Vooraf :
Ik heb een jaar of 6 Adsl Comfort gehad van Planet , dit werd later automatisch "KPN Premium"
Het begint met "Mine TV" , later "Interactieve TV" .
KPN bood mij in 2006 een gratis proef periode aan op "Mine TV" , en hier ben ik nieuwsgierig mee akkoord gegaan .
Echter voordat ik de decoder/modem in huis had , kwam ik erachter dat er maar 1 TV op kon , en mijn ADSL snelheid naar beneden zou gaan .
Daarom maar besloten hier geen gebruik van te maken , het ontvangen installatie pakket niet uitgepakt , maar gelijk terug gestuurd . En dit gemeld aan KPN , via telefoon en email .
Probleem 1:
Deze gratis proef periode werd automatisch omgezet in een betaal abonnement .
Dit abonnement heb ik 10~20x proberen op te zeggen , maar staat nog steeds op mijn factuur (€ 9,95)
Na veel klagen zou het stopgezet worden ,en kreeg ik ergens vorig jaar dat abonnements geld terug .
(met een excuus + een bos bloemen)
Echter heb ik nu nog steeds "Interactieve TV van KPN" op mijn factuur staan , sterker nog , KPN heeft er
zelfs een "Plus pakket" a € 9,95 bij gezet (!)
Probleem 2:
Mijn internet snelheid is gezakt van 18/1 naar 16/1 naar 12/1 over het laatste half jaar (schat ik) .
Dit zijn de snelheden die de modem aangeeft , in de meterkast naast het ISRA punt zonder splitter .
Mijn originele speedtouch 510 was niet geschikt voor ADSL2 destijds , en deze heb ik op eigen kosten
vervangen door een speedtouch 546 bij kpn online .
Ik dacht eerst dat het aan het ISRA punt lag , deze was antiek , en viel zowat uit elkaar .
Deze heb ik op eigen kosten laten vervangen door een KPN monteur .
Maar dit hielp niks , snelheid nog steeds 12/1 .
De speedtouch 546 kreeg kuren (wou niet aan,of geen verbindingen maken e.d) , vanalles geprobeerd ,
maar alleen het power ledje gaat branden , en doet verder niks .
Deze vervangen door een Linksys WAG300N, die eigenlijk voor iemand anders bedoeld was .
Dit had verder geen invloed op de snelheid .
Op 1 maart de helpdesk maar weer eens gebeld over mijn tragere internet verbinding , hier zou naar worden gekeken .
Vrijdag een brief ontvangen dat de "storing" verholpen was , echter is er niks veranderd .
Ik heb nog steeds ITV , en een 12/1 verbinding .
Vrijdag gelijk maar weer de helpdesk gebeld , en die beloofde mij het volgende :
- Interactieve TV zou stop gezet worden (alweer, dat wordt dan de 10x of zo)
- Mijn internet verbinding zou door een monteur gemaakt worden, een hogere snelheid zou geen probleem moeten zijn
- Ik zou kostenloos een nieuwe modem krijgen
- Mijn abonnement zou worden omgezet worden naar internet+bellen
- ik zou een paar maanden korting krijgen op m'n adsl abonnement
Nu wordt ik op zaterdag morgen gebeld door de helpdesk (erg netjes zo snel!) :
- Interactieve TV duurt nog een paar weken voordat dat stopgezet kan worden (!!!)
- internet snelheid was niks aan te doen , (centrale vol,overspraak, oude kabels en weet ik niet wat meer)
- nieuwe modem kon niet , moet ik zelf voor zorgen
- was niks bekend over internet+bellen
- die korting heb ik het niet over gehad
Kreeg als advies wacht maar een paar weken en wij bellen jouw .
Hierna gefrustreerd weer de helpdesk gebeld om alle diensten die ik heb van KPN maar op te zeggen,
dan probeer ik internet wel via een andere provider . (dat na 27 jaar telefoon/adsl/etc van KPN gehad te hebben)
Vertelde de aardige helpdesk medewerker dat ik niet op mocht zeggen :
1.omdat er een wijziging in mijn abbo aan de gang is .
(Interactieve TV wat weer/nog/ stopgezet wordt)
2.ik zit met mijn nieuwe (!) KPN premium abbo vast aan een jaar contract .
Hierna heb ik de hoorn op de haak gegooid om niet onbeleefd te worden .
Ik heb nu geen flauw idee wat er verder gaat gebeuren .
Enige tips of advies zijn welkom , is er een andere internet provider waar ik makkelijk naar kan overstappen , die me er eventueel mee helpt ?
(Ik ga die 'helpdesk' even niet meer bellen!)
