[windows 7] harddisk wordt wakker bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightningchaser
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 11:01
Ik heb windows geinstalleerd op een SSD harddisk (1 partitie) en daarnaast heb ik een mirror raid van 1 TB (twee partities). De harddisk in de raid gaan naar een aantal minuten in de slaapstand. Als ik windows afsluit dan worden deze disken echter eerst weer opgestart waarna windows pas echt afsluit, dat zorgt voor een aanzienlijke vertraging.
Is er ergens in een instelling waarmee ik dat kan voorkomen? hoe kan ik er achter komen wat windows op die schijven te zoeken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 21:17

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Dit zijn waarschijnlijk je power management instellingen! Als dat zo is, zoek voortaan en gij zult vinden!

Control panel --> hardware and sound --> Power options en vanaf daar kan je alles instellen

Ik heb dit zelf ook gehad, leuk als je hdd in slaap stand gaat, maar vervelend als je deze eens nodig hebt ffs

[ Voor 24% gewijzigd door XTREEMRaGE op 06-03-2010 13:01 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nee, het kan namelijk zo zijn dat er wel iets (kleins) naar deze HDD's geschreven is (door een programma, of Windows), maar dat dit in je cache staat en dus nog niet echt weggeschreven is. Bij het afsluiten van Windows worden al je caches weggeschreven (degene die bewaard moeten worden) en daarom spinnen je harddisks nog een keer op.

Ik zou alleen niet verwachten dat hij dat altijd doet bij het afsluiten. Aan wat voor conroller hangen die schijven? Misschien de drivers eens bijwerken.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightningchaser
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 11:01
Ik zou alleen niet verwachten dat hij dat altijd doet bij het afsluiten. Aan wat voor conroller hangen die schijven? Misschien de drivers eens bijwerken.
Ik gebruik de meest recente intel matrix storage manager drivers.Ik heb de schrijf cache uitgezet kijken of dat helpt.