[Python]Wat is H03 in python?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Beste allemaal,

Ik ben hier wat aan het spelen met python en CommandFusion.
Met Command fusion kan je een eigen remote voor je iPod Touch/iPhone maken die over TCP/IP commando's het netwerk opstuurt. Dan kan je met een app op je iPod(iViewer) de desbetreffende remote zien en bedienen natuurlijk.

Het is me nu gelukt om met python een server te maken die de commando's ontvangt die ik van me iPod krijg.
Volgens de handleiding krijg ik dit als er een knop word ingedrukt: "d1=1h03" en als ik hem dan weer loslaat krijg ik "d1=0h03"

Maar nu wil ik met een IF statement iets triggeren. Alleen als ik de ruwe data "print" in python, zie ik dat de h03 een raar teken is. In IDLE is het een rare kleine L. En in de command line is het een hartje.

Wat moet ik in python invullen bij mijn IF statement in python.

Ik zou echt niet waarnaar ik zou moeten zoekenn dus vandaar dat ik het hier vraag.

Hoop dat het een beetje duidelijk is, alvast bedankt.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:52
Waarschijnlijk bedoelen ze 03 hexadecimaal (vandaar de h), wat neerkomt op 16*0 + 3 = 3. In DOS code pages is karakter 3 inderdaad een hartje.

In Python kun je dat karakter verkrijgen met chr(3), of chr(0x03) als je aan de hexadecimale notatie wil vasthouden. In een string kan je het karakter escapen als "\x03" of "\003" maar pas op dat die laatste notatie octaal is (niet hexadecimaal of decimaal).

[ Voor 48% gewijzigd door Soultaker op 06-03-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
wat een antwoord _/-\o_
en het werkt nog ook.

Onwijs bedankt!

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
Om maar even te laten zien wat je met Command Fusion en Python kan :P:
http://www.youtube.com/watch?v=Kv-DNjwPu5w

nogmaals bedankt.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:52
Leuk projectje. d:)b Nu nog via je iPod een film kunnen starten en dan is 't een ideale afstandsbediening.