Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen omtrent recessiemaatregelen in de fiscale branche bij:
- PwC
- KPMG Meijburg & Co
- Ernst & Young
- Deloitte

Het is bekend dat veel kantoren inmiddels vacaturestops hebben, maar mijn vraag is met name wat de recessie betekent voor de zittende werknemers. Is er sprake van loonbevriezing, gedwongen ontslagenen, etc.? Wat vinden jullie zelf van de oplossingen van de werkgever?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 17:36 ]

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:22
De bovenstaande zijn natuurlijk hoofdzakelijk accountantskantoren met daarbij uiteraard een fiscale afdeling. Verder weet ik dat in het noorden zeer beperkt wordt aangenomen door deze 4 en er ook gedwongen ontslagen zijn gevallen.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik weet dat Deloitte mensen verplicht vakantie op heeft laten nemen vorig jaar, maar verder.. ?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Van 2 mensen weet ik dat ze zijn overgeplaatst naar de andere takken binnen het bedrijf, ze zitten natuurlijk niet enkel op fiscaal gebied (eigelijk hoofdzakelijk accountancy). De doorstroom van de lagen gaat nu ook vertraagt, 2 van ons vaste team blijven een jaartje langer voordat ze doorgaan naar de grotere ondernemingen.

En wat ik er van vind.. tja recessie, wat moeten ze anders doen? Andere bedrijven doen niet echt anders (veel bedrijven hebben enkel de inflatie als salarissteiging toegekend, waar het de jaren ervoor veelal het dubbele was).

[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 05-03-2010 18:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

- verplicht vakantiedagen opnemen
- overuren verplicht laten opnemen
- salarisverhoging gemaximeerd op 1%
- veel kritischer aannamebeleid
- afscheid nemen van een aantal mensen

Bovenstaande geldt met name voor de audit- en adviespraktijk, fiscaal weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet van een specifiek fiscaal kantoor dat er onverwachte ontslagen vallen, ook onder goed functionerende mensen. HRM intimideert deze mensen tot het tekenen van een contract 'met wederzijds goedvinden'. Men mag dan een aantal maanden in dienst blijven, eventueel met een contante uitbetaling.

Van andere fiscale kantoren heb ik nog niet gehoord dat men zo te werk gaat. Wel weet ik dat er af en toe mensen worden weggestuurd. Ik ben dan ook erg benieuwd naar hoe vaak dit gebeurt, omdat ik rondkijk om te solliciteren bij een big 4 tax kantoor.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 16:31 ]

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 07:24
Vriend van me loopt juist een sollicitatie traject bij een van de genoemde kantoren, dus volledige stop vacaturestop denk ik niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Gizzy op 08-03-2010 16:17 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 11:35

pinodambini

Dr. Z. Vago

Bij Deloitte was het:

- Verplicht vakantiedagen kopen
- Verplicht overuren opnemen (maximaal 2 weken meenemen naar het nieuwe jaar)
- Maximaal 8% salarisverhoging ipv 20%
- Vacaturestop tot vorig boekjaar. Zijn nu weer volop vacatures

[ Voor 15% gewijzigd door pinodambini op 08-03-2010 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde zonet dat er een ontslagronde aan de gang is bij Deloitte

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 11:35

pinodambini

Dr. Z. Vago

Iig bij ICT niet, bij welk bedrijfsonderdeel dat wel zou zijn is bij mij niet bekend.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de fiscale tak (ik hoorde het gisteren)
Pagina: 1