KPN "Premium" niet zo geweldig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vooraf :

Ik heb een jaar of 6 Adsl Comfort gehad van Planet , dit werd later automatisch "KPN Premium"

Het begint met "Mine TV" , later "Interactieve TV" .
KPN bood mij in 2006 een gratis proef periode aan op "Mine TV" , en hier ben ik nieuwsgierig mee akkoord gegaan .
Echter voordat ik de decoder/modem in huis had , kwam ik erachter dat er maar 1 TV op kon , en mijn ADSL snelheid naar beneden zou gaan .
Daarom maar besloten hier geen gebruik van te maken , het ontvangen installatie pakket niet uitgepakt , maar gelijk terug gestuurd . En dit gemeld aan KPN , via telefoon en email .

Probleem 1:
Deze gratis proef periode werd automatisch omgezet in een betaal abonnement .
Dit abonnement heb ik 10~20x proberen op te zeggen , maar staat nog steeds op mijn factuur (€ 9,95)
Na veel klagen zou het stopgezet worden ,en kreeg ik ergens vorig jaar dat abonnements geld terug .
(met een excuus + een bos bloemen)

Echter heb ik nu nog steeds "Interactieve TV van KPN" op mijn factuur staan , sterker nog , KPN heeft er
zelfs een "Plus pakket" a € 9,95 bij gezet (!)

Probleem 2:
Mijn internet snelheid is gezakt van 18/1 naar 16/1 naar 12/1 over het laatste half jaar (schat ik) .
Dit zijn de snelheden die de modem aangeeft , in de meterkast naast het ISRA punt zonder splitter .
Mijn originele speedtouch 510 was niet geschikt voor ADSL2 destijds , en deze heb ik op eigen kosten
vervangen door een speedtouch 546 bij kpn online .

Ik dacht eerst dat het aan het ISRA punt lag , deze was antiek , en viel zowat uit elkaar .
Deze heb ik op eigen kosten laten vervangen door een KPN monteur .
Maar dit hielp niks , snelheid nog steeds 12/1 .
De speedtouch 546 kreeg kuren (wou niet aan,of geen verbindingen maken e.d) , vanalles geprobeerd ,
maar alleen het power ledje gaat branden , en doet verder niks .
Deze vervangen door een Linksys WAG300N, die eigenlijk voor iemand anders bedoeld was .
Dit had verder geen invloed op de snelheid .

Op 1 maart de helpdesk maar weer eens gebeld over mijn tragere internet verbinding , hier zou naar worden gekeken .
Vrijdag een brief ontvangen dat de "storing" verholpen was , echter is er niks veranderd .
Ik heb nog steeds ITV , en een 12/1 verbinding .

Vrijdag gelijk maar weer de helpdesk gebeld , en die beloofde mij het volgende :
- Interactieve TV zou stop gezet worden (alweer, dat wordt dan de 10x of zo)
- Mijn internet verbinding zou door een monteur gemaakt worden, een hogere snelheid zou geen probleem moeten zijn
- Ik zou kostenloos een nieuwe modem krijgen
- Mijn abonnement zou worden omgezet worden naar internet+bellen
- ik zou een paar maanden korting krijgen op m'n adsl abonnement

Nu wordt ik op zaterdag morgen gebeld door de helpdesk (erg netjes zo snel!) :
- Interactieve TV duurt nog een paar weken voordat dat stopgezet kan worden (!!!)
- internet snelheid was niks aan te doen , (centrale vol,overspraak, oude kabels en weet ik niet wat meer)
- nieuwe modem kon niet , moet ik zelf voor zorgen
- was niks bekend over internet+bellen
- die korting heb ik het niet over gehad

Kreeg als advies wacht maar een paar weken en wij bellen jouw .

Hierna gefrustreerd weer de helpdesk gebeld om alle diensten die ik heb van KPN maar op te zeggen,
dan probeer ik internet wel via een andere provider . (dat na 27 jaar telefoon/adsl/etc van KPN gehad te hebben)
Vertelde de aardige helpdesk medewerker dat ik niet op mocht zeggen :
1.omdat er een wijziging in mijn abbo aan de gang is .
(Interactieve TV wat weer/nog/ stopgezet wordt)
2.ik zit met mijn nieuwe (!) KPN premium abbo vast aan een jaar contract .

Hierna heb ik de hoorn op de haak gegooid om niet onbeleefd te worden .
Ik heb nu geen flauw idee wat er verder gaat gebeuren .

Enige tips of advies zijn welkom , is er een andere internet provider waar ik makkelijk naar kan overstappen , die me er eventueel mee helpt ?
(Ik ga die 'helpdesk' even niet meer bellen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:32
Niets doen heeft geen zin, dus gewoon weer gaan bellen. Tenzij je ervoor wil blijven betalen. Je zal er met KPN toch uit moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
En mocht je er niet meer uitkomen even de consumentenbond bellen en alles rustig uitleggen, misschien dat zij nog wat kunnen bemiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar weer opgebelt (zucht) .
Nu is mijn abbo terug gezet naar 8/1 , en kreeg ik vanmorgen een email :
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw klacht kunnen wij u als volgt informeren:

In ons systeem is uw probleem reeds bekend en doorgegeven aan de afdeling die dit gaat behandelen onder registratienummer: (klachtnr).

Wegens grote drukte is het niet mogelijk gebleken per ommegaande telefonisch contact met u op te nemen. Onze excuses hiervoor.

Vriendelijk verzoeken wij u om uw geduld. Zo spoedig mogelijk zal er naar aanleiding van uw klacht contact met u opgenomen worden.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

(een KPN medewerker)

KPN
Nu las ik ook dat UPC deze zomer hun digitale diensten via de kabel aan gaan bieden in mijn woonwijk , nog even geduld hebben dus ...

En als het opzeggen van KPN dan nog een probleem is , schakel ik een advocaat in .
Ik ga geen geld meer verspillen aan telefoonkosten aan de "helpdesk" , of brieven en dergelijke .

Zonde , jaren lang nooit geen problemen gehad met diensten van KPN (totaal z'n 27 jaar geloof ik) , maar nu maken ze er een zooitje van .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:00:
Vooraf :

Ik heb een jaar of 6 Adsl Comfort gehad van Planet , dit werd later automatisch "KPN Premium"

Het begint met "Mine TV" , later "Interactieve TV" .
KPN bood mij in 2006 een gratis proef periode aan op "Mine TV" , en hier ben ik nieuwsgierig mee akkoord gegaan .
Echter voordat ik de decoder/modem in huis had , kwam ik erachter dat er maar 1 TV op kon , en mijn ADSL snelheid naar beneden zou gaan .
Daarom maar besloten hier geen gebruik van te maken , het ontvangen installatie pakket niet uitgepakt , maar gelijk terug gestuurd . En dit gemeld aan KPN , via telefoon en email .

Probleem 1:
Deze gratis proef periode werd automatisch omgezet in een betaal abonnement .
Dit abonnement heb ik 10~20x proberen op te zeggen , maar staat nog steeds op mijn factuur (€ 9,95)
Na veel klagen zou het stopgezet worden ,en kreeg ik ergens vorig jaar dat abonnements geld terug .
(met een excuus + een bos bloemen)

Echter heb ik nu nog steeds "Interactieve TV van KPN" op mijn factuur staan , sterker nog , KPN heeft er
zelfs een "Plus pakket" a € 9,95 bij gezet (!)

Probleem 2:
Mijn internet snelheid is gezakt van 18/1 naar 16/1 naar 12/1 over het laatste half jaar (schat ik) .
Dit zijn de snelheden die de modem aangeeft , in de meterkast naast het ISRA punt zonder splitter .
Mijn originele speedtouch 510 was niet geschikt voor ADSL2 destijds , en deze heb ik op eigen kosten
vervangen door een speedtouch 546 bij kpn online .

Ik dacht eerst dat het aan het ISRA punt lag , deze was antiek , en viel zowat uit elkaar .
Deze heb ik op eigen kosten laten vervangen door een KPN monteur .
Maar dit hielp niks , snelheid nog steeds 12/1 .
De speedtouch 546 kreeg kuren (wou niet aan,of geen verbindingen maken e.d) , vanalles geprobeerd ,
maar alleen het power ledje gaat branden , en doet verder niks .
Deze vervangen door een Linksys WAG300N, die eigenlijk voor iemand anders bedoeld was .
Dit had verder geen invloed op de snelheid .

Op 1 maart de helpdesk maar weer eens gebeld over mijn tragere internet verbinding , hier zou naar worden gekeken .
Vrijdag een brief ontvangen dat de "storing" verholpen was , echter is er niks veranderd .
Ik heb nog steeds ITV , en een 12/1 verbinding .

Vrijdag gelijk maar weer de helpdesk gebeld , en die beloofde mij het volgende :
- Interactieve TV zou stop gezet worden (alweer, dat wordt dan de 10x of zo)
- Mijn internet verbinding zou door een monteur gemaakt worden, een hogere snelheid zou geen probleem moeten zijn
- Ik zou kostenloos een nieuwe modem krijgen
- Mijn abonnement zou worden omgezet worden naar internet+bellen
- ik zou een paar maanden korting krijgen op m'n adsl abonnement

Nu wordt ik op zaterdag morgen gebeld door de helpdesk (erg netjes zo snel!) :
- Interactieve TV duurt nog een paar weken voordat dat stopgezet kan worden (!!!)
- internet snelheid was niks aan te doen , (centrale vol,overspraak, oude kabels en weet ik niet wat meer)
- nieuwe modem kon niet , moet ik zelf voor zorgen
- was niks bekend over internet+bellen
- die korting heb ik het niet over gehad

Kreeg als advies wacht maar een paar weken en wij bellen jouw .

Hierna gefrustreerd weer de helpdesk gebeld om alle diensten die ik heb van KPN maar op te zeggen,
dan probeer ik internet wel via een andere provider . (dat na 27 jaar telefoon/adsl/etc van KPN gehad te hebben)
Vertelde de aardige helpdesk medewerker dat ik niet op mocht zeggen :
1.omdat er een wijziging in mijn abbo aan de gang is .
(Interactieve TV wat weer/nog/ stopgezet wordt)
2.ik zit met mijn nieuwe (!) KPN premium abbo vast aan een jaar contract .

Hierna heb ik de hoorn op de haak gegooid om niet onbeleefd te worden .
Ik heb nu geen flauw idee wat er verder gaat gebeuren .

Enige tips of advies zijn welkom , is er een andere internet provider waar ik makkelijk naar kan overstappen , die me er eventueel mee helpt ?
(Ik ga die 'helpdesk' even niet meer bellen!)
ik kan je een tip geven.

bel of mail KPN klanten reacties. je word binnen een dag tewoord gestaan door iemand die jou probleem echt aanpakt.

Bel: 020 484 6716
Telefoonnummer klantenreacties.

KPN klantenreacties
postbus 58800
1040 JH Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor deze tip Master_duck :)

Het is me gelukt om mijn abonnement te verlagen van 'premium' naar extra , en werd me duidelijk gemaakt dat dit geen jaarcontract is .

Inmiddels is mijn snelheid van 10/1 omhoog gegaan naar (bijna) 16/1 .
(15472 Kbps/1027 Kbps)

En volgens de laatste email factuur is Interactieve TV en bijbehorende 'plus pakket' ook stopgezet vanaf de 15e deze maand , als ik het goed begrepen heb .

KPN is er dus mee bezig ,

(Maar ik hou die "KPN klanten reacties" even in mij achterhoofd voor het geval dat ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Master_duck schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:09:
[...]

ik kan je een tip geven.

bel of mail KPN klanten reacties. je word binnen een dag tewoord gestaan door iemand die jou probleem echt aanpakt.

KPN klantenreacties
postbus 58800
1040 JH Amsterdam
Dit nummer is inmiddels afgesloten.

Momenteel heb ik op het werk van Planet adsl-advanced (ISDN) en wil overstappen naar Premium van KPN met nummerbehoud van hoofdnummer en 3 msn nummers.
Ik heb dit online in werking gezet en kreeg vandaag een brief met gegevens.
Hierin staat dat ik een experiabox toegestuurd krijg..
Ik had dus wat vragen die ik stelde aan 0900-0244.

Behoud ik mijn MSN nummers ?
1e mederwerker: JA NATUURLIJK
2e mederwerker: Nee alleen hoofdnummer

Waarom krijg ik een experiabox?
1e mederwerker: Geen probleem kunt u achter uw Draytek aansluiten. 8)7 (Vertelde dus dat ik nu een draytek had.)
2e mederwerker: Experiabox niet gebruiken u heeft een goed modem..

Ik word er dus niet wijzer van..

Ik gebruik nu een Draytek 2800 Annex B ADSL2/2+ router.

Wat is dus wil weten is:
Kan ik deze draytek blijven gebruiken en behoud ik mijn MSN nummers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Master_duck schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:09:
[...]

ik kan je een tip geven.

KPN klantenreacties
postbus 58800
1040 JH Amsterdam
Die afdeling zit onderhand niet meer in Amsterdam maar op andere lokaties. Dat nummer werkt idd niet meer.
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:43:
Hartelijk dank voor deze tip Master_duck :)

Het is me gelukt om mijn abonnement te verlagen van 'premium' naar extra , en werd me duidelijk gemaakt dat dit geen jaarcontract is .

Inmiddels is mijn snelheid van 10/1 omhoog gegaan naar (bijna) 16/1 .
(15472 Kbps/1027 Kbps)

En volgens de laatste email factuur is Interactieve TV en bijbehorende 'plus pakket' ook stopgezet vanaf de 15e deze maand , als ik het goed begrepen heb .

KPN is er dus mee bezig ,

(Maar ik hou die "KPN klanten reacties" even in mij achterhoofd voor het geval dat ...)
Klantreacties is er al mee bezig dus die hoef je niet meer te bellen :) En nee, ze reageren niet binnen een dag, dat duurt iets langer. Als ik je probleemsituatie zo lees is dat wel op te lossen, enige wat ik niet kan beloven is dat je 20mbit gaat halen, dat ligt aan je lijn waar ik geen details van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
En dit is toch ook absurd!!
"Helaas is het momenteel niet mogelijk om een e-mail naar de Klantenservice te sturen.
We adviseren je om een van de andere contactmogelijkheden te gebruiken om je vraag te stellen. Onze excuses voor het ongemak."

Ik wil graag mijn vragen via email stellen zodat ik iets heb om op terug te vallen als iets is toegezegd en niet wordt nagekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
fotojunk schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:22:
[...]

Momenteel heb ik op het werk van Planet adsl-advanced (ISDN) en wil overstappen naar Premium van KPN met nummerbehoud van hoofdnummer en 3 msn nummers.

1e mederwerker: Geen probleem kunt u achter uw Draytek aansluiten. 8)7 (Vertelde dus dat ik nu een draytek had.)

Wat is dus wil weten is:
Als je net zo post als dat je mailt kan ik me voorstellen dat je geen duidelijk antwoord krijgt. Stap je over op InternetPlusBellen of zet je alleen je internet om?

Bij het laatste gebeurd er geen reet met je telefonie en kun je gewoon je draytek blijven gebruiken. Bij het eerste gaan al je nummers mee mits in de bevestigingsbrief staat dat je hoofdnummer over gaat. Bij het porteren van je hoofdnummer gaan je msn-nummers automatisch mee. Daarnaast kun je bij InternetPlusBellen kun je geen ander modem gebruiken (wordt iig niet ondersteund) omdat je de SIP gegevens niet krijgt en dus geen VOIP verbinding op kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
engessa schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:36:
[...]
Als je net zo post als dat je mailt kan ik me voorstellen dat je geen duidelijk antwoord krijgt. Stap je over op InternetPlusBellen of zet je alleen je internet om?
Die eerste opmerking slaat nergens op trouwens..het verhaal is duidelijk..
En waar heb ik het over internetplusbellen ?

Lezen is ook een kunst.

Wel bedankt voor je reactie trouwens..

[ Voor 4% gewijzigd door fotojunk op 18-03-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fotojunk schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:22:
En dit is toch ook absurd!!
"Helaas is het momenteel niet mogelijk om een e-mail naar de Klantenservice te sturen.
We adviseren je om een van de andere contactmogelijkheden te gebruiken om je vraag te stellen. Onze excuses voor het ongemak."

Ik wil graag mijn vragen via email stellen zodat ik iets heb om op terug te vallen als iets is toegezegd en niet wordt nagekomen.
Ik heb nog wel dit gevonden om KPN te emailen , het is denk ik niet bedoeld voor klantenservice , maar voor klachten :

http://www.kpn.com/kpn/show/id=299515

Als het het niet lukt met de de normale klantenservice , valt dit misschien te proberen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ook langsgaan bij een primafoonwinkel. Bij voorkeur op zaterdagmiddag als het flink druk is :)

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met Ziggo. Ik zal de details weglaten, maar volgens mij is het daar nog veel erger als bij KPN.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:17:
[...]

Ik heb nog wel dit gevonden om KPN te emailen , het is denk ik niet bedoeld voor klantenservice , maar voor klachten :

http://www.kpn.com/kpn/show/id=299515

Als het het niet lukt met de de normale klantenservice , valt dit misschien te proberen ...
Dank je..
Zal hier een poging wagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 20:35
fotojunk schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:22:
[...]

Wat is dus wil weten is:
Er kunnen maximaal 2 nummers tegelijk gebruikt worden op een experiabox, er is echter wel ondersteuning voor 4 nummers maar die kun je dus niet alle 4 tegelijk gebruiken (ergo; je kunt maximaal 2 telefoonlijnen op je experiabox krijgen). En ja, je kunt je draytek modem gebruiken voor het internet, je kunt dan echter niet via IPB bellen. De experia box haalt automatisch de SIP en overige voip gegevens op.

En ja, je post is inderdaad onduidelijk. Jij hebt het namelijk over een adsl pakket en daarbij roep je dat je 4 telefoon nummers hebt. Dus: neem je enkel een dsl abbo bij kpn of stap je over naar InternetPlusBellen en ga je dus via voip bellen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
IceM schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:36:
[...]

En ja, je post is inderdaad onduidelijk. Jij hebt het namelijk over een adsl pakket en daarbij roep je dat je 4 telefoon nummers hebt. Dus: neem je enkel een dsl abbo bij kpn of stap je over naar InternetPlusBellen en ga je dus via voip bellen.
Tsjonge...wat is er onduidelijk aan een adsl pakket over ISDN met 4 telefoonnummers...
Ik citeer mijzelf:
Momenteel heb ik op het werk van Planet adsl-advanced (ISDN)
Met ISDN heb je 1 hoofdnummer en 3 MSN nummers..

Ik heb dus INTERNET PREMIUM aangevraagd en GEEN internetplusbellen premium!!

Voor een paar jaar terug had je niet anders als ADSL over ISDN of Analoog..

[ Voor 5% gewijzigd door fotojunk op 18-03-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
fotojunk schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:41:
[...]

Tsjonge...wat is er onduidelijk aan een adsl pakket over ISDN met 4 telefoonnummers...
Ik citeer mijzelf:

Waarom begin je steeds over telefoonnummers als je het over je internetabonnement hebt? Het maakt geen ene snars uit of je nu isdn, analoog of geen vaste telefonie hebt voor je ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:24:
Je kan ook langsgaan bij een primafoonwinkel. Bij voorkeur op zaterdagmiddag als het flink druk is :)

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met Ziggo. Ik zal de details weglaten, maar volgens mij is het daar nog veel erger als bij KPN.
Ja, goed idee. Op het allerdrukste moment langskomen om te klagen, dan krijg je vast alle aandacht die je nodig hebt...

Je kunt beter op een rustig moment langskomen zodat ze de tijd kunnen nemen om je verhaal aan te horen en wat telefoontjes voor je te plegen of een klacht in te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
engessa schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:49:
[...]

Waarom begin je steeds over telefoonnummers als je het over je internetabonnement hebt? Het maakt geen ene snars uit of je nu isdn, analoog of geen vaste telefonie hebt voor je ADSL.
Dat zou ik ook verwachten ja..
Maar snappen ze dat bij de KPN ook ?
Straks heb ik internetplusbellen met 1 tel nr ipv alleen internet premium..vandaar mijn vragen

[ Voor 3% gewijzigd door fotojunk op 18-03-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
fotojunk schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:59:
[...]

Dat zou ik ook verwachten ja..
Maar snappen ze dat bij de KPN ook ?
Straks heb ik internetplusbellen met 1 tel nr ipv alleen internet premium..vandaar mijn vragen
Staat er in de brief niet wat voor soort abonnement je hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
fotojunk schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:41:
[...]

Ik citeer mijzelf:

Dat de mensen bij KPN je niet snappen komt omdat jij het niet snapt of er gewoon wat schort aan je uitleg. Je analoge/isdn (e.g. je ouderwetse) telefonie abonnement staat compleet los van je dsl abonnement als je enkel een dsl abbo neemt (en dus GEEN InternetPlusBellen neemt). Als jij dan telefonisch aan de helpdesk over telefoon nummers en een premium abonnement begint te praten en of dat allemaal wel overgezet kan worden gaat het dus mis, er wordt dan direct de link gemaakt met voip/ipb.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Jimster schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:04:
[...]

Staat er in de brief niet wat voor soort abonnement je hebt gekozen?
Nee helaas niet..alleen dat het in behandeling is en dat ik er nog vanaf kan binnen een week
en dat ik een experiabox krijg..
En een experiabox krijg je toch als je internetplusbellen hebt ? of heb ik dat mis..
Zoja..dan is mijn bezorgdheid terecht dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
fotojunk schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:07:
[...]En een experiabox krijg je toch als je internetplusbellen hebt ? of heb ik dat mis..
Iedere klant van KPN kan een experiabox krijgen, ook als je alleen Internet afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
fotojunk schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:07:
[...]

Nee helaas niet..alleen dat het in behandeling is en dat ik er nog vanaf kan binnen een week
en dat ik een experiabox krijg..
En een experiabox krijg je toch als je internetplusbellen hebt ? of heb ik dat mis..
Het beste wat je kunt doen is even contact opnemen met de helpdesk (order navraag optie oid) en aangeven dat je overgestapt bent van je oude provider naar KPN en dat je wilt weten om welk pakket het exact gaat, dat kunnen ze wel inzien.

En inderdaad, elke klant van een consumenten abbo bij KPN krijgt een experiabox.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
Nee experiabox krijg je ook als je alleen ADSL hebt.

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:00:
Vooraf :

Weet je zeker dat dit automatisch is gegaan? Is er geen contact gezocht met jou met de vraag of je van planet overgezet wou worden naar KPN? Naar mijn weten blijven mensen met een oud abbo van hetnet/planet gewoon op dat oude abbo staan tenzij de klant zelf aangeeft over te willen stappen naar KPN (edit: als ze jou opbellen en je gaat akkoord dan wordt dit dus ook gezien als een aanvraag van jou kant ;)). Als je dat doet zit je er dus wel minimaal weer een jaar aan vast (als ik het goed heb gelezen heb je al een tijdje KPN dus dit zou voor jou geen issue moeten zijn).
Als je echt snel een nieuw modem wilt: trek de stekker uit het modem, bel de helpdesk, zeg dat je modem helemaal niet meer werkt. Geef aan dat je het modem op een ander stopcontact hebt geprobeerd en dat je ook een apparaat op het stopcontact van het modem hebt geprobeerd wat wel werkt -> nieuw modem (kan zijn dat er wel verzendkosten betaald moeten worden).
Als de bekabeling in de grond wat ouder is en wat meer weerstand heeft dan wordt hier niets aan gedaan. Als er geen ruimte meer is in de wijkcentrale zul je ook gewoon af moeten wachten. Andere hardware problemen in de wijkcentrale worden wel opgelost. (e.g. als adsl2 beschikbaar is en je stapt over naar een snelheid die adsl 2 nodig heeft dan zul je ook overgezet worden als je nog op adsl 1 zit).

Omdat jij dus nu nog ITV hebt is er een deel van je bandbreedte vast gereserveerd voor ITV. Ook al kijk je geen TV, die bandbreedte ben je kwijt. Ik weet niet hoeveel mbit dit exact is maar ik ga er vanuit dat er sinds de start van Mine wat nu dus ITV is wel het een en ander is veranderd en dat er nu dus meer bandbreedte voor ITV nodig is. Het kan goed zijn dat dit mede de oorzaak is van je verlies in internet snelheid. Ik durf alleen niet te zeggen of de snelheid die je in je modem ziet de totale snelheid is of de snelheid van je internet verbinding (ITV gaat ook over een hele andere vlan als internet).
Je geeft aan dat je eigenlijk al vrij lang een KPN premium abbo hebt (IPB+ITV). Omdat je ITV nu opzegt stap je administratief over van IPB+ITV naar IPB. Het kan zijn dat er daarom een "nieuw" abonnement is ingegaan voor je waardoor de meeste helpdesk medewerkers idd zullen zeggen dat je eerst een jaar moet wachten en je dan pas maandelijks op kan zeggen. Aangezien jou klacht al is doorgezet naar een 2e/3e lijns medewerker zal dit wel opgelost worden voor je.

[ Voor 4% gewijzigd door IceM op 18-03-2010 22:15 ]

...

Pagina: 1