Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

port forwarding mislukt

Pagina: 1
Acties:

• thijs.91
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13-04-2010
ik heb problemen met fifa 10 (ps3) online te spelen, bij belke elke wedstrijd verlies ik de verbinding met de ea servers, terwijl de verbinding met playsation network gewoon goed blijft. andere spellen werken wel gewoon goed, waarvan o.a. battlefield 1943 (ook van ea). nou heb ik op internet opgezocht waar dit aan kon liggen, en kwam uit bij port forwarding, heb ik dus gedaan met het programma "simple port forwarding". ik heb de volgende ports geforward:
UDP: 3658 (peer-to-peer connection); 6000 (voice over IP); 9555 (EA SPORTS Ticker)
TCP: 31400-31499 (lobby connection); 13505 (EA Messenger); 443 (DNAS authentication)
volgens internet moest ik deze openzetten. dit is gelukt, op de port 443 na. deze blijft gesloten op een of andere manier: hij geeft bij de test failed aan. weet iemand hoe dit komt, en hoe ik dit op kan lossen? de volgende router heb ik: Netgear Next Wireless-n router wnr834b v2.

• rapture
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10-02 23:39

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je gaat portforwarden, dan zeg je tegen de huishoudrouter dat als die op poort 3658 iets ontvangt, dat naar een bepaalde ip-adres (jouw PS3) en poortnummer moet doorsturen. Is dit correct ingesteld?

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8

• eXcyle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-05 08:50

eXcyle

Sir. Typo King the 2nd

Misschien geheel overbodig, maar je weet zeker dat je voor deze router niet toevallig een andere (Modem)router hebt zitten ?

Als je het niet zeker weet, geef dan eens een merk en type van je modem.

To BraQ or not to BraQ..... What was the question again ?

• Vicarious
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:17

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het kan zijn dat je ISP poort 443 blokkeert omdat ze niet willen dat jij een servertje host op je thuisverbinding. Poort 443 staat namelijk voor HTTPS verkeer, ofwel secure HTTP verkeer wat normaal gesproken inhoudt dat je een webserver hebt draaien.

Verder lijkt het me sterk dat je deze poort daadwerkelijk geforward moet hebben staan naar je ps3 om fifa online te kunnen spelen. Dat zou een hele slechte designfout van EA/Sony zijn.

Diablo 3 | League of Legends | Vicariously I live while the whole world dies

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 23:50

leuk_he

1. Controleer de kabel!

wellicht is je ps3 normaal helemaal niet op poort 443 aan het luisteren op dat moment? lijkt me eerder ook een uitgaande poort die normaal gewoon open staat. (Bij een NAT staan alle uitgaande poorten immers open).

Ook het feit dat je na een poosje problemen hebt geeft eigelijk aan dat het eerder aan de servers van EA lijkt te liggen.
-Wat voor error krijg je na een disconnect?
-En wat zegt ea daarover.

Als je specifieke hulp wilt met een forward dan kun je wellicht screenprints van je router instellingen maken, zodat men hier kan zien dat je dat goed gedaan hebt. Het feit dat het met de ander poorten wel goed is gegaan doet me denken dat je ps3 tijdens de test niet luisterd op poort 443.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• thijs.91
ik heb niet zo heelveel verstand van computers en netwerken.
-iets wat me opvalt is dat het ip adres van me ps3 gelijk is aan het ip adres van me router. hoort dit zo?
-ik weet zeker dat ik achter 1 router zit (gechecked met zo'n programmatje).
-tijdens een wedstrijd verschijnt er dan plotseling een bericht van verbinding met de speler verbroken, en dan wordt ik teruggestuurd naar het hoofdmenu waar ik het volgende bericht krijg: verbinding met de ea servers is verbroken. controleer of je enthernal kabel goed is aangesloten. je hebt pas teogang tot online functies wanneer je, je weer inlogd bij de ea servers.

• thijs.91
ik heb gisteren en vandaag geprobeerd te spelen via een ethernal kabel, en dat werkt perfect. mijn ps3 staat een verdieping hoger dan me router. bij signaal sterkte geeft me ps3 meestal rond de 60% aan. is dit toch op te lossen met port forwarding of is me signaalsterkte gewoon te zwak?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

quote:
thijs.91 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:43:
ik heb gisteren en vandaag geprobeerd te spelen via een ethernal ethernet kabel, en dat werkt perfect. mijn ps3 staat een verdieping hoger dan me router. bij signaal sterkte geeft me ps3 meestal rond de 60% aan. is dit toch op te lossen met port forwarding of is me signaalsterkte gewoon te zwak?
Heeft (vrijwel ) niks met elkaar te maken. Je hebt gewoon storingen op je wireless. Signaal sterkte zegt dan helaas niet zo heel veel. (wel voor transfer snelheden, nauwelijks voor storingen).

Je kunt nog proberen een ander kanaal in je router in te stellen, of de router iets anders te plaatsen, maar veel kans geef ik het niet.

poorten forwarden gaat je niet helpen als je wirelss niet stabiel is. (Verder levert wireless zondermeer iets meer lag op, een ongewenst effect in actie spellen)

De best oplossing is toch echt kabel naar boven doortrekken. (een duurdere, maar minder boorwerk is wellicht Powerline)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• thijs.91
heb net een netwerktest op me ps3 gedaan, hij geeft aan downloadspeed: 3,5 mbps, en uploadsnelheid 2,5 mbps, als me verbinding stoort, wrm heb ik dan alleen bij fifa problemen, en niet bij anders spellen zoals call of duty?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

quote:
leuk_he schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:43:
[...]
Je hebt gewoon storingen op je wireless. Signaal sterkte zegt dan helaas niet zo heel veel. (wel voor transfer snelheden, nauwelijks voor storingen).
Je kunt transfer snelheden meten tot je een ons weegt, je moet de storingen tellen. FIFA kan die blijkbaar niet goed verdragen.

netstat -e? (maar ik heb geen drm infested PS3, dus ...)

leuk_he wijzigde deze reactie 17-03-2010 22:00 (5%)

• thijs.91
wat bedoel je hiermee mee?:
netstat -e? (maar ik heb geen drm infested PS3, dus ...)
ik heb niet zo heel veel verstand van computers, en wat is powerline?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

quote:
thijs.91 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:35:

ik heb niet zo heel veel verstand van computers, en wat is powerline?
dat streepje onder powerline is een link. klik erop.
|:( |:( |:( |:(

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Verenigde staten

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True