Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H geen cool n quiet

Pagina: 1
Acties:

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H echter zou deze een cool n quiet (c1e/k8) functie moeten hebben. Maar deze kan ik nergens vinden. Mijn X2 240e processor blijft op 2800mhz staan.

Ik heb al op diverse fora's gezocht en ik kom dan wel screenshots tegen waarbij je het zou moeten instellen, maar bij mijn bios kan ik het niet vinden onder advanced settings.

Is er misschien iets wat ik over het hoofd zie? Misschien dat ik op een andere knop moet drukken dan DEL om meer functies te krijgen in de BIOS

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ctrl + f1 in de bios geeft je extra functie-instellingen ;) .

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• AOC
  • Niet online
fvdn77 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:54:
Ctrl + f1 in de bios geeft je extra functie-instellingen ;) .
Aaah dit was in nog niet tegen gekomen in de handleiding van mijn moederbord. Had wel op een forum een vaag bericht gelezen dat er een toetsencombinatie was om meer functies te krijgen, maar welke werd niet genoemd.

Ik zal het vanavond eens testen. Moet ik weer in mn kabinet kruipen :9 draadloos toetsenbord werkt niet in de bios

Nog een vraag:

"SATA is found running at IDE MODE!"
Function Keys
When the motherboard is set to its default values, the monitor will display a message during the POST, telling you the SATA controller is running at IDE mode. The message that follows asks if you want to change it to AHCI mode and enable hot plug functionality for the SATA connectors. Press <Y> to enable AHCI mode or <N> to continue IDE mode operation and stop showing this mes- sage again.
Note: This message will appear again at next boot if you do not respond YES or NO in time.

Wat als je dit verkeerd hebt ingesteld ? kan je het dan nog ergens opnieuw instellen?

[ Voor 38% gewijzigd door AOC op 05-03-2010 15:02 ]

Verwijderd

Dark0z schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:59:
[...]
Wat als je dit verkeerd hebt ingesteld ? kan je het dan nog ergens opnieuw instellen?
Om antwoord op de vraag te kunnen geven is het handig om te weten wat de verkeerde instelling is en wat er verkeerd aan die instelling is.

Op pagina 35 van de handleiding staat:

To see more advanced BIOS Setup menu options, you can press <Ctrl> + <F1> in the main menu of the BIOS Setup program.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 15:30 ]

• AOC
  • Niet online
de verkeerde instelling is inmiddels opgelost door defaults te laden.

Echter, nu heb ik cool n quiet en K8 ingesteld, maar mijn processor blijft nog steeds op 2800mhz staan (x2 240e) heb ik nog speciale software nodig om het automatische terug clocken te laten werken?

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Dat ligt eraan welke windows versie je hebt.
Voor XP is er een AMD CnQ driver.

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03-2025
Heb je in energiebeheer de instelling "gebalanceerd" of "energiebesparing" ingesteld?
Zo niet dan staat hij vermoedelijk op "hoge prestaties" en loopt alles full speed.

• AOC
  • Niet online
Thanks, dat laatste was het hem.. Ik he windows 7 en daarmee kan ik niet zo gauw alle settings vind
Pagina: 1