Toon posts:

[Migratie] RedHat 6.2 naar FreeBSD 4.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heee,

Ik even een paar vraagjes. Op mijn servertje draaide tot nu toe RedHat 6.2. Nu wil ik graag FreeBSD gaan draaien. Zijn er nu nog speciale dingen waar ik op moet letten?

Ik wil natuurlijk zo min mogelijk 'downtime' Kan ik bepaalde configuratie files overzetten? Er draaien ook enkele websites van gebruikers op die server, het liefst wil ik die 1 op 1 kopieren kan dat?

Dit zijn de services die ik nu draai en die straks (onder FreeBSD) ook moeten draaien.

Mail/WWW(met PHP)/DNS/FTP/SSH/MySQL

Kunnen hier problemen ontstaan? Alvast bedankt.

Groeten,
Marco.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Het goeie nieuws is dat zowel jouw services als hardware het goed zal doen onder freebsd.

MAAR!

freebsd!=linux wat inhoudt dat sommige dingen op een andere plaats staan en er door heel het systeem een andere soort redenatie is die je je eigen moet maken.

Als het kan probeer het eerst eens te testen hoe het gaat met bv netwerk config etc.

Maar ik denk in jouw geval laat gewoon RH draaien... tenslotte if it ain't broke don't fix it!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 maart 2001 13:32 schreef it0 het volgende:

Maar ik denk in jouw geval laat gewoon RH draaien... tenslotte if it ain't broke don't fix it!
Daar zit wel een kern van waarheid in maar ik word zo langzamerhand een beetje beroerd van RedHat. Telkens weer dat gezeik met library`s die niet goed geinstalleerd zijn en dependency`s die niet goed staan :r enz. Ik las ook dat FreeBSD een stuk sneller en veiliger is?

Wat voor mij het belangrijkste is: Een systeem dat ik maar 1 keer hoef te configureren en daarna moet het gewoon werken zonder problemen. Wat ook belangrijk is dat er standaard niet zoveel rotzooi word geinstalleerd. Ik weet van 25% van de pakketen onder RedHat niet wat ze doen, laat staan of ze wel nuttig zijn ;) Weghalen kan dan niet want dan begint die weer over die dependency`s AARRGGHH |:(

Verwijderd

Als je een goed systeem wilt opbouwen vanaf de grond en je wilt geen (!) overbodige meuk erop: www.openbsd.org

Kijk daar eens rustig rond en kijk vooral bij de Packages enzo. Packages kun je makkelijk installeren met pkg_add b.v.. En als er iets mist, begint ie vanzelf te mekkeren.

Hopelijk heb je hier wat aan.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op vrijdag 09 maart 2001 06:58 schreef 787B het volgende:
Als je een goed systeem wilt opbouwen vanaf de grond en je wilt geen (!) overbodige meuk erop: www.openbsd.org

Kijk daar eens rustig rond en kijk vooral bij de Packages enzo. Packages kun je makkelijk installeren met pkg_add b.v.. En als er iets mist, begint ie vanzelf te mekkeren.

Hopelijk heb je hier wat aan.
OpenBSD is natuurlijk secure, maar FreeBSD komt ook hard in de richting. en ik heb het idee dat het voor 't webserver gedoe toch net wat sneller is.