Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 16:11
Sinds een aantal weken wordt op zondagavond bij het uitzenden van buitenlandse series op Net5 een hd logo meegezonden. Dit bij Ziggo in Zoetermeer. Ik al naar informatie gezocht bij de SBS groep, Net5, Ziggo, bij google gezocht, verschillende gebruikersfora van kabelexploitanten.

Volgens mijn ontvanger (Humax irhd-5000c) is het beeld gewoon sd. Hebben meer mensen dit HD logo bij Net5? Of is er misschien iemand die meer informatie heeft over HD uitzendingen bij de SBS groep en met name bij Net5?

Groeten, Viktor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb het wel eens gezien maar nooit in HD ontvangen volgens mij. Er is toch één club in NL die het wel in HD doorgeeft?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:12

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

twixx schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:22:
Er is toch één club in NL die het wel in HD doorgeeft?
Caiway doet dat wel, ja...

[ Voor 75% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 05-03-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Uitzending is gewoon in SD. SD-Decoders zien ook de tekst HD onder het NET5 logo staan.

[ Voor 52% gewijzigd door Friedchicken op 10-03-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 16:03
Sterker nog, ik zie het logo ook wel eens voorbij komen bij Digitenne.

Digitenne is zeker weten geen High definition. Gewoon reclame denk ik.

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:40

Sa1

geen reclame hor, Net5 zendt de serie gewoon uit, dat ziggo het niet in HD doorgeeft omdat zij daar geen contracten over hebben met Net5, daar gaan ze niet specifiek 2 verschillende uitzendingen voor draaien.

Caiway stuurt het wel keurig in HD door. Uiteindelijk zal ziggo dit ook gaan doen.

Wat ik gekker vind is dat ik laatst in m'n beeld zag staan bij RTL4 "ook beschikbaar in HD", dat had ik nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
de RTL groep en de SBS groep bieden beide hun zenders aan in (geupscaled) HD. Ziggo doet hier niet aan mee, omdat Ziggo vind dat de consument niet apart hoort te betalen de volgende stap in TV-land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Ik heb UPC en zie dezelfde logo's. Die logo's worden bij iedereen dus in beeld gezet, ongeacht of het wel of niet HD is.n SBS6, Veronica en Net 5 worden bij UPC nog niet in HD aangeboden, maar toch zie ik een HD logo bij "Lost" op Net5 staan.

RTL 4, 5, 7 en 8 worden inmiddels via UPC wel in HD aangeboden, wanneer daar het HD logo in beeld staat (bijvoorbeeld bij CSI en Bones) is het beeld ook echt HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 16:11
Oke, dankjulliewel.
Ik vind het maar jammer dat het zo lang duurt voor Ziggo RTL en de SBS groep in HD uitzendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Athome schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:31:
de RTL groep en de SBS groep bieden beide hun zenders aan in (geupscaled) HD. Ziggo doet hier niet aan mee, omdat Ziggo vind dat de consument niet apart hoort te betalen de volgende stap in TV-land
Dat vind ik een goed standpunt. Wel gek dat ik nu 3,95 betaal voor een HD pakket.
Eigenlijk zou ik liever voor de content of het thema betalen dan voor de transporttechniek. Ik kijk wel liever HD zenders dan ouderwetse SD uitzendingen.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
De zenders in dat HD pakket zouden compleet HD moeten zijn hebben ook een andere programmering dan de SD variant van die zenders. RTL en SBS bieden de exacte zelfde programmering op HD als in SD. Simulcasting heet dat, geloof ik. De publieke omroepen doen dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:51

Sorcerer8472

Mens sana?

Athome schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:31:
Indirect betaalt de consument natuurlijk altijd. Ziggo wil wel een éénmalige vergoeding betalen voor de investeringen van de omroepen, maar niet continu meer... op zich ook wel logisch; toen we naar breedbeeld gingen gebeurde dat ook niet terwijl er wel soortgelijke investeringen voor nodig waren.

De onderhandelingen lopen nog steeds trouwens. In de maanden april/mei hoeven we niks te verwachten waarschijnlijk. Zie ook deze site:
http://www.totaaltv.nl/index.php?action=nieuws&id=3030

Overigens ga ik niet extra betalen om te kunnen kijken naar zenders die 90% van alle primetime materiaal als upscaled HD uitzenden en dan ook nog eens om de 20 minuten dik 5 minuten reclame hebben. Voor reclameloze kwaliteitszenders in HD heb ik echter wel geld over... maarja.

Offtopic: Eigenlijk zouden ze een RTL4-zender moeten hebben zónder reclame maar wel met dezelfde inhoud. En dan geen RTL Lounge, want da's gewoon een slap aftreksel. Eerder zoiets als Film1. Maarja... :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:59:
[...]

Nog sterker, ik heb het ook voorbij zien komen en kijk analoog...
Dit is een manier van de RTL en SBS groep om ervoor te zorgen dat jij en ik gaan bellen met je (kabel) aanbieder om zo wellicht ervoor te zorgen dat de maatschappijen contracten aangaan en ook de zender in HD gaan leveren. Er zullen vast genoeg mensen zijn die nu denken HD te kijken met hun analoge tv, digitenne of sd ontvanger :X
Pagina: 1