Ik heb een jaar of 6 Adsl Comfort gehad van Planet , dit werd later automatisch "KPN Premium"
Het begint met "Mine TV" , later "Interactieve TV" .
KPN bood mij in 2006 een gratis proef periode aan op "Mine TV" , en hier ben ik nieuwsgierig mee akkoord gegaan .
Echter voordat ik de decoder/modem in huis had , kwam ik erachter dat er maar 1 TV op kon , en mijn ADSL snelheid naar beneden zou gaan .
Daarom maar besloten hier geen gebruik van te maken , het ontvangen installatie pakket niet uitgepakt , maar gelijk terug gestuurd . En dit gemeld aan KPN , via telefoon en email .
Probleem 1:
Deze gratis proef periode werd automatisch omgezet in een betaal abonnement .
Dit abonnement heb ik 10~20x proberen op te zeggen , maar staat nog steeds op mijn factuur (€ 9,95)
Na veel klagen zou het stopgezet worden ,en kreeg ik ergens vorig jaar dat abonnements geld terug .
(met een excuus + een bos bloemen)
Echter heb ik nu nog steeds "Interactieve TV van KPN" op mijn factuur staan , sterker nog , KPN heeft er
zelfs een "Plus pakket" a € 9,95 bij gezet (!)
Probleem 2:
Mijn internet snelheid is gezakt van 18/1 naar 16/1 naar 12/1 over het laatste half jaar (schat ik) .
Dit zijn de snelheden die de modem aangeeft , in de meterkast naast het ISRA punt zonder splitter .
Mijn originele speedtouch 510 was niet geschikt voor ADSL2 destijds , en deze heb ik op eigen kosten
vervangen door een speedtouch 546 bij kpn online .
Ik dacht eerst dat het aan het ISRA punt lag , deze was antiek , en viel zowat uit elkaar .
Deze heb ik op eigen kosten laten vervangen door een KPN monteur .
Maar dit hielp niks , snelheid nog steeds 12/1 .
De speedtouch 546 kreeg kuren (wou niet aan,of geen verbindingen maken e.d) , vanalles geprobeerd ,
maar alleen het power ledje gaat branden , en doet verder niks .
Deze vervangen door een Linksys WAG300N, die eigenlijk voor iemand anders bedoeld was .
Dit had verder geen invloed op de snelheid .
Op 1 maart de helpdesk maar weer eens gebeld over mijn tragere internet verbinding , hier zou naar worden gekeken .
Vrijdag een brief ontvangen dat de "storing" verholpen was , echter is er niks veranderd .
Ik heb nog steeds ITV , en een 12/1 verbinding .
Vrijdag gelijk maar weer de helpdesk gebeld , en die beloofde mij het volgende :
- Interactieve TV zou stop gezet worden (alweer, dat wordt dan de 10x of zo)
- Mijn internet verbinding zou door een monteur gemaakt worden, een hogere snelheid zou geen probleem moeten zijn
- Ik zou kostenloos een nieuwe modem krijgen
- Mijn abonnement zou worden omgezet worden naar internet+bellen
- ik zou een paar maanden korting krijgen op m'n adsl abonnement
Nu wordt ik op zaterdag morgen gebeld door de helpdesk (erg netjes zo snel!) :
- Interactieve TV duurt nog een paar weken voordat dat stopgezet kan worden (!!!)
- internet snelheid was niks aan te doen , (centrale vol,overspraak, oude kabels en weet ik niet wat meer)
- nieuwe modem kon niet , moet ik zelf voor zorgen
- was niks bekend over internet+bellen
- die korting heb ik het niet over gehad
Kreeg als advies wacht maar een paar weken en wij bellen jouw .
Hierna gefrustreerd weer de helpdesk gebeld om alle diensten die ik heb van KPN maar op te zeggen,
dan probeer ik internet wel via een andere provider . (dat na 27 jaar telefoon/adsl/etc van KPN gehad te hebben)
Vertelde de aardige helpdesk medewerker dat ik niet op mocht zeggen :
1.omdat er een wijziging in mijn abbo aan de gang is .
(Interactieve TV wat weer/nog/ stopgezet wordt)
2.ik zit met mijn nieuwe (!) KPN premium abbo vast aan een jaar contract .
Hierna heb ik de hoorn op de haak gegooid om niet onbeleefd te worden .
Ik heb nu geen flauw idee wat er verder gaat gebeuren .
Enige tips of advies zijn welkom , is er een andere internet provider waar ik makkelijk naar kan overstappen , die me er eventueel mee helpt ?
(Ik ga die 'helpdesk' even niet meer bellen!)