Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258120

Topicstarter
Jammer genoeg werd mijn vorige topic over mijn samsung spinpoint harddisk die piepjes maakt na 10 uur gelijk gesloten maar voor de mensen die het willen weten ik heb de oplossing voor een beepende harddisk!!

Het betekent dat de kop oftwel de lezer van de harde schijf vast zit op de plaat. Gelukkig is dit super makkelijk op te lossen en is hij dus NIET stuk (_dune_....) Gewoon de harde schijf (niet aangesloten) op de as tussen twee vingers beet houden en dan de harde schijf een tikje geven zodat hij in je hand draait. Dit een paar keer doen en hij werkt weer. Je hoort vanzelf wanneer de harde schijf draait en dan voel je de kop losschieten en de harde schijf is weer prima te gebruiken! Ik heb ook verhalen gehoord over dat je hem in de vriezer moet leggen maar ik denk dat dit een stuk veiliger is.

Verder als je harde schijf niet draait heeft diagnostics ook niet zoveel zin mr dune...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als je dit soort fratsen met een harde schijf moet uithalen om hem weer aan de praat te krijgen, gaat zo'n disk bij mij direct RMA of gewoon de vuilnisbak in.

Een disk die faalt / piepjes maakt moet je gewoon weggooien. Je bent nuts als je daar nog data op gaat zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Q op 06-03-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

RMA sturen, geen oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:56

sjaool

Every life should have 9 cats

Inderdaad, als er nog garantie op zit dan meteen RMA aanvragen want dit overkomt je geheid weer een keer en dan heb je misschien niet zoveel mazzel.

Dit doet me denken aan oude tijden waarbij dit bij oude drives nogal eens gebeurde.
Bij de drives van tegenwoordig mag dit echt niet meer gebeuren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:21
Dit doe je alleen als je not data wilt redden en niet om de data op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Nu online

Q

tlpeter schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 09:45:
Dit doe je alleen als je not data wilt redden en niet om de data op te zetten.
Dat hoeft niet want daar heb je een backup voor. En als je van die data geen backup hebt, dan loont het de moeite niet om deze nog te proberen te recoveren, want als die data waardevol was, dan had je een backup gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 21:56
Q schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:37:
[...]

Dat hoeft niet want daar heb je een backup voor. En als je van die data geen backup hebt, dan loont het de moeite niet om deze nog te proberen te recoveren, want als die data waardevol was, dan had je een backup gemaakt.
In een perfecte wereld maakte iedereen backups, (alhoewel, dan zou dat ook niet meer nodig zijn met een perfecte hd), gebeuren geen auto-ongelukken, enz, enz. Helaas zijn er genoeg mensen die niet backuppen, ook niet bij waardevolle gegevens, ja dit is een paardemiddel, maar ik kan me voorstellen dat als je geen backup hebt en dit de enige manier is om je schijf weer aan de praat te krijgen om je waardevolle data te redden je een gat in de lucht springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258120

Topicstarter
ik heb al mijn waardevolle info toch drie dubbel, maar ik zit in het buitenland en mijn films staan op die schijf dus dan is het vervelend als hij ermee stopt. Ga hem idd ook niet meer gebruike voor belangrijke data. Het probleem met RMA is altijd dat ze dan zeggen oke hij is stuk je krijgt een nieuwe. Ze halen niet de data er voor je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Nu online

Q

pazzje schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:50:
[...]

In een perfecte wereld maakte iedereen backups, (alhoewel, dan zou dat ook niet meer nodig zijn met een perfecte hd), gebeuren geen auto-ongelukken, enz, enz. Helaas zijn er genoeg mensen die niet backuppen, ook niet bij waardevolle gegevens,
Gegevens waarvan geen backup wordt gemaakt kunnen niet waardevol zijn, want anders werd er wel een backup van gemaakt. 8)
ja dit is een paardemiddel, maar ik kan me voorstellen dat als je geen backup hebt en dit de enige manier is om je schijf weer aan de praat te krijgen om je waardevolle data te redden je een gat in de lucht springt.
Als die zogenaamd 'waardevolle' data echt zo belangrijk was, dan ga je niet op disks lopen tikken of andere fratsen, maar dan trek je de portemonnee en laat je professionals die disk recoveren, zodat je 'echt' nog een kans maakt en niet door je eigen geklooi je enige kans op recovery verprutst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 21:56
Q schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:38:

Als die zogenaamd 'waardevolle' data echt zo belangrijk was, dan ga je niet op disks lopen tikken of andere fratsen, maar dan trek je de portemonnee en laat je professionals die disk recoveren,
Er kunnen bijvoorbeeld foto's opstaan die voor bepaalde mensen een zeer grote emotionele waarde bevatten en waar geen backup van wordt gemaakt. Als deze schijf het niet meer doet worden deze als verloren beschouwt en wordt er niet een paar duizend euro uitgetrokken om deze te laten recoveren. Ik denk dat het gros van de mensen niet eens weet dat dit mogenlijk is
Pagina: 1