Toon posts:

Korte vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers!,

Sinds kort overkomt het mij wel eens dat mijn computer ineens zonder voor mij duidelijke redenen tijdelijk vastloopt. Het beeld staat dan stil en ik kan mijn muis niet meer bewegen en het geluid gaat als het ware vertraagd stotteren. Vervolgens functioneert hij weer prima in een paar seconden, dit varieert grofweg van twee tot tien seconden.

Wat ik me echter afvraag is waar dit wordt veroorzaakt en hoe ik het op kan lossen. Ik heb het hier bij videokaarten&beeldschermen geplaatst omdat ik wel vaker problemen heb gehad met mijn videokaart maar zover ik weet kan het probleem ook ergens anders liggen. De problemen bij mijn grafische kaart hadden te maken met oververhitting.

Wel heb ik laatst mijn pc nog een beetje aangepast met wat nieuwe onderdelen, misschien dat dit er iets mee te maken heeft. Hieronder staan de specs van mijn pc met achter alle pas toegevoegde onderdelen een sterretje.

Amd Phenom II x4 940 BE
4x1gb Ocz reaper 1150mhz ddr2
Gigabyte MA790x-UD3P *
Nvidia geforce xfx gtx 260 Black edition
Corsair H50 cpu cooler *
Hiper type M 630 Watt
1tb samsung HDD
2x 500gb HDD in raid 0 *
Windows 7 enterprise 64 bit

Ik hoop jullie zo genoeg informatie te hebben gegeven en natuurlijk alvast bedankt voor alle hulp! :)

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:11
Ik heb hetzelfde probleem waarbij de muis voor enkele seconden hapert. Als het eenmaal begint loopt het systeem redelijk vaak daarna vast zodat een harde reset nodig is. Dit kwam voor nadat ik geupgrade was van Vista Ultimate 32bits naar Windows 7 Professional 64 bit. Voorheen nooit problemen (ook niet met Ubuntu 9.04 64 bits) Verder heb ik ook een NVidia kaart (8800 GTS). Aangezien er hardwarematig niets gewijzigd is, vermoed ik dat het in mijn geval een driver issue is (195.21.van NVidia schijnt problemen te hebben). Hier valt denk ik verder weinig aan te doen behalve afwachten totdat het opgelost is. Ik zit er wel aan te denken om de videokaart te vervangen door een ATI.

Verwijderd

Uw qaudcore proccesor ondersteunt maar geheugen tot 1066 in xp en vista 32 lijdt dit niet tot problemen maar in win7 64x wel dit om dat het op een andere manier aangesproken wordt waardoor er soort van kleinere stottering verkregen wordt dit heeft te maken met het cominucatie van diverse onderdelen in uw pc

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Heden mdmuis, wel een gehoord van normaal Nederlands en punten, komma's etc.?

Ontopic: misschien de volgende keer even in je eventviewer kijken of daar iets boeiends in staat.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, het is mij alleen nu nog niet precies duidelijk waar het probleem hem nou precies zit.
Het probleem lijkt wel steeds erger te worden en ik blijf toch met een wantrouwig oog naar mijn grafische kaart kijken die sowieso al vaak genoeg voor problemen zorgt.

Vandaar de vraag, zal dit probleem nou opgelost zijn als ik een andere grafische kaart koop of ligt het probleem toch bij mijn geheugen of bij windows 7 64 bit?

Heb wel gelezen over mensen met dezelfde problemen met windows 7 64bit maar daar ging het volgens mij toch om korte vastlopers en hier duurt het tegenwoordig toch wel steeds erg lang. Ik kan helemaal niks meer doen onder de vastlopers en alleen als ik een filmpje kijk ofzo gaat die door maar dan echt 10 keer trager dan de bedoeling is waarbij maar enkele frame's te zien zijn en het geluid als het ware wordt uitgerekt.

Ik heb nou al 3 keer in een half uur gereset omdat hij steeds sneller achter elkaar vast ging lopen en dit wordt erg vervelend, het probleem blijft terugkomen en steeds sneller en heviger.

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-02 11:59
Ik heb dit ook soms en dit komt door dat hij z'n netwerk verbinding verliest

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou er inderdaad iets mee te maken kunnen hebben, dat wil bij mij namelijk de laatste tijd nog wel eens gebeuren. Kwam ik laatst achter toen ik op google maps zat, om de 20 seconden ofzo viel mijn verbinding weg.

Even kijken of ik hier wat mee kan, bedankt in ieder geval!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt keejoz, het verliezen van de netwerk verbinding blijkt inderdaad het probleem te zijn.
Dan rest mij echter nog één vraag, hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
Je computer met een kabel aansluiten mocht dit nog niet het geval zijn is de makkelijkste oplossing.
Draadloos heb ik weinig verstand van dus daar hou ik me mond maar over dicht :P

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer is reeds al met een kabel aangesloten. Via mijn linksys wrt54g kom ik zo aan mijn internet. Zou het probleem dan bij de router kunnen liggen? Want ik heb zelf erg weinig verstand op dit gebied.
Pagina: 1