Beste Tweakers.
In een website heb ik een contactformulier zitten die dmv van phpmailer het formulier verstuurd. Echter komen naar mijn mening maar 50% van deze ingevulde formulieren ook daadwerkelijk aan. Ik heb bijvoorbeeld gisteren om 12:00 uur drie keer het contactformulier ingevuld (zowel getest in IE6, IE8 en FF3.6). Deze kwamen ook alle drie aan in mijn e-mail. Om 16:00 uur dezelfde dag weer wat formulieren ingevuld maar deze kwamen allemaal niet in mijn e-mail. Ik heb overigens voor de zekerheid een e-mail adres aangemaakt onder het zelfde domein.
Nu vraag ik me dus zwaar af of het aan de code ligt of aan het bedrijf waar ik de website host (pcextreme.nl).
Hier onder zal ik in ieder geval wat code laten zien wat naar mijn mening relevant is. Ik hoop echt dat iemand me uit de brand kan helpen want ik zou echt niet meer weten waar het aan kan liggen.
contact.php
contact.inc.php
De phpmailer versie die ik gebruik is 2.3. De php versie die pcextreme gebruikt is: 5.2.4-2ubuntu5.9
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Mocht er nog wat nodig zijn hoor ik dat graag. Alvast bedankt
In een website heb ik een contactformulier zitten die dmv van phpmailer het formulier verstuurd. Echter komen naar mijn mening maar 50% van deze ingevulde formulieren ook daadwerkelijk aan. Ik heb bijvoorbeeld gisteren om 12:00 uur drie keer het contactformulier ingevuld (zowel getest in IE6, IE8 en FF3.6). Deze kwamen ook alle drie aan in mijn e-mail. Om 16:00 uur dezelfde dag weer wat formulieren ingevuld maar deze kwamen allemaal niet in mijn e-mail. Ik heb overigens voor de zekerheid een e-mail adres aangemaakt onder het zelfde domein.
Nu vraag ik me dus zwaar af of het aan de code ligt of aan het bedrijf waar ik de website host (pcextreme.nl).
Hier onder zal ik in ieder geval wat code laten zien wat naar mijn mening relevant is. Ik hoop echt dat iemand me uit de brand kan helpen want ik zou echt niet meer weten waar het aan kan liggen.
contact.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <? require_once("php/contact.inc.php"); require_once("php/phpmailer/class.phpmailer.php"); if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') { contact_verzenden($_POST['naam'], $_POST['email'], $_POST['opmerking']); } ?> Het formulier begin ik met: <form name="contact" method="post" action="index.php?pag=contact" onSubmit="return Check()"> Het formulier wordt wel gechecked met javascript via de functie Check |
contact.inc.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| <? // Functie om het contactformulier te versturen. function contact_verzenden($naam, $email, $opmerking) { $inhoud = "<html>\n"; $inhoud .= "<head>\n"; $inhoud .= "<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">\n"; $inhoud .= "<meta content=\"text/html; charset=iso-8859-1\" http-equiv=\"Content-Type\">\n"; $inhoud .= "<title>Vraag via eigenwijsinkunst.nl</title>\n"; $inhoud .= "</head>\n"; $inhoud .= "<body>\n"; $inhoud .= "<table cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">\n"; $inhoud .= "<tr align=\"left\" valign=\"top\">\n"; $inhoud .= "<td width=\"100\"><font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Naam:</font></td>\n"; $inhoud .= "<td width=\"10\"> </td>\n"; $inhoud .= "<td><font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">".$naam."</font></td>\n"; $inhoud .= "</tr>\n"; $inhoud .= "<tr align=\"left\" valign=\"top\">\n"; $inhoud .= "<td width=\"100\"><font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">E-mail:</font></td>\n"; $inhoud .= "<td width=\"10\"> </td>\n"; $inhoud .= "<td><font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">".$email."</font></td>\n"; $inhoud .= "</tr>\n"; $inhoud .= "<tr align=\"left\" valign=\"top\">\n"; $inhoud .= "<td width=\"100><font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Opmerking:</font></td>\n"; $inhoud .= "<td width=\"10\"> </td>\n"; $inhoud .= nl2br("<td><font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">".$opmerking."</font></td>\n"); $inhoud .= "</tr>\n"; $inhoud .= "</table>\n"; $inhoud .= "</body>\n"; $inhoud .= "</html>\n"; $mail = new PHPMailer(); $mail->isSMTP(); $mail->Host = "mail.pcextreme.nl"; // Geef aan dat het een HTML mail betreft $mail->IsHTML(true); $mail->From = "postmaster@website.nl"; $mail->FromName = "website"; $mail->AddAddress("email@adres.nl", "Website"); $mail->AddReplyTo($email, $naam); $mail->Subject = "Contactbericht via de website"; // Alternatieve body $mail->Body = $inhoud; $mail->send(); header ("Location: index.php?pag=contact&actie=verzonden"); exit(); ?> |
De phpmailer versie die ik gebruik is 2.3. De php versie die pcextreme gebruikt is: 5.2.4-2ubuntu5.9
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Mocht er nog wat nodig zijn hoor ik dat graag. Alvast bedankt
[ Voor 28% gewijzigd door mickjuh op 05-03-2010 14:49 ]