Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met installatie nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

• rijstkoek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-07 19:50
Halo!

Zelf heb ik recent een nieuwe computer gekocht (zelf samengesteld ook) Maar nu krijg ik toch wel enkele errors. Ik heb hem gekocht zonder een besturingssysteem op aangezien ik deze er zelf wil opzetten. Maar dat wilt niet lukken. Ik heb zowel een dvd van windows 7 als windows xp maar tijdens de installatie crasht de computer altijd bij

Windows 7 : na 10 seconden, na hij al de bestanden heeft verzameld
Windows XP: terwijl hij "apparaten controleren" uitvoert

Ik krijg altijd een BSOD dat zegt dat nieuwe hardware mogelijk een conflict veroorzaakt.

Heb er een andere HDD ingestoken waar al vista opstond. Proberen te booten via die schijf maar dezelfde error. Dvd's werken op andere computer + heb geprobeerd om Windows7 te installeren via USB en dat ging ook niet dus het licht niet aan de dvd's

Na enkele pogingen om Windows 7 erop te zetten ging hij ietsje verder als anders. Ik mocht mijn taal en tijdzone kiezen, daarna het beeld "setup is starting" gekregen maar toen herstarte mijn computer gewoon. Daarna weer het blauw scherm gekregen. De error als dat kan helpen:

A Problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

I this if the first time you've seen this stop error screen,
restart your computer. if the screen appears again, follow (1)
these steps:

Check to be sure you have adequate disk space.(2) if a driver is
identified in the stop message, disable the driver or check
with the manufacturer for driver updates.(3) try changing video
adapters.(4)

Check with your hardware vendor for any BIOS updates.(5) disable
BIOS memory options such as caching or shadowing.(6) if you need
to use safe mode to remove or disable componentns, restart your
computer, press F8 to select advances startup options, and then
select safe mode.(7)

Technical information:

*** STOP/ 0x0000007E (0xC0000005,0x8BB6746A, 0x83983B48, 0x83983720)

-------------

(1): Het gebeurd dus telkens.
(2): Het is een nieuwe, lege HDD van 1 TB
(3): Hoe kan ik er nieuwe drivers opzetten als windows er zelf niet opgaat?
(4): Nog niet geprobeerd, gewoon van scherm wisselen?
(5): Ook nog niet geprobeerd
(6): Ook nog niet geprobeerd, hoe doe ik dit? Heb die 'options' niet gevonden
(7): er word niet gereageert op F8

Alles zou compatibel met elkaar moeten zijn...
Iemand heeft me al gevraagd dat mijn BIOS de nieuwste versie had maar hoe kan ik dit nakijken? en hoe kan ik er de nieuwe versie opzetten als er een nieuwere versie is?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want alle andere mensen weten niet wat ik moet doen of waar het probleem zit.

Zou het kunnen dat het probleem ergens in de hardware zit? Ik heb een jaar garantie op al mijn onderdelen dus ik zou mijn computer kunnen binnen doen voor garantie (wel veel betalen aan leveringskosten dan :( ) en ik wil hem ook niet opsturen als er geen probleem mee is aangezien ik dan nog eens een dikke boete erbovenop krijg. Dus zou het dan toch zijn dat ik iets ben vergeten te doen?

Mvg
Sam

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:42

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica