[win 7] Waar vind ik system32 folder?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag.

Na het instaleren van Supreme Commander 2 kreeg ik een fout melding over een .dll bestand(welke is niet van belang) toen opeens bedacht ik mij dat ik die .dll nieuw kon downloaden en in de system32 folder kon zetten. Toen kwam de grote schok. Waar is in godshemelsnaam mijn Windows folder.

Toen ben ik wat gaan goochelen met machtigingen, maar ik krijg het niet voor elkaar om mijzelf als gebruiker die machtigingen te geven via cmd.exe. Het probleem is alleen dat ik niet meer bekend ben met de site waar ik het toen had gelezen en waar ik toen naar aan het zoeken was. Het is namelijk mogelijk om de machtigingen van andere profielen over te nemen, maar daar weet ik dus de weg niet meer naartoe.

Wat mij ondertussen is gelukt mijzelf volledige toegang te geven, maar op het moment hij bij de c:/Windows map aan komt geeft hij error en doet hij het niet meer. dan kan ik kiezen uit anuleren of overslaan. maar hoe vaak ik het ook probeer ij blijft steeds hetzelfde aangeven.

Als iemand mij kan helpen ben ik daar erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:59:
Goedendag.

Na het instaleren van Supreme Commander 2 kreeg ik een fout melding over een .dll bestand(welke is niet van belang) toen opeens bedacht ik mij dat ik die .dll nieuw kon downloaden en in de system32 folder kon zetten. Toen kwam de grote schok. Waar is in godshemelsnaam mijn Windows folder.
[...]
Als iemand mij kan helpen ben ik daar erg blij mee.
Niet echt wat je wil horen, maar ik zeg het toch:
NIET zomaar random dlls downloaden van internet en in je system32 folder dumpen.

naast dat de kans altijd aanwezig is dat je daarmee een backdoor binnenhaalt loop je ook risico's doordat je een verkeerde versie gebruikt, en áls je al de goeie versie hebt zal die nooit bijgewerkt kunnen worden als er een update voor komt.

Sowieso wil je niet met rechten gaan lopen kloten (sorry, geen ander woord voor) in je systeemfolders.

Dus geef toch maar eens aan welke dll het dan was, als je wil.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 06-03-2010 11:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:59:
Goedendag.

Misschien een domme vraag, maar wáárom zou je dat willen?
Dat er een foutmelding over komt hoeft niet te betekenen dat het dll-bestand 'kapot' zou zijn :)

Naast alles wat er gezegd wordt over de mogelijke gevaren en problemen van het downloaden van dll-bestanden schiet je er hoogstwaarschijnlijk niets mee op.
Daarbij moet je uit je Windows-map blijven, users hebben daar niets te zoeken :)

Ik zou eerder even naar de SupCom2-forums gaan om te kijken waarom Supreme Commander 2 die fout geeft, het probleem ligt eerder daar dan in Windows.

Succes :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 06-03-2010 12:05 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mocht je daadwerkelijk een .dll missen, dan kan je die ook altijd nog in de installatiemap plaatsen van het spel. Ik heb ook wel eens dat een spel in XP zeurt over een missende dll en als ik die dan opzoek en in z'n installatiemap zet, vind-ie 't best. Dit heb ik bijvoorbeeld eens met FEAR gehad, die wilde een of andere DirectX dll hebben van een oudere versie oid, blijkbaar had m'n XP die niet en DX installeren hielp niet, die bracht niet het bestand met zich mee. Toen maar opgezocht en in de map zelf gezet en spelen maar.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 09:22
alt-92 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 11:49:
[...]

Niet echt wat je wil horen, maar ik zeg het toch:
NIET zomaar random dlls downloaden van internet en in je system32 folder dumpen.
Wel dat is nu een van de zaken die opgelost zijn met Vista / Windows 7.Die zorgen ervoor dat elke DLL die geinstalleerd word apart word gezet, dus nu kan je wel verschillende DLL's hebben met dezelfde naam.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je snapt het niet.

Random DLLs ergens neergooien is nooit een goed plan, aangezien het ding niet (correct) geregistreerd is en ook nooit meegenomen wordt in eventuele updates.
DLL in je system32 kopieren is NIET gelijk aan installeren.
Kun je wel fijn Sidebyside hebben waar jij op doelt, maar dat gaat met die handelswijze niet op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1