Medion notebook onrepareerbaar. Restwaarde accepteren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
Mijn medion laptop was kapot en ik heb deze opgestuurd. Bij eerder contact met de helpdesk was er feitelijk sprake van dat ik een nieuwe laptop zou toegestuurd krijgen. Na ongeveer een maand kreeg ik deze email:

Helaas is uw notebook niet meer te repareren. Wij bieden u dan ook creditatie van de restwaarde aan.
Om deze te berekenen hebben we een kopie van de kassabon nodig.
Voor de creditatie verder af te ronden hebben we ook de volgende gegevens nodig:
Naam van de rekeninghouder, het bankrekeningnummer en welke bank de rekening loopt.

Moet ik dit accepteren? De laptop is pas 2 jaar oud en er zit in totaal 3 jaar garantie op. Wat kan ik eisen? Kan ik een gelijkwaardige laptop eisen of het complete aankoopbedrag van €699-? Hoe is dit (wettelijk) geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Doorgaans zou ik zeggen dat je recht heb op een gelijkwaardig vervangend alternatief, afgezien van dat is Medion wel een bedrijf dat zijn aftersales gebeuren op orde heeft en ze normaliter nooit moeilijk doen over reparaties en er een uitstekende service opna houden (uitzonderingen daargelaten). En daarmee probeer ik aan te geven dat ze dit voorstel niet uit de lucht grijpen.

Maar ik zou toch aandringen op een vervangend exemplaar, daar de garantietermijn van 3 jaar nog niet verstreken is.

edit: miss even handig om te vermelden wat de restwaarde nog is

[ Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 05-03-2010 14:59 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

restwaarde lijkt me sowieso niet acceptabel als de garantie nog niet verstreken is. ik zou denk ik vooral een nieuwe willen hebben maar complete aankoopbedrag zou ook kunnen.

De wet hieromtrend ken ik echter niet.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05

Edd

Als ik jou was zou ik eerst maar eens achterhalen waarom je geen nieuwe laptop krijgt, want dat is je klaarblijkelijk toegezegd. Daarnaast zou ik dan ook eens informeren wat van hun kant een schatting is van de restwaarde, o.b.v. hun eigen adviesprijs.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Of en nieuw exemplaar eisen dat nu ongeveer 500 waard is. Heb je een beter apparaat, dat weer 3 jaar mee moet kunnen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
Oke bedankt voor de suggesties tot nu toe. Ik heb de bon per email toegestuurd met daarbij de vraag hoeveel ik terug zou kunnen krijgen.

Word vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Als je dat bedrag weet is het wellicht ook handig om even te vermelden wat er allemaal in je laptop zit. Wie weet kun je voor de restwaaarde alsnog een gelijkwaardige/betere notebook kopen. Dat laatste is dan gen slechte optie. Is het minder, ja, dan natuurlijk klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 08:27
dat zou ik ook doen en sowieso bluffen met dat je het hier niet bi laat zitten

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:37
Als zij 3 jaar garantie geven, en zij kunnen het niet repareren of vervangen, dan zou ik zeggen dat je of het volledige aankoop bedrag moet terug krijgen of een vervangende en minstens vergelijkbare laptop. Maar zoals Genetx zegt is het op zich wel handig af te wachten wat zij willen crediteren. In 2 jaar is er veel veranderd en misschien kan je met een gedeeltelijke credit wel een betere laptop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
Heb inmiddels volgende bericht teruggehad:

Geachte heer/mevrouw Huppeldepup

Uw klantnummer is -. Gelieve dit nummer altijd op eventuele correspondentie te vermelden.

De restwaarde van uw notebook is 450,- euro. Hierbij is rekenening gehouden met uw history van uw notebook. Graag zpiden wij uw akkoord en bankgegevens ontvangen zodat wij het voor u in orde kunnen maken.

--

€450- is volgens hun de laptop dus waard na 2 jaar. Het gaat trouwens om een MD 96630. Linkje naar reclamepagina met specs.

