[Telfort Internet] Na aansluiting in centrale geen telefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Voor de opa van mijn vriendin heb ik recent ADSL van Telfort aangevraagd, ik heb bewust geen telefonie over internet genomen omdat de betreffende mensen op leeftijd zijn en dus redelijk afhankelijk zijn van de telefoon. Mooi bij KPN gelaten dus.

Vanmorgen hebben ze een brief ontvangen dat werkzaamheden in de centrale hebben plaatsgevonden en dat de lijn geschikt is gemaakt voor ADSL, vanaf 9 maart kunnen ze dit gaan gebruiken. Nu hebben ze echter sinds vanmorgen geen telefoonsignaal meer. Als ik het betreffende nummer met mijn mobiel bel hoor ik wel de normale overgangstoon, maar aan de andere kant (bij opa) gaat de telefoon niet over. Ze hebben daar ook geen kiestoon als ze de telefoon 'van de haak nemen.' Mijn vraag is nu, waar zou dit aan kunnen liggen. Het is helaas niet om de hoek dus ik kan een en ander niet testen.

Het eerste wat me binnen schoot is dat het toestel waarmee ze bellen, een sterk verouderd 'loop'-toestel, mogelijk niet goed werkt op de nieuwe lijn. Wie heeft er nog meer mogelijke oorzaken van dit ontstane probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaumaturgus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-02 05:05
Waarschinlijk een fout van de KPN monteur die de lijn gereedgemaakt heeft. Dit probleem zal gemeld moeten worden bij KPN. Die kunnen dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trema
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Trema

Het kost wat

Hetzelfde is mij ook overkomen. Ik heb toen het storingsnummer van KPN gebeld en nog dezelfde dag hebben ze een monteur naar de centrale gestuurd om het op te lossen. (Die belde mij vervolgens keurig vanuit de centrale op om te controleren (en te bevestigen) dat de telefoon het weer deed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
Ok, bedankt voor de snelle reacties, ik zal morgen de storingslijn van KPN bellen met de vraag om het op te lossen.

/update
KPN heeft de lijn gemeten en geeft aan dat hier geen problemen mee lijken te zijn. Ze geven echter wel aan dat 2 splitters worden gedetecteerd, echter er is geen splitter in huis geinstalleerd. Daar lijkt dus toch iets niet goed te zitten. Komende maandag komt een monteur langs, kosten zijn voor KPN als het probleem buiten huis ligt, kan haast niet anders lijkt me dan dat het buiten huis ligt. Binnen is immers niks veranderd...

[ Voor 65% gewijzigd door SierdW op 06-03-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:27
De telefoon zou kapot kunnen gaan..
Maar dat is nogal onwaarschijnlijk :P

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vermoedelijk is bij het aansluiten van de ADSL kruisdraden iets verkeerd aangesloten in centrale. Monteur kan dit meestal direct oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
Jim423 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:55:
De telefoon zou kapot kunnen gaan..
Maar dat is nogal onwaarschijnlijk :P
Ze hebben inmiddels al met twee andere telefoons getest, ook die telefoons hadden geen kiestoon. Telefoon lijkt me dus uitgesloten. We moeten het maar even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
Het wordt nog mooier in aanloop dat de monteur langskomt: Gisteren heeft een buurman van mijn opa nogmaals geprobeerd zijn nummer te draaien, en na een aantal keren overgaan werd er warempel opgenomen, door een wildvreemde. Lijkt dus inderdaad dat er iets niet helemaal goed is aangesloten.

/update
Probleem is opgelost, monteur heeft het probleem verholpen. Er kan weer worden gebeld. Wat nu de oorzaak is geweest weet ik helaas niet, zal morgen even informeren als ik de ADSL gereed maak voor gebruik...

[ Voor 27% gewijzigd door SierdW op 08-03-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:27
Verkeerd aangesloten/ingesteld in de centrale waarschijnlijk :P

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1