Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Sinds enige tijd een Nikon D90 die ik met veel plezier gebruik. Toen ik hem vandaag aanzette zag ik dat de viewfinder een probleem heeft. Normaal kan je onderin de viewfinder zien wat voor een sluitertijd, diafragma etc je gebruikt.

Als ik nu de camera aanzet geven alle opties/instellingen licht, het word dus een grote gele/groene balk. Deze staat zeg maar 2/3 seconden aan en dan word alles zwart en komt pas terug als ik de camera enkele minuten uit heb gehad. De camera werkt gewoon, kan gewoon nette foto's maken alleen het is heel hinderlijk om elke keer naar de info knop te gaan of boven op het control panel te moeten kijken.

De focuspoints etc lichten wel op, ik krijg ook netjes een grid te zien. Alle de informatie om een goede foto te schieten ontbreekt.

Geprobeerd:
- Volledig volle batterij geplaatst zonder effect
- Live view overschakelen hier word het wel netjes getoond
- Info knop kun je ook gewoon gebruiken
- Alle settings gereset heeft ook geen effect
- Met of zonder lens maakt geen verschil
- Geheugen kaart eruit gehaald maak geen verschil
- AF en +/- knop ingedrukt houden heeft ook geen effect

Al gezocht (bij google) op:
- D90 viewfinder displaying incorrect (http://www.dcresource.com/forums/showthread.php?t=44244)
- D90 viewfinder display problem
- D90 factory reset

Kan eigenlijk weinig op het internet vinden met betrekking tot dit probleem. Hebben jullie ideeen? Of zal ik toch op de garantie moeten gaan beroepen? Is er ook ergens een factory reset mogelijk?

Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 15% gewijzigd door Silvermoon op 06-03-2010 13:07 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320813

Een factory reset kan uitgevoerd worden door de twee knoppen met een groen stipje bij enkele seconden tegelijkertijd in te drukken. Welke dat zijn weet ik niet, dat is niet bij elk nikon toestel hetzelfde. Gewoonlijk diafragma (of belichtingscompensatie en een andere). Je zou kunnen proberen de firmware te verversen, geen idee of er een nieuwe is, en of je de huidige versie gewoon nog eens kan 'over'flashen, maar anders zal het inderdaad garantie worden denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 320813 op 06-03-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:29
Lijkt me garantie.Klinkt alsof er een connector los zit.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 23:11
Ik neem aan dat je er zelf niks aan gedaan hebt, zoals rare firmware erop zetten of openschroeven ofzo?
Lijkt me een gevalletje garantie dit :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Anoniem: 320813 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 13:21:
Een factory reset kan uitgevoerd worden door de twee knoppen met een groen stipje bij enkele seconden tegelijkertijd in te drukken. Welke dat zijn weet ik niet, dat is niet bij elk nikon toestel hetzelfde. Gewoonlijk diafragma (of belichtingscompensatie en een andere). Je zou kunnen proberen de firmware te verversen, geen idee of er een nieuwe is, en of je de huidige versie gewoon nog eens kan 'over'flashen, maar anders zal het inderdaad garantie worden denk ik.
Deze had ik al uitgevoerd, had helaas geen effect. Op de D90 is dit de AF knop en de +/- knop.
Wijnands schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 13:28:
Lijkt me garantie.Klinkt alsof er een connector los zit.
Hmm, dit zou ik erg vreemd vinden, ik heb er op zich niet heel veel mee rondgelopen. Aangezien ik alleen nog maar binnen gefotografeerd heb (macro-fotografie met bloemen). Maar het zou natuurlijk kunnen. Bedankt in ieder geval ;).
Xcalibur schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:35:
Ik neem aan dat je er zelf niks aan gedaan hebt, zoals rare firmware erop zetten of openschroeven ofzo?
Lijkt me een gevalletje garantie dit :)
Nee, enige wat ik gedaan heb is de avond ervoor de camere uitgezet en in de hoek gezet. Volgende dag de camera aangezet en resulteerde in deze problemen... Overigens is de camera ongeveer 1 maand oud. Daarom baal ik er een beetje van. Ik zal eens teruggaan naar de winkel...

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
D90's worden in enorme aantallen geproduceert. Zo heel af en toe kan iemand in de fabriek in Malesie natuurlijk een foutje maken. Wat je kan doen is nikon service bellen en vragen of het iets is waarmee je langs kan komen en op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-06 08:28
Overigens kennen (iig Nikon) camera's geen 'factory reset'. Alleen een aantal settings zullen worden teruggezet naar de oorspronkelijke waarden, maar een camera terugzetten zoals die uit de fabriek komt kan dus niet.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Een aantal camera's kent die wel, de D90 echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is dat niet een beetje de bedoeling zodat het aantal shots niet gereset kan worden? Beetje zoals auto's en toerentellers ;)
Pagina: 1