Sinds enige tijd een Nikon D90 die ik met veel plezier gebruik. Toen ik hem vandaag aanzette zag ik dat de viewfinder een probleem heeft. Normaal kan je onderin de viewfinder zien wat voor een sluitertijd, diafragma etc je gebruikt.
Als ik nu de camera aanzet geven alle opties/instellingen licht, het word dus een grote gele/groene balk. Deze staat zeg maar 2/3 seconden aan en dan word alles zwart en komt pas terug als ik de camera enkele minuten uit heb gehad. De camera werkt gewoon, kan gewoon nette foto's maken alleen het is heel hinderlijk om elke keer naar de info knop te gaan of boven op het control panel te moeten kijken.
De focuspoints etc lichten wel op, ik krijg ook netjes een grid te zien. Alle de informatie om een goede foto te schieten ontbreekt.
Geprobeerd:
- Volledig volle batterij geplaatst zonder effect
- Live view overschakelen hier word het wel netjes getoond
- Info knop kun je ook gewoon gebruiken
- Alle settings gereset heeft ook geen effect
- Met of zonder lens maakt geen verschil
- Geheugen kaart eruit gehaald maak geen verschil
- AF en +/- knop ingedrukt houden heeft ook geen effect
Al gezocht (bij google) op:
- D90 viewfinder displaying incorrect (http://www.dcresource.com/forums/showthread.php?t=44244)
- D90 viewfinder display problem
- D90 factory reset
Kan eigenlijk weinig op het internet vinden met betrekking tot dit probleem. Hebben jullie ideeen? Of zal ik toch op de garantie moeten gaan beroepen? Is er ook ergens een factory reset mogelijk?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Als ik nu de camera aanzet geven alle opties/instellingen licht, het word dus een grote gele/groene balk. Deze staat zeg maar 2/3 seconden aan en dan word alles zwart en komt pas terug als ik de camera enkele minuten uit heb gehad. De camera werkt gewoon, kan gewoon nette foto's maken alleen het is heel hinderlijk om elke keer naar de info knop te gaan of boven op het control panel te moeten kijken.
De focuspoints etc lichten wel op, ik krijg ook netjes een grid te zien. Alle de informatie om een goede foto te schieten ontbreekt.
Geprobeerd:
- Volledig volle batterij geplaatst zonder effect
- Live view overschakelen hier word het wel netjes getoond
- Info knop kun je ook gewoon gebruiken
- Alle settings gereset heeft ook geen effect
- Met of zonder lens maakt geen verschil
- Geheugen kaart eruit gehaald maak geen verschil
- AF en +/- knop ingedrukt houden heeft ook geen effect
Al gezocht (bij google) op:
- D90 viewfinder displaying incorrect (http://www.dcresource.com/forums/showthread.php?t=44244)
- D90 viewfinder display problem
- D90 factory reset
Kan eigenlijk weinig op het internet vinden met betrekking tot dit probleem. Hebben jullie ideeen? Of zal ik toch op de garantie moeten gaan beroepen? Is er ook ergens een factory reset mogelijk?
Alvast bedankt voor het meedenken!
[ Voor 15% gewijzigd door Silvermoon op 06-03-2010 13:07 . Reden: extra info ]