarandeerd stabiel ook bij OCén wat ik niet doe
Je bedoeld geen OEM maar retail/oem reepjes van onbekend merk met daar kunnen slechte maar ook goede dimmetjes tussen zitten

Want A-merken PC hebbe dus ook OEM reepjes en die zijn vaak wel van geode kwaliteit

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:06
ikzelf heb infeon en weet dat deze stabieler zijn
ik blijf bij infeon ( 2x 128/133 )

.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
mwoch. als het werkt dan werkt het toch? ik heb nog nooit een simmetje of dimmetje zelf gemold. MAAR wel kapotte gekregen van de winken [no-name] okee.... kan gebeuren. dan ruil je het in en heb je een goeie. ik blijf gewoon inruilen tot ik een goeie heb. niks instabiel dus. ik wil werkend geheugen voor mijn geld en dat krijg ik ook heus wel [na een paar keer proberen soms]

ik heb btw nog maar 1x een dooie gehad. en mijn oude 66mhz 64mb dimmetje doet het goed op cas2@100mhz. om een procentje of 20 meer te betalen voor merkgeheugen... okee.... zou ik zelf ook nog wel doen misschien. maar 1.5 of 2x zo veel.... laat maar!
Pagina: 1