Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

bestaat er speciale software voor (radio-tv) reseachers ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik ben bezig voor een lokale radiostation met een radioprogramma en ik zit nu in de "researchfase"
Ik ben eigenlijk op zoek daar software waarmee ik al mij informatie, ideeën etc op een overzichtelijke manier kan opslaan, erin kan zoeken e.d. en kan helpen om orde te houden in alle bronnen en bestanden die ik nu tegenkom of genereer.
Het is misschien een beetje vaag maar zal proberen uitleggen wat ik bedoel.
Ik wil op een externe schijf al mijn gevonden/gemaakte documenten, muziek, foto's, plaatjes, filmpjes, internet links, bronnenlijsten (b.v. boeken en tijdschriften) etc opslaan.
Dan wil ik als het waren alle bestanden voorzien van "tags" of "kernwoorden"
Ik wil eigenlijk net zoals hyperlinks kunnen koppelen naar andere bestanden of naar bepaalde gedeeltes in tekst documenten.
Dat ik b.v. als ik the ramblers intik een lijst met verwijzingen krijg naar alle data (docs, muziek etc) die ik daaraan heb gekoppeld, of dat nu muziek, foto's, word documenten e.d. zijn
Ik kom op mijn zoektocht zoveel informatie tegen en je legt natuurlijk regelmatig links/verbanden met andere informatie. Ik wil die later nog kunnen terugvinden want ik kan niet alles opslaan in mijn koppie :P
Voorbeeld: The ramblers hebben b.v. nog gewerkt met x en y, x en y hebben ook nog gewerkt met a en b. Van x, y, a, b heb ik de volgende filmpjes, muziek etc. Maar a heeft ook nog gewerkt met c en dat is weer interessant want c heeft weer een link met the ramblers. Enzovoort
Ik wil eigenlijk alles kunnen koppelen aan alles.
Maar ik wil wel fysiek alle bestanden hebben staan op een externe hd zodat ik op verschillende plaatsen kan werken.
En dat ik makkelijk later de muziek kan terug vinden en gebruiken in het radio programma.
Er zal vast wel iets van software bestaan die researches helpen in hun zoektocht lijkt me maar ik heb geen flauw idee hoe te zoeken.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, elke tip is welkom. _/-\o_