Cooler functioneert niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan0s
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 15:32
Hallo iedereen

twee jaar geleden heb ik een Desktop gekocht. Hierin zat een extra koeler (dus ik heb er twee) in de behuizing (aan de rechterkant) die eigenlijk nooit heeft gewerkt. Ik heb er nooit echt werk van gemaakt om dit probleem op te lossen, maar vond het nu eigenlijk wel mooi geweest.

Ik heb mijn Pc open gemaakt en zag dat de kabel van de koeler naar de voorkant van de behuizing liep en dus niet was aangesloten op het moederbord (terwijl de andere cooler dat wel was, zie foto's)

Mijn aansluitende vraag hierop is, dat ik gister de nieuwe battlefield bad company 2 heb gekocht. Aan het begin van het spel draait alles prima, maar hoelanger ik in het spel ben des te lager mijn framrates. Zou dat hieraan kunnen liggen?

Misschien handig om mijn specs te plaatsen
Duo core E6850
CHIEFTEC 600~850W voeding
P5n32-E SLI (socket 775)
Nvidia XFX geforce 260GTX
4x1024 DDR2 geheugen

en hier nog wat foto's
Afbeeldingslocatie: http://img690.yfrog.com/i/05032010033t.jpg/
Afbeeldingslocatie: http://img411.yfrog.com/i/05032010034p.jpg/

Alvast bedankt

Groetjes Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:26
Als je CPU temps niet te hoog zijn : Nee, jouw probleem klinkt als een gevalletje harde schijf overload.

[ Voor 22% gewijzigd door n0elite op 06-03-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:41

E-Vix

Nu met sneeuw!

Nee. Die fan zal niet de hoofdoorzaak zijn. Ik verwacht eerder dat je CPU of videokaart over verhit raken. Kijk eens naar de koelers die er op zitten, en of die niet vol zitten met stof. Zo ja, even de stofzuiger er op en schoon zuigen. Dan is je probleem waarschijnlijk verholpen.
Je kan die grote fan aansluiten, maar het is niet verplicht. Zo te zien is hij aangesloten geweest op het kabeltje dat los op de bodem van je kast ligt (die fan hoeft namelijk niet perse op je moederbord). De kans bestaat zelfs dat je deze per ongeluk zelf hebt los getrokken bij het loshalen van je zijpaneel.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan0s
E-Vix schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 13:59:
Nee. Die fan zal niet de hoofdoorzaak zijn. Ik verwacht eerder dat je CPU of videokaart over verhit raken. Kijk eens naar de koelers die er op zitten, en of die niet vol zitten met stof. Zo ja, even de stofzuiger er op en schoon zuigen. Dan is je probleem waarschijnlijk verholpen.
Je kan die grote fan aansluiten, maar het is niet verplicht. Zo te zien is hij aangesloten geweest op het kabeltje dat los op de bodem van je kast ligt (die fan hoeft namelijk niet perse op je moederbord). De kans bestaat zelfs dat je deze per ongeluk zelf hebt los getrokken bij het loshalen van je zijpaneel.
Nee die heb ik even losgetrokken omdat ik anders niet mijn zijpaneel eruit kan halen. hij deed het bij de aankoop al niet en toen heb ik er nooit wat aan gedaan. schoonmaken heb ik een maand geleden gedaan ongeveer. denk zelf niet dat het daar aan ligt, maar zal er eens goed naar kijken.

bedankt in ieder geval

edit:
Ik heb net even gekeken de temperatuur van mijn GPU is 57 graden als ik aan het gamen ben.

[ Voor 4% gewijzigd door arjan0s op 06-03-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 11:26

MeltedForest

Lenny-t

Post anders eens wat foto's van de rest van je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan0s
MeltedForest schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:21:
Post anders eens wat foto's van de rest van je kast.
Hier nog een foto van mijn kast Afbeeldingslocatie: http://yfrog.com/j606032010035j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

GPU temperatuur is prima.
Raakt je CPU niet oververhit, zodat hij gaat underclocken en framedrop veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan0s
MeltedForest schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:15:
Raakt je CPU niet oververhit, zodat hij gaat underclocken en framedrop veroorzaakt?
MeltedForest schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:15:
Ja dat zou misschien kunnen, misschien is het gewoon een kwestie van een andere processor plaatsen? hier de temperaturen
Afbeeldingslocatie: http://yfrog.com/hqnaamloosmmj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 11:41
andere processor? .. ik zou een cpu koeler kopen als ik jou was...

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan0s
Remmes_NT schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:23:
andere processor? .. ik zou een cpu koeler kopen als ik jou was...
naja temperaturen zijn prima volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
arjan0s schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:28:
[...]

naja temperaturen zijn prima volgens mij!
ik zie geen cpu temp hoor...maar ok , wat jij wil ( niet dat speedfan sowieso super is met temps..)

[ Voor 10% gewijzigd door [Remmes] op 06-03-2010 23:33 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan0s
Remmes_NT schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:33:
[...]

ik zie geen cpu temp hoor...maar ok , wat jij wil ( niet dat speedfan sowieso super is met temps..)
maximum temperatuur van mijn processor was 55 en vanmiddag was het voor mijn grafische kaart 67. is toch niet echt verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
ja dat zit wel redelijk

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

arjan0s schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:07:
[...]

[...]

Ja dat zou misschien kunnen, misschien is het gewoon een kwestie van een andere processor plaatsen? hier de temperaturen
[afbeelding]
Waarom zie ik -64 cpu temp staan :+
Probeer eens coretemp?
Pagina: 1