[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Zijn in verschillende maten te koop. Tevens hebben deze een verschillende straal hoek (bedoel daarmee hoeveel graden ze lichtgeven bijvoorbeeld). Als je ze zelf gaat solderen moet je rekening gaan houden met schakelingen, en moet je er resistor bij bestellen, omdat er anders te veel stroom door gaat.
CCFL's kun je ook weer mooie dingen maken, bijvoorbeeld:
Als jou slangen van je waterkoeling UV reactive zijn kun je gebruik maken van Ultra Violet CCFL's. Dan zullen jou slangen mooi oplichten. Het is net wat je wil en CCFL's hebben we een groote straal hoek van 360 graden en hebben meestal een aan en uit schakelaar, als je ze zat bent.
Wat wil je zelf ermee doen is dan eerst de vraag en weet je hoe je moet solderen? En heb je genoeg ruimte in je kast (balkjes van CCFL's zijn rond 10, 20 of 30 cm)?
[ Voor 6% gewijzigd door T-Rhidon op 05-03-2010 13:19 ]
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
leds zijn vaak beter in bepaalde onderdelen verlichten en ccfl in hele case verlichten.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Verwijderd
Klopt helemaal, kleuren vallen wel anders uit met CCFL's. Maar wel stuk minder werk dan alle LED'jes solderen en goede schakelingen maken. Trouwens als je CCFL's gebruikt moet je ook nog even opletten op je moederbord kleur dit kan soms ook raare kleuren opleveren wat je niet wilde.Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:41:
Als je UV reactive waterkoeling hebt kun je ook UV LED's gebruiken niet alleen CCFL's. Met LED's heb je mooiere kleuren dan bij de CCFL's, bij de CCFL's is rood meer roze blauw meer babyblauw enz. Het enigste voordeel in mijn opzicht is dat de CCFL's 360 graden licht uitstralen en de LED's max zo'n 180 als je de juiste koopt.
LED'jes zijn wel mooier als je ze ergens op laat richten of iets speciaals van wil maken (bijvoorbeeld met een window mod en deze dan graferen). Zelf namelijk een keer gedaan.
Ik wil UV verlichting gebruiken om mijn kast te verlichten, maar ik wil ook een 3 bay reservoir verlichten.
Is er
Is er een verschil wat dat betreft tussen LED en CCFLs bij UV verlichting?T-Rhidon schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:05:
Klopt helemaal, kleuren vallen wel anders uit met CCFL's. Maar wel stuk minder werk dan alle LED'jes solderen en goede schakelingen maken. Trouwens als je CCFL's gebruikt moet je ook nog even opletten op je moederbord kleur dit kan soms ook raare kleuren opleveren wat je niet wilde.
LED'jes zijn wel mooier als je ze ergens op laat richten of iets speciaals van wil maken (bijvoorbeeld met een window mod en deze dan graferen). Zelf namelijk een keer gedaan.
Is LED UV niet het zelfde als CCFL UV?
[ Voor 66% gewijzigd door player-x op 05-03-2010 14:51 ]
Ja het bereik van het licht, een CCFL zit in een ronde lange buis dus deze kan 360 graden. Met LED'jes heb je meestal maximaal 180 graden en dan moet hij het ligt verspreiden.player-x schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:48:
Is er een verschil wat dat betreft tussen LED en CCFLs bij UV verlichting?
Is LED UV niet het zelfde als CCFL UV?

Zo wil ik de bay verlichten
Maar wat ik ook wou vragen hoeveel LEDs heb je nodig om zelfde verlichting als een 10cm CCFL tube te hebben.
Als ik bv deze 6000 mcd LEDs gebruik
Die LED'jes van jou link, moet je wel genoeg aansluitingen hebben op je voeding als ik het zo bekijk. En er staat geen bereik bij (de hoek 180 graden 90 of hoeveel), alleen dat ze extra vel zijn.