Hey Luitjes!
Ik ben net begonnen met wat te knooien in VB.NET en ik loop nu tegen het volgende aan.
Ik heb een datagridview gemaakt met daarin een combobox, en die combobox moet gevuld worden met items uit een tabel genaamd pallets. De tabel heeft de volgende velden: ID, pallet_type , pallet_tarra.
De bedoeling is dat pallet_type weergegeven wordt in de combobox in de datagrid, en dat de waarde pallet_tarra wordt. Dit krijg ik niet voor elkaar. Op dit moment is de waarde hetzelfde als wat hij laat zien in de combobox bv: h1 pallet - h1 pallet. Wat ik wil is h1 pallet - 18 kg. Dit om later het netto gewicht uit te kunnen rekenen.
Ook wil ik iets van een autonummering in de datagridview. Kan dit??
Alvast bedankt!
Gr Rob.
Ik ben net begonnen met wat te knooien in VB.NET en ik loop nu tegen het volgende aan.
Ik heb een datagridview gemaakt met daarin een combobox, en die combobox moet gevuld worden met items uit een tabel genaamd pallets. De tabel heeft de volgende velden: ID, pallet_type , pallet_tarra.
De bedoeling is dat pallet_type weergegeven wordt in de combobox in de datagrid, en dat de waarde pallet_tarra wordt. Dit krijg ik niet voor elkaar. Op dit moment is de waarde hetzelfde als wat hij laat zien in de combobox bv: h1 pallet - h1 pallet. Wat ik wil is h1 pallet - 18 kg. Dit om later het netto gewicht uit te kunnen rekenen.
Ook wil ik iets van een autonummering in de datagridview. Kan dit??
Alvast bedankt!
Gr Rob.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| Dim palletds As New DataSet Dim palletsql As String Dim i As Integer palletsql = "Select * from pallets" connection = New OleDbConnection(connetionString) Try connection.Open() oledbAdapter = New OleDbDataAdapter(palletsql, connection) oledbAdapter.Fill(palletds, "pallets") oledbAdapter.Dispose() connection.Close() Dim colpalsoort As New DataGridViewComboBoxColumn() colpalsoort.DataPropertyName = "palsoort" colpalsoort.HeaderText = "Pallet" colpalsoort.Name = "palsoort" colpalsoort.ReadOnly = False colpalsoort.Visible = True colpalsoort.Width = 85 For i = 0 To palletds.Tables(0).Rows.Count - 1 colpalsoort.Items.Add(palletds.Tables(0).Rows(i).Item("pallet_type")) Next DataGridView1.Columns.Add(colpalsoort) Catch ex As Exception MsgBox("Can not open connection ! ") End Try |