[Dood?] MacBook HDD uitlezen in Win7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
Mijn schoonouders hadden een MacBook die het niet meer deed. Er is een nieuwe MacBook gekocht en mij werd gevraagd of ik de HDD kon uitlezen. Er staan namelijk van de afgelopen 5 jaar aan vakantiefoto's op. Deze zijn niet gebackupt (very clever I know), dus ik ben Obi Wan Kenobi, their only hope.

Ik heb de HDD uit de laptop gesloopt.

Afbeeldingslocatie: http://www.getkraken.org/meuk/schijf3.jpg

Ik heb een HD casing voor 2.5" disks gekocht en de HDD aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://www.getkraken.org/meuk/schijf1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.getkraken.org/meuk/schijf2.jpg

Windows initialiseert de schijf alleen niet

Afbeeldingslocatie: http://www.getkraken.org/meuk/schijfbeheer.jpg

Ik heb geprobeerd de schijf uit te kunnen lezen met verschillende recoverytools en met MacDrive, maar het mag allemaal niet baten. Windows herkent wel dat er een schijf is, maar kan er kwablijkelijk niks mee.

Ik heb de schijf vannacht in de vriezer gehad, omdat ik op verschillende plekken had gelezen dat dooie schijven dan weer eventjes tot leven gebracht kunnen worden. Dit mocht ook niet baten.

De schijf tikt met een constante BPM van rond de 160.

Wie o wie kan me helpen met het verlossende woord. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat de HDD echt kapot is. Volgens mij gebruik ik simpelweg de verkeerde tools om hem uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Probeer 's met een linux livecd of je hem wel kunt mounten, als het lukt gelijk alles kopieeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Er is wel een redelijke kans dat de harde schijf echt kapot is hoor. Maar waarom hang je hem niet aan de nieuwe Macbook dan hoef je ook niet allerlei coversietools te gebruiken? Zorg ook meteen dat je ouders nu voortaan wel een backup gaan maken, met Time Machine is het zo eenvoudig dat iedereen het kan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:22
^^ Ik zou hem ook aan een andere mac hangen, dan weet je zeker dat het filesysteem niet het probleem is.

Weet je ook zeker of die behuizing genoeg stroom krijgt (werkt deze met een andere schijf)? Sommige schijven tikken als ze geen genoeg stroom krijgen in een externe behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
er zitten twee USB kabels bij. Eentje voor data, eentje met een powerstekkertje. Deze zijn beiden aangesloten aan mijn pc. Ben nu een Ubuntu cd aan het burnen. Als dat niet lukt ga ik hem aan een mac hangen (als ik er eentje kan vinden in de buurt)

edit: ik heb wel eerder een mac hdd aan mijn pc gehad. macdrive kan de schijf dan zonder problemen uitlezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Fubaruba op 06-03-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
OPGELOST

ik voel me echt een TE grote n00b.

Ik sluit de casing aan mijn gewone USB poorten aan ipv mijn USB hub, en floeps! hij doet het perfect!
Blijkbaar geeft een USB hub niet voldoende voeding voor een HDD.

Thanks guys, en Donaldo ip.!! \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu kan er geprobeerd worden om het probleem van de MacBook op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:53:
En nu kan er geprobeerd worden om het probleem van de MacBook op te lossen.
geloof me, dat is een gepasseerd station.
nee, de macbook heeft de operatie "verwijder hdd" niet overleefd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21
Je hebt geluk dat de vriezer hem niet heeft gesloopt :P

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1