[Zyxel] draadloos werkt wel, bedraad niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Onlangs mijn modem geïnstalleerd behorende bij mijn internetpakket van Telfort.
Nu heb ik echter een probleempje met het modem.

Draadloos werkt het modem perfect en heb ik redelijk tot goed bereik.
Alleen heb ik in mijn woning ook een paar aansluitingen liggen die bedraad zijn (tv, pc boven) en deze krijg ik
niet aan de gang.

Heb de stekkertjes keurig achter in het modem gestoken bij de ethernetpoortjes maar er gebeurt eigenlijk niks. Ook de lampjes op de modem van ethernet lichten niet op. Dit duidt er volgens mij ook op dat er geen signaal is.
De lampjes die wel branden zijn: power, wlan, dsl en internet.

Wat zou de oplossing kunnen zijn, resetten en opnieuw opstarten was het iig niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
ik ben niet bekend met Zyxel, maar het klinkt als een defect apparaat. Als je de kabel tussen de modem en een pc hangt, gaan de lampjes van de pc dan wel branden of doen die ook niets?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Wat voor kabels gebruik je? Heb je die zelf gemaakt? Zoja, heb je wel de officiële volgorde gebruikt die ook in de NT FAQ staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Test de boel eerst eens met een korte utp kabel waarvan je zeker weet dat die werkt.
Daarvoor hoef je je computers niet te verslepen.. gewoon het modem stroom geven en kijken of de lan-ledjes gaan branden als je een korte werkende kabel tussen pc en modem hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
Wat je ook kunt doen is pak een korte kabel en sluit deze van poort 1 naar poort 4 bijvoorbeeld.
Kijken of de lampjes aangaan.

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Danicom schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:33:
Wat je ook kunt doen is pak een korte kabel en sluit deze van poort 1 naar poort 4 bijvoorbeeld.
Kijken of de lampjes aangaan.
Dan gaan de lampjes idd wel aan, dus het modem zal inderdaad wel in orde zijn.
Het zijn idd zelf gemaakte kabels (dat wil zeggen, door een elektricien gemaakt). Denk dus dat de stekkertjes verkeerd zijn aangesloten... Zal hem morgenvroeg eens bellen want ben zelf helemaal niet thuis in dat gebeuren....
Pagina: 1