Toon posts:

snelheid probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een goedemiddag.
Ik heb hier een tele2 20mb abonnement waar ik draadloos en nu ook bekabeld gebruik van maak. Het vage is alleen dat ik draadloos op mijn latop 1500 KB/sec haal, via de kabel op mijn win7 computer haal ik echter maar 166 KB/sec.

owja :( .... terwijl ik dit schrijf is de snelheid op mijn laptop ook gekelderd, tele2 geeft overigens geen storingen aan in mijn buurt.

Iemand hier een verklaring voor?

rezpect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
Wat voor kabel gebruik je tussen het modem en de PC? Is dit een kant en klare kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yep, kant en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En hoe heb je deze snelheden gemeten? En beide pc's tegelijkertijd? En altijd dezelfde snelheid? Welk modem? Hoe ziet je netwerk er uit?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog maar eens een test gedaan via speedtest.nl

op mijn laptop kom ik uit op 656 KB/sec (draadloos)
en op mijn pc op 834.9 KB/sec (bekabeld)

dat zijn al veel hogere snelheden (zonder dat ik iets veranders heb trouwens)

ik heb ze nu beide aanstaan, ze zijn verbonden met het standaard modem van tele2... ik weet eigenlijk niet welk merk

zou er misschien toch een storing zijn dan? maar dat verklaart toch niet waarom mijn laptop in de eerste instantie de goede snelheid weergaf en mijn pc snelheid / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiebeV
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 01:16
Sluit je laptop eens aan op de UTP kabel die naar je Win7 computer gaat.
Haal je dan ook lage snelheden ?

Doe ook eens een speedtest als je computer direct aan je modem hangt (of heb je een modem / router combo ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn laptop aan de kabel hang krijg ik een snelheid van rond de 900 KB-sec

ik heb idd een modem/router combo

wellicht heeft het er niks mee te maken maar ik heb de pc vandaag pas binnengekregen en heb er win7 64 bit opgezet... ik heb voorheen altijd 32bit gebruikt (draait ook op de laptop).. kan het daar aan liggen

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd een modem/router combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wellicht heeft het er niks mee te maken maar ik heb de pc vandaag pas binnengekregen en heb er win7 64 bit opgezet... ik heb voorheen altijd 32bit gebruikt (draait ook op de laptop).. kan het daar aan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
Misschien is je PC gewoon updates aan het binnenhalen, waardoor je downloadsnelheid wat lager ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou.. vreemd hoor, nu is alles weer oke, misschien toch inderdaad updates.

heel erg bedankt voor de hulp in ieder geval
Pagina: 1