Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-09 23:41
Ik heb sins september een Xonar HDAV1.3 Deluxe van ASUS. Hij werk uitstekent, maar met Microsoft Silverlight heb ik een probleem. Als ik er iets in afspeel blijft het geluid steeds hangen. Hij speelt steets het geluid van het eerste frame af, dus het klint als een hik. Het beeld in het filmpje wordt goed afgespeed, maar het geluid blijft hangen van de eerste frame, dus het geluid van de eerste frame hoor je steeds tijdens het afspelen van het filmpje. Ik gebruik internet explorer 8 om mijn Silverlght filmpjes in af te spelen.

Ik heb nu de nieuwste driver (ver 7.12.8.1777) voor windows 7 64bit er op staan. De vorige windows 7 64 bit driver had dit probleem ook. Ik heb ook de nieuste versie van Microsoft Silverlight er op geinstaleerd staan. Bij de beta van versie 4 doet hij het ook. ( mijn onbourd geluidskaart had dit probleem niet.)

Ik heb verder dit in mijn pc zitten.
Intel i7 Extreme 975
Corsair XMS3 CM3X2G1600C8 2gb 3x dus 6gb geheugen
Asus P6T Deluxe V2
NVIDIA GeForce GTX 285 2gb 1.96.34 (ouderen werkte het ook niet goed )
Windows 7 ultimate 64 bit

Ik hoop dat er voor dit probleem een oplossing is, want verder werkt de kaart prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een echt lastig probleem te pakken.

Met Windows 7 64-bit werken nog niet alle drivers even goed.
Ik neem aan dat het geluid met andere programma's altijd goed is?
Het zit waarschijnlijk ergens niet goed tussen Silverlight en de driver van de Xonar.
Dus nog een paar maanden extra wachten op een update kan ook nog helpen.
Ik vraag me af of Silverlight wel helemaal verdwenen is, als het verwijderd is. Misschien blijft er iets achter?

Silverlight is helemaal .NET maar ik weet niet hoe het audio-pad van Silverlight loopt. Sorry dat ik niet verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
Silverlight en de optie GX in de Audio center van Xonar werken niet lekker samen. Als je de GX (voor EAX emulatie ed) uitzet, werkt de audio in silverlight waarschijnlijk wel naar behoren.
In ieder geval dit geldt voor de Xonar DX PCI-E kaart (probleem had ik ook een tijdje terug). Hoop dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-09 23:41
Ja dit is inderdaad de oplossing voor mijn probleem. Maakt het veel uit als je GX uitzet en waar kan je het zoal horen dat GX uit staat. Denk je dat dit probleem in nieuwe drivers wordt opgelost?
Decalies schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:46:
Silverlight en de optie GX in de Audio center van Xonar werken niet lekker samen. Als je de GX (voor EAX emulatie ed) uitzet, werkt de audio in silverlight waarschijnlijk wel naar behoren.
In ieder geval dit geldt voor de Xonar DX PCI-E kaart (probleem had ik ook een tijdje terug). Hoop dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
GX wordt gebruikt om EAX (van Creative) te emuleren. Dus als GX uitstaat heb je niet de optie EAX in spellen. Ik geloof niet dat dit snel verholpen wordt door een driver update, aangezien dit al een aantal jaren speelt, als ik me goed herinner.

PS Sorry, dat ik niet eerder reageerde - op het moment geen standaard toegang tot internet.