RPD met iPod Touch (poort 3389)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag met mijn iPod touch vanaf elk wifi netwerk waarmee ik verbonden ben waar dan ook kunnen inloggen op mijn laptop die thuis staat.
Ik heb al wat gevonden als mocha VNC software voor iPod touch.
Alleen moet ik hierbij poort 3389 openen. Hoe dit moet heb ik geen idee van, en dat is dus ook vooral mijn vraag aan jullie.
Als er nog een andere makkelijke manier is om te kunnen inloggen op mijn laptop met mijn iPod is dat ook goed.

Overige info:
iPod = 2G met 3.1.2 software en MET Jailbreak, dus apps downloaden is voor mij geen probleem
Laptop = Windows 7 ultimate 64bit versie
Router = een Thomson speedtouch, versie weet ik niet zo, kan ik wel opzoeken als het nodig is

Alvast bedankt voor je tijd en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07 10:11
Volgens mij moet je hiervoor gewoon de poort in je router openen. Dit is niet zo lastig.
Kijk even op http://portforward.com/ en klik daar je router aan en vervolgens VNC daar wordt het perfect uitgelegt 8)

zie net dat ze daar andere poorten weergeven voor VNC als dat jij zegt. Dat moet je dan even kijken welke precies moet. Maar het portforwarden zal hetzelfde werken!

[ Voor 28% gewijzigd door bartbrinkman op 05-03-2010 22:55 . Reden: toevoeginkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Je zult in ieder geval poort 3389 in je router moeten open zetten. Per type router werkt dit anders, maar volgens mij lijken de webinterfaces van speedtouch routers best wel op elkaar. Hier staat hoe het op een Speedtouch 545 moet. Mocht de webinterface van je router het er heel anders uitzien dan hier, google dan eens op "port forwarding speedtouch [insert typenummer]"

edit: net te laat :P

[ Voor 3% gewijzigd door accountabc op 05-03-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Voor de duidelijkheid:

RDC = Remote Desktop Protocol van Microsoft.

VNC = Virtual Network Computing, een open protocol.

VNC is standaard op 5900 te vinden, RDP op 3389.

Forwarden moet je op je Thomson doen, en je laptop moet aan staan. Ook moeten de poorten in je windoos firewall open staan. Als je VNC gebruikt, moet je dus ook een VNC server op je laptop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen ben ik benieuwd hoe je de 3389 poort moet openzetten, als iemand me daarbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:41:
Alleen ben ik benieuwd hoe je de 3389 poort moet openzetten, als iemand me daarbij kan helpen?
Het Grote Poortmappingsverhaal waarom zou dat een sticky zijn?

Maar als jij niet eens de moeite neemt op je router in te loggen en te kijken wat voor model het precies is kunnen wij je ook niet helpen hoor. :> :>

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:41:
heb je mijn post gelezen? Mocht je er met googlen niet uitkomen dan kunnen wij je zoals hierboven gezegd in ieder geval niet verder helpen zonder het typenummer van je router te weten. Meestal zit er op routers een sticker met het typenummer erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik had al een soortgelijk topic gelezen wat me een beetje in de war bracht.
Ik zal er morgen even naar kijken, lig nu in bed met iPod.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een ander programma voor gevonden dat makkelijker werkt (LogMeIn Ignition), daar hoef je alleen een account voor aan te maken en het is klaar.

Dus nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Edit: sorry voor de dubbelpost

btw: deze kan dicht/close/locked

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 20:54 ]

Pagina: 1