Mijn schoonouders hadden een MacBook die het niet meer deed. Er is een nieuwe MacBook gekocht en mij werd gevraagd of ik de HDD kon uitlezen. Er staan namelijk van de afgelopen 5 jaar aan vakantiefoto's op. Deze zijn niet gebackupt (very clever I know), dus ik ben Obi Wan Kenobi, their only hope.
Ik heb de HDD uit de laptop gesloopt.

Ik heb een HD casing voor 2.5" disks gekocht en de HDD aangesloten.

Windows initialiseert de schijf alleen niet

Ik heb geprobeerd de schijf uit te kunnen lezen met verschillende recoverytools en met MacDrive, maar het mag allemaal niet baten. Windows herkent wel dat er een schijf is, maar kan er kwablijkelijk niks mee.
Ik heb de schijf vannacht in de vriezer gehad, omdat ik op verschillende plekken had gelezen dat dooie schijven dan weer eventjes tot leven gebracht kunnen worden. Dit mocht ook niet baten.
De schijf tikt met een constante BPM van rond de 160.
Wie o wie kan me helpen met het verlossende woord. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat de HDD echt kapot is. Volgens mij gebruik ik simpelweg de verkeerde tools om hem uit te lezen.
Ik heb de HDD uit de laptop gesloopt.

Ik heb een HD casing voor 2.5" disks gekocht en de HDD aangesloten.

Windows initialiseert de schijf alleen niet

Ik heb geprobeerd de schijf uit te kunnen lezen met verschillende recoverytools en met MacDrive, maar het mag allemaal niet baten. Windows herkent wel dat er een schijf is, maar kan er kwablijkelijk niks mee.
Ik heb de schijf vannacht in de vriezer gehad, omdat ik op verschillende plekken had gelezen dat dooie schijven dan weer eventjes tot leven gebracht kunnen worden. Dit mocht ook niet baten.
De schijf tikt met een constante BPM van rond de 160.
Wie o wie kan me helpen met het verlossende woord. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat de HDD echt kapot is. Volgens mij gebruik ik simpelweg de verkeerde tools om hem uit te lezen.