Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332308

Topicstarter
de bios van mn acer aspire 7730G met M/B MBAQF06001 heb ik om zeep geholpen 8)7 , slechte Fn+Esc @ powerup usb-flash.

Na Fn + Esc zoekt hij nu ook niet meer naar de usb crisisdisc, cdrom draait nog wel heel kort en stopt daarna, en ik heb alleen nog geen usb-floppydrive geprobeerd, maar gezien hij de 1e keer wel met die usb stick flashte en nu totaal 0 acces bij de usb zoekt zal dat ook wel niet lukken
ik heb de cmos batterij eruitgehaald, maar werkte ook niet,
ik wil nog 1 optie proberen en dat is de jumper connecten maar die kan ik niet vinden want het plaatje van waar die zit ontbreekt: http://tim.id.au/laptops/acer/aspire%207730%207730g.pdf pagina 167.
analoog aan http://www.scribd.com/doc...sgas4730z4730zg4330080925 boekpagina 153

Heb idd de recovery faq etc. gelezen, en diverse fora, ik hoop dat iemand een slimme suggestie heeft.
{appart from "don't flash your bios"}

Bij voorbaat dank.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 332308 op 06-03-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Dat zou wel zuur zijn als je je mobo gesloopt hebt met een bios..dan kan je hem zo goed als weg gooien als het niet lukt.

"ik zoek even met je mee"
ik zie zosnel ook niks van een connector of iets...niet in de manual in iedergeval

edit " and indeed if it aint broken dont fix it "

[ Voor 33% gewijzigd door Mektheb op 06-03-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332308

Topicstarter
Echter vermoed ik dat de jumper connecten het ook niet gaat verhelpen, en gezien ik hem hoogstwaarschijnlijk niet zelf wil hotflashen denk ik dat het toch tijd word een bezoekje aan de professional te brengen.
Reden van het flashen was overigens dat de crash bij interactie, van de windows xp-driver en windows 7-driver van de vingerafdrukscanner, gelijk na het scherm waarin men met f2 de bios instellingen kan veranderen niet onder uitgebreid-warranty package vallen. En deze firmware/drivers niet op de hdd of ram stonden en ik niks kon doen, niet formatteren helemaal niks, enn de acer support helpdesk meldde dat zij hem zouden flashen of jumpen en dat rond de 100 eutjes zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Anoniem: 332308 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:39:
Echter vermoed ik dat de jumper connecten het ook niet gaat verhelpen, en gezien ik hem hoogstwaarschijnlijk niet zelf wil hotflashen denk ik dat het toch tijd word een bezoekje aan de professional te brengen.
Reden van het flashen was overigens dat de crash bij interactie, van de windows xp-driver en windows 7-driver van de vingerafdrukscanner, gelijk na het scherm waarin men met f2 de bios instellingen kan veranderen niet onder uitgebreid-warranty package vallen. En deze firmware/drivers niet op de hdd of ram stonden en ik niks kon doen, niet formatteren helemaal niks, enn de acer support helpdesk meldde dat zij hem zouden flashen of jumpen en dat rond de 100 eutjes zou kosten.
Rond de 100euro, maar dat is waarschijnlijk ex verzendkosten :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem dan even contact op met flashbios.org. Die zit geloof ik op zo'n €15 voor het recoveren van een biosmisflash.