Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

E-mail uit het verleden ontvangen na aanmaak nieuwe account?

Pagina: 1
Acties:

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik zit me iets af te vragen. Stel, er is een e-mailadres niet in gebruik en er is een e-mail naartoe verzonden... Uiteraard krijgt de afzender eerst een e-mail met ''delivery failed''. Erna besluit iemand om het door de afzender gebruikte adres te activeren. Is er dan een mogelijkheid om de e-mail (die voor het account bedoeld was maar niet aankwam omdat het eerst niet bestond) terug te halen?

Uiteraard heb ik al in de helpdesk rondgesnuffeld van Gmail en Google maar er is niks nuttigs uitgekomen. Ze bellen over een dergelijke technische vraag is al helemáál uit den boze dus vandaar dat ik het op deze manier probeer om te zien of iemand hier iets over te zeggen heeft. Niet geschoten, altijd mis!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39
Nee, want dat zou betekenen dat de outgoing-mailserver het net zo lang zo moeten proberen tot het niet-bestaande adres bestaat. En dat lijkt me niet zo'n goed idee.

omniscale.nl

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Hoe bedoel je "terug te halen"? Dat de nieuwe eigenaar van het adres toch nog deze mail ophaalt? Of dat de verzender deze terug haalt?
Nu heb ik niet zo veel kennis hiervan, maar zodra de "delivery failed" komt is de email toch uit de running?

Do what you love, do it often

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35

lier

MikroTik nerd

En een betere plek om het te zoeken zou naar mijn idee bijvoorbeeld de SMTP specificaties zijn. Deze zijn vast in een standaard gegoten waar deze situatie ook beschreven staat.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:00

pistole

Frutter

macciez schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:40:
(...)
Nu heb ik niet zo veel kennis hiervan, maar zodra de "delivery failed" komt is de email toch uit de running?
Zo is het, en niet anders.

Ik frut, dus ik epibreer

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Helemaal duidelijk. Uiteraard is het een geautomatiseerd proces en eigenlijk verwachtte ik er ook weinig van.

Gevalletje stille hoop dus, volgende keer beter.

Verwijderd

lier schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:41:
En een betere plek om het te zoeken zou naar mijn idee bijvoorbeeld de SMTP specificaties zijn. Deze zijn vast in een standaard gegoten waar deze situatie ook beschreven staat.
4.5.4 Retry Strategies:
http://www.ietf.org/rfc/rfc2821.txt
Pagina: 1