Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virtueel Bluetooth Headset/Carkit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag wat ringtones opnemen van een mobiele telefoon, maar dit zijn ingeprogrammeerde ringtones die je niet met een file transfer over kan plaatsen. Ik zat te denken of er anders niet ergens software zou zijn die een virtueel Bluetooth headset of carkit kan simuleren en ik dan zo met de PC het geluid van de telefoon op kan nemen.

Ik heb al globaal wat zitten zoeken op Google, maar kom nergens op uit. Misschien zoek ik verkeerd.
Iemand enig idee?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Is het niet makkelijker om te proberen in het filesystem te komen, bij Sony Ericssons is dit prima te doen.

En anders even Googlen of iemand ze al niet eens heeft overgezet of nagemaakt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
waarschijnlijk kun je deze niet kopieren omdat er auteursrechten op zitten!
Het lijkt me dan ook niet echt de bedoeling om deze te gaan opnemen...

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Sagem, dus die rare Fransen :)
Die telefoon zelf al werkt heel vreemd. Om de toetsen te blokkeren druk je eerst * en dan Menu i.p.v. andersom zoals bij Nokia.

In elk geval, wanneer ik in Bluetooth mode verbinding maak met m'n PC (Windows 7), kan ik niet in het filesystem komen. Hij staat wel tussen mijn Devices en ik zie hem ook staan onder My Computer, maar dat is enkel een shortcut die niet lijkt te linken/reageren.

Bedankt voor de reactie. Ik denk dat Sagem te obscuur is dat er iemand is die het na zou willen maken. Ik moet specifiek de alarmtune hebben (ontzettend quirky maar grappig) maar een eerder zoektoch op Google ernaar "Funny Wakeup" bracht me op niets uit.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Is het niet mogelijk om van de Sagem naar een andere telefoon te sturen? Eventueel kopieren naar een geheugenkaartje en die in je computer drukken.

En heel zeker dat de juiste drivers en programma's wel geïnstalleerd zijn, de standaard W7 bluetooth is niet je van het, misschien eens BlueSoleil installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Kopiëren naar een ander telefoon was inderdaad ook mijn eerste ingeving. Helaas toont de media speler niet de ringtones en krijg je bij het selecteren van de ringtones ook geen andere opties tot je beschikking.

Om eerlijk te zijn kon ik voor de Sagem geen software of tools vinden zoals ze bij Nokia hebben enzo. Ik ga wel even op zoek naar die BlueSoleil.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb getracht BlueSoleil te installeren, maar er wordt dan een Bluetooth device toegevoegd die op één of ander manier ervoor zorgt dat ik niet bij m'n Printers & Devices kan komen. Als ik het open, blijft het scherm laden. Maar zelfs na een half uur gebeurde er niets.

Niet dat het veel uitmaakt denk ik, want volgens de support list van BlueSoleil wordt Sagem niet ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Als laatste redmiddel denk ik dat ik een handsfree set ga halen en het oordorpje vervang met een tulpstekker, zodat ik het zo op de computer kan opnemen. Nu alleen hopen dat de ringtone en het alarm ook te horen zijn via het oordopje i.p.v. de telefoon zelf :)

Mocht iemand zich geroepen voelen om me te helpen en rond te zoeken naar inderdaad replicas of rips op internet, het gaat om een Sagem my411Xi en de ringtone "Afro" en het alarm-melodie "Wake up".

Ik doe er misschien veel moeite voor, maar het is voor m'n vriendin die gek was op haar Sagem toontjes maar nu een Nokia heeft.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik weet wel dat het niet perfect is maar waarom neem je het niet gewoon met een microfoon op? Een telefoon geeft \toch geen hifigeluid en een hoge bitrate zullen die toontjes ook niet hebben. Waarschijnlijk vind je vriendin dat goed genoeg.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Marzman schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:39:
Ik weet wel dat het niet perfect is maar waarom neem je het niet gewoon met een microfoon op? Een telefoon geeft \toch geen hifigeluid en een hoge bitrate zullen die toontjes ook niet hebben. Waarschijnlijk vind je vriendin dat goed genoeg.
doe ik ook altijd. meestal ringtonesite onder preview gelul er door (ranktones.nl) en opnemen maar

Iperf

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Misschien een domme suggestie, maar al overwogen contact op te nemen met Sagem en te vragen of ze je de ringtones/wekkers toe kunnen sturen?

Pagina: 1