Belangrijkste specs:

Aantrekkelijke multimediamogelijkheden -
Authentieke Windows Vista® Home Premium
Krachtige prestaties - Intel® Pentium®
dual-coreprocessor T2330
(1.6 GHz, 1MB L2 Cache, FSB 533 MHz)
Groot 3 GB werkgeheugen
Grafische kaart - NVIDIA® GeForce® 9300M G
Communicatie zonder grenzen -
geïntegreerde VGA webcam met microfoon
160 GB opslagcapaciteit

Wat zouden jullie doen? Aanbod accepteren of bezwaar maken en waarschijnlijk een ander type toegestuurd krijgen?. Ik weet alleen niet welk type dat dan wel mag wezen. Eigenlijk heb ik ook niet veel trek meer in een andere Medion na dit voorval maarja.

Is het aanbod redelijk?

[ Voor 16% gewijzigd door Baudu op 08-03-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:44
Hmm..

Kwestie van een optelsom denk ik. €450 + 2 jaar afschrijving = € xxx
Ligt er natuurlijk net aan wat jij persoonlijk denkt af te schrijven per jaar.

En dan kijken wat je voor dat geld kan kopen. Of gaan touwtrekken ,en over twee maanden, of nog steeds geen laptop hebben of een model wat minder kan dan bovenstaande optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Dat lijkt me heel redelijk !

Voor dat geld koop je:

1) Fujitsu Siemens laptop met 8400M nvidia kaartje, Intel Core 2 Duo Mobile T6570, 2GB, GBIT lan & Windows 7. Hij is wel 35 euro boven je budget van 450.

pricewatch: Fujitsu Esprimo Mobile V6555

2) Toshiba Satellite Pro A300D-161, 2Ghz dual core, 2GB, GBit, Firewire ...Radeon mobility 3650 woei!
Minder dan je budget, maar wel +- even snel op cpu gebied en beter op de rest.

pricewatch: Toshiba Satellite Pro A300D-161

Kortom, niet over nadenken. Kan je meteen van een B-merk naar een A-merk laptop. Die Toshiba 300 serie raad ik al 2 jaar aan al mn vrienden en kenissen aan. En allemaal 0 problemen, vlot, goedkoop, degelijk.
Fujitsu siemens is ook een stuk degelijker dan Medion..kortom...++ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:54
Lijkt mij een mooi aanbod, je komt uit met een betere laptop, even in de pricewatch kijken zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topic krijgt een move richting Shopping Forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou het inderdaad doen, het alternatief is moeilijk doen voor een vervangend product terwijl je nu een veel snellere koopt van een beter merk. Beetje geld bijleggen eventueel en je hebt een mooie laptop met weer 2-3 jaar nieuwe garantie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
Hmm ja ik begin het ook in te zien dat akkoord gaan misschien wel het beste is. Om nu weer 3 jaar met een medion laptop te zitten... zonder garantie... euh nee dat gaat niet goed komen.

Bedankt voor jullie hulp!

En voor diegenen die dat interessant vinden. Ik denk dat ik er deze: pricewatch: Asus UL50AT-XX020X laptop voor koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Je kan bijna geen slechtere koop doen als je huidige laptop je goed beviel ?? Hoe kom je er bij vraag ik me af...

Ten eerste is de CPU flink trager dan je huidige...en ten tweede, je videokaart is ook een stuk trager?
Hij weegt 2.3 kilo - niet echt weinig. Heeft een regulier 15" scherm met standaard resolutie.

Kortom, ik vind de laptop helemaal niks bijzonders. De twee laptops die ik eerder noemde voor 200 euro minder (!) hebben superieure specificaties. Niet alleen t.o.v. je huidige medion maar ook t.o.v. de asus die je nu noemt....

Ik neem tenminste aan dat je er niet op achter uit wil gaan EN meer geld uitgeven dan 450 euro. Ik begrijp dus even helemaal niets er van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:12
majic schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:45:
Je kan bijna geen slechtere koop doen als je huidige laptop je goed beviel ?? Hoe kom je er bij vraag ik me af...

Ten eerste is de CPU flink trager dan je huidige...en ten tweede, je videokaart is ook een stuk trager?
Hij weegt 2.3 kilo - niet echt weinig. Heeft een regulier 15" scherm met standaard resolutie.

Kortom, ik vind de laptop helemaal niks bijzonders. De twee laptops die ik eerder noemde voor 200 euro minder (!) hebben superieure specificaties. Niet alleen t.o.v. je huidige medion maar ook t.o.v. de asus die je nu noemt....

Ik neem tenminste aan dat je er niet op achter uit wil gaan EN meer geld uitgeven dan 450 euro. Ik begrijp dus even helemaal niets er van :)
Ik begrijp jou niet helemaal, die Asus is kwalitatief een hele andere klasse. Tevens zijn jouw opties 2,8 kg en de Asus 2.3 kg, dat is voor onderweg een heel groot verschil en een grote afweging. De schermresolutie van jouw opties zijn tevens inferieur (1280x800). De SU7300 is tevens een prima CPU en levert ook nog eens 10 uur accuduur op, dat kun je met die van jou wel vergeten. Kortom je vergelijkt appels met peren.

Maar ik zou eigenlijk liever een nieuwe proberen af te dwingen bij Medion, ze zijn toch verplicht om ofwel een reparatie ofwel een werkend alternatief te bieden. Als je nu een nieuwe Medion krijgt ga je er ongetwijfeld ook op vooruit en heb je weer 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Frankpaul,

Ik baseer mijn advies op zijn huidige laptop. Ik neem aan dat je op geen enkel punt minder wil presteren dan wat je al hebt (anders zou hij niet zo zwaar tillen dat ze zn laptop niet willen repareren/vervangen voor iets gelijkwaardigs).

- 1280x800 is meestal véél fijner dan 1366x768. De simpele reden is dat veel websites in de hoogte beperkt zijn, _niet_ in de breedte - 1366x768 is een gehypte onpraktische resolutie behalve voor filmkijken wellicht.

- Op gebied van constructie zijn de Toshiba en de Fujitsu goed, deze asus zeer goed. Hoe dan ook allemaal beter dan zijn huidige medion laptop en van hoog niveau. Zeker geen acer oid.

-De asus heeft een HD4500 videokaart. Zijn huidige laptop een Nvidia 9300M. Flinke stap terug, waarom? De twee laptops die ik aankaart (elk 450-490 euro) bieden krachtige videokaarten, beter dan wat hij gewend is.

-De Asus heeft een SU7300 CPU. Leuk ding, maar slechter dan wat hij al had. En een stuk minder performant dan de processoren die ik noem in m'n voorbeelden.

+ De asus heeft 10 uur accuduur. Heel fraai, maar dat hebben simpele netbookjes ook. De topicstarter had met zijn oude laptop ook geen briljante accuduur (verre van), noch te kennen gegeven dat belangrijk te vinden.

Uitgaande van zijn huidige laptop zijn de laptops die ik noem goedkope, krachtige en kwalitatief hoogstaande ontwerpen waar je allround van alles mee kunt. De asus is een reislaptop waar je geen games op kunt draaien en geen serieuzere cpu-afhankelijke applicaties. Het gewicht - 2.3 vs 2.7 kilo - is irrelevant. Het is beide 'niet licht', en niet iets waar je de hele dag mee in de trein gaat zitten (waar de 12 uur accu wel toe uitnodigt). Licht is 1.5 kilo of minder, normaal = 2 a 3 kilo.

Kortom, de asus is gewoon een slechte koop tenzij accuduur het enige belangrijke punt is (maar dan vraag ik me serieus af waarom hij in hemelsnaam zijn huidige medion laptop heeft gekozen ooit). Er zijn dan ook interessantere alternatieven denkbaar met iets minder accuduur maar betere GPU.

My $0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
Je hebt helemaal gelijk majic. Maar ik had ook nog helemaal niet goed gekeken eigenlijk. Ik had alleen maar naar de Bluetooth en andere dingetjes gekeken.

Ik wil een zo snel mogelijke laptop videokaart en CPU. Liefst Asus omdat ik denk dat dit een van de betere merken is. Max. Budget €650-€700

Maar ik zal ook eens op Toshiba en Fujitsu zoeken.

En waarom die Medion? Was goedkoop en snel (voor 2 jaar terug dan he). En ik heb nog een desktop staan van Medion die er maar niet mee wil stoppen (8 jaar oud). Had wel goede ervaring met Medion. Nja had dan he. Medion is wel oké maar soms zitten er flut producten tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
frankpaul1 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:16:
[...]

Maar ik zou eigenlijk liever een nieuwe proberen af te dwingen bij Medion, ze zijn toch verplicht om ofwel een reparatie ofwel een werkend alternatief te bieden. Als je nu een nieuwe Medion krijgt ga je er ongetwijfeld ook op vooruit en heb je weer 3 jaar garantie.
Ik wil niet het risico lopen dat ze me een slechte andere laptop aansmeren. Waarschijnlijk gaan ze ook niet akkoord met een extra 3 jaar garantie. Wettelijk gezien zal dat wel zo zijn maar dan heb ik weer een hoop gezeur. Die tijd kan ik beter voor andere dingen gebruiken.

En nu kan ik zelf naar mijn huidige wensen (en die zijn alweer wat anders dan 2 jaar terug) een nieuwe laptop kopen.

Bedankt voor je commentaar iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Goed, ik blijf toch maar een beetje rondneuzen dan. Nu in het wat hogere prijssegment (al denk ik dat je heel weinig hoeft uit te geven voor een fraai apparaat).

€679 Beste CPU Core i5-520, ATI Mobility HD 5450, Win 7, 1366x768 LED
Dell Inspiron 1564

€699 All-round Core i3 330M / ATI Mobility HD5165, Win 7, 1366x768
pricewatch: Toshiba Satellite L500-1ZP

€699 Beste scherm + VGA Core duo P7350, ATI Mobility HD4670, eSATA, Firewire 400, Win Vista, 1680x1050
pricewatch: MSI GX623-474NL

€700 Beste Asus notebook : i3-350 en Ati Mobility HD5145, 1366x768, Win 7
pricewatch: Asus K52JK-SX019V

Sony zou ik heel ver van weg blijven. Niets dan problemen mee gehad (en ik ben zeker niet de enige helaas).
Alle laptops hebben 4GB ram (DDR3 of DDR2 - verschil is klein) en Win 7.

Samenvattend :
- De Dell heeft de beste cpu, maar de zwakste videokaart. En het is qua degelijkheid de zwakste van de set.
- De Toshiba bied de één na beste videokaart, goede cpu en is denk ik all-round het meest interessant.
- De MSI heeft de krachtigste videokaart en het enige high-res scherm (I like!) maar de zwakste cpu én Vista
- De Asus noem ik omdat het een populair merk is. Toch is het veruit de minste configuratie zonder echt sterk punt. De cpu is iets beter dan de Toshiba maar de videokaart een stuk trager.

Alle CPU's zijn véél sneller dan wat je had. Alle videokaarten zijn ook véél sneller dan wat je had. Als je veel met CPU intensieve applicaties gaat werken is de Dell de beste optie.Als je veel gaat gamen dan is de MSI veruit het interessantste, zeker met zijn HD scherm een genot om mee te werken.

De Toshiba bied een snelle cpu (i3) en de één na beste videokaart (verschilt weinig met de MSI). Dit zou denk ik mijn keuze zijn, alhoewel de msi met zijn HD scherm wel héél interessant ook is - jammer van de cpu.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit blijft natuurlijk wel het SF :) Hier hebben we het over het garantie deel of in dit geval over het restbedrag. Ik zou graag zien dat we de discussie hiertoe beperken en niet offtopic gaan over de specs van een nieuwe laptop. Hiervoor hebben we immers Complete Systemen & Laